Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 04:19
Reklama

Rzeczywistość inwestycyjna Augustowa. Pomysły, plany i polityczne spory

Podziel się
Oceń

Burmistrz Karolczuk i jego ugrupowanie Nasze Miasto rozpływają się w zachwytach nad budżetem Augustowa i planami inwestycyjnymi. Przekonują, że na naszych oczach wykuwa się historia. Leszek Cieślik, były burmistrz Augustowa ocenia, że jedyną prorozwojową inwestycją w 2024 roku będzie wymuszony remont wyciągu nart wodnych. Radny opozycji uważa, że w mieście powinien powstać park rozrywki, który ściągnąłby turystów i wpłynął na wzrost zamożności mieszkańców.
Rzeczywistość inwestycyjna Augustowa. Pomysły, plany i polityczne spory
"Burmistrz wykorzystał moment rozdawnictwa, ale oczywiście nie otrzymał tych środków za darmo. Dostał je przede wszystkim za uzależnienie się od ówczesnej władzy rządzącej w Polsce, czyli PiS" -podkreśla radny Leszek Cieślik.
Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

O planach inwestycyjnych władz Augustowa na 2024 rok rozmawialiśmy z byłym burmistrzem Leszkiem Cieślikiem. Radny Koalicji Obywatelskiej studzi hurraoptymizm obecnych władz miasta, związany z informacją o ok. 90 mln zł na inwestycje. Cieślik uważa, że szumne plany może zweryfikować rzeczywistość. Przypomina, że przed rokiem słuchaliśmy o mocarstwowych wizjach burmistrza Mirosława Karolczuka, a potem obserwowaliśmy nieprzygotowanie miasta do sezonu letniego.

Rolowanie inwestycji na rok wyborczy

-90 mln zł na inwestycje to oczywiście duża kwota. Pamiętajmy jednak, że mówimy o projekcie budżetu, a jego realne wykonanie poznamy dopiero za rok. Część inwestycji, która była rozpoczęta już wcześniej została przesunięta na rok 2024. Chodzi np. o budowę pomostów. Koronnym przykładem rolowania inwestycji z roku na rok jest monitoring miejski. Już w 2023 roku była w budżecie kwota 800 tys. zł na ten cel, który nie został zrealizowany. Nie wiem czy uda się to zrobić obecnie. Pomny doświadczeń nie jestem optymistą -komentuje Leszek Cieślik.

-Trzeba zauważyć, że na początku XXI wieku w jednym z budżetów Augustowa na inwestycje przekazano ponad 48 proc. wydatków. Zajęliśmy drugie miejsce w rankingu „Wspólnoty”, czyli  prestiżowego samorządowego pisma Związku Miast Polskich. Wtedy istotnie mogliśmy mówić o historycznym sukcesie na tle innych miast -informuje radny Leszek Cieślik.

Karolczuk wykorzystał rozdawnictwo

Nasz rozmówca uważa, że burmistrz Karolczuk otrzymał wiele środków zewnętrznych z uwagi na uzależnienie się od PiS i za popieranie kandydatów tego ugrupowania w wyborach do Sejmu.

-Przypomnę, iż w poprzednich latach rządzący miastem też mówili o ogromnych, największych i historycznych inwestycjach, ale ich wykonanie kończyło się na 20-25 procentach wydatków budżetowych. Najlepszym miernikiem wykonania inwestycji jest udział procentowy. Dzisiaj za 90 mln zł można zrobić mniej niż dziesięć lat temu za trzy razy niższą kwotę. Biorąc pod uwagę inflację i siłę nabywczą pieniądza, nie ma mowy o dziejowym sukcesie. Burmistrz Karolczuk przedstawił prezentację budżetową w sposób wybiórczy. Tam gdzie było mu to wygodne, wpisał wartości kwotowe, z kolei w wybranych fragmentach umieścił procenty -dodaje były burmistrz.

-Ostatnia kampania przed wyborami do parlamentu spowodowała, że ówczesny rząd PiS prowadził rozdawnictwo pieniędzy. Ponieważ burmistrz Karolczuk wspierał kandydatów PiS do Sejmu, otrzymał więcej kartoników niż włodarze innych samorządów. Burmistrz wykorzystał moment rozdawnictwa, ale oczywiście nie otrzymał tych środków za darmo. Dostał je przede wszystkim za uzależnienie się od ówczesnej władzy rządzącej w Polsce, czyli PiS -podkreśla radny Cieślik.

Turystyka traktowana po macoszemu

Cieślik ocenia, że jedyną inwestycją rozwojową w budżecie jest wymuszony remont wyciągu nart wodnych. Nie ma obecnie żadnej gwarancji, iż jedna z nielicznych atrakcji miasta będzie gotowa na sezon.

-Inwestycje prorozwojowe powodują, że dzięki nim mieszkańcy i miasto mogą się bogacić. W naszym przypadku chodzi o przyjazd zwiększonej liczby turystów, którzy nabędą różne towary i usługi w Augustowie. Bogatsi mieszkańcy to także większe wpływy do budżetu z tytułu PIT i CIT. Obecne władze miasta głoszą populistyczną demagogię. Twierdzą, że turyści to problem mieszkańców, bo przez nich jest drogo. Przecież to manipulacja na skalę światową. Wszyscy zabiegają o to, żeby przyjechało do nich jak najwięcej turystów,  by móc na nich zarabiać, a u nas się ich odgania. Z tą władzą niczego nie da się zrobić, ani zmienić ich myślenia -wskazuje radny.

-Burmistrz Karolczuk i ugrupowanie Nasze Miasto uważają, że liczy się tu i teraz, a przyszłość ich nie interesuje. Należy oczywiście dbać o bieżące potrzeby mieszkańców, ale też skupiać się na inwestycjach generujących nowe i atrakcyjne miejsca pracy w przyszłości. Jeżeli nawet w Augustowie pojawi się atrakcyjna infrastruktura komunalna, to będą korzystać z niej wyłącznie osoby, które zdecydują się pozostać w mieście. Młodzi ludzie wyjeżdżają, gdyż nie znajdują tu pracy na miarę aspiracji. Pracę można znaleźć w firmie produkującej wyroby tytoniowe. Co się stanie, jeśli firma ta ograniczy działalność lub przeniesie produkcję gdzie indziej? -pyta Cieślik.

Koncepcja budowy centrum rozrywki

Były burmistrz Augustowa proponuje, aby w naszym mieście lub na jego obrzeżach zbudować park rozrywki. Cieślik uważa, iż taka inwestycja zadziała jak magnes na wielką rzeszę turystów.

-Musimy w Augustowie uruchomić sferę, w której mamy naturalne walory. Mowa o turystyce. Nie ma takiej dziedziny w mieście, która nie skorzystałaby na zwiększonej ilości turystów oraz kuracjuszy. Gdybyśmy nie byli miastem turystycznym, to 30 procent sklepów i innych usług w mieście można byłoby zlikwidować. Od lat mówię o budowie centrum rozrywki podobnego do tych, jakie funkcjonują na Mazurach. Stworzenie parku rozrywki przyciągnęłoby wielu nowych turystów, którzy zostawią tu swoje pieniądze. Z tą inwestycją mogłaby się wiązać także budowa nowoczesnego hotelu, który z całą pewnością miałby zapewnione obłożenie -informuje Cieślik.

-Mieszkańcy muszą patrzeć na to, czy ich dzieci będą miały pracę w przyszłości. Nie chodzi o pracę przy łopacie, lecz o dobrze płatne i rozwijające miejsca. Budowa centrum rozrywki wiąże się z powstaniem 300 miejsc pracy. Do jego obsługi potrzebni byliby również wykwalifikowani specjaliści po politechnikach, którzy programowaliby i obsługiwali urządzenia wysokiej klasy. Miejsca pracy pojawiłyby się również wraz z rozwojem uzdrowiska, bo w sanatorium potrzebni są nie tylko pracownicy techniczni, ale również fizykoterapeuci i lekarze różnych specjalizacji. Niestety w ostatnich latach nie zrobiono niczego dla turystyki i uzdrowiska -twierdzi radny KO.

Augustów nie posiada nawet dworców

Smutną konstatacją jest to, że choć burmistrz i jego sojusznicy mówią o niebywałym rozwoju i dziejowych sukcesach, turystyczny Augustów nie ma nawet dworca z prawdziwego zdarzenia.

-Ostatnie atrakcje w mieście to wyciąg nart wodnych i bulwary. Nie wiem, czy uda się naprawić wyciąg do sezonu letniego. Pływalnia została zbudowana na potrzeby mieszkańców i turystów. To wszystko powstało ponad dwadzieścia lat temu. Trzeba to modernizować, rozbudowywać i tworzyć nowe atrakcje. Nikt się tym nie przejmuje. Augustów nie ma nawet dworca kolejowego rozumianego w dosłownym znaczeniu. Nie ma też dworca autobusowego, choć można byłoby uruchomić centrum przesiadkowe na ulicy Mazurskiej. Nie jestem przeciwny modernizacji ulic i obiektów oświatowych, lecz nie można zapomnieć o rozwoju turystyki -podsumowuje Cieślik.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

I co teraz? 21.01.2024 00:48
Dobra, nadchodzą wybory. Teraz mamy szansę pokazać, że chcemy zmian. Tylko jak, jak ci, na których liczyłam, pochowali głowy (a przynajmniej nic na ten temat tutaj nie ma)? Pani Piasecka podziękowała za głosy i tyle. Pani Lisek w sumie nawet tego nie zrobiła. Pan Wiśniewski okopał się chyba w Warszawie (w sumie nawet go tutaj nie było, ale ciemny lud kupi wszystko)….

Brawo 21.01.2024 12:25
Uważam że każda z tych osób byłaby lepszym kandydatem niż chwiejny Miron. A może niech i on wygra? Kolejna rada nie uchwali mu warszawskiego uposazenia , nowy wojewoda skontroluje zmarnowane pieniądze , zabierze kartoniki i zobaczymy jak porządzi 🤣😜✊👏

zgmunt august 20.01.2024 18:16
za Ciślika nie było jeszcze takich środków UE nie było polskiego ładu itp.a powstał pierwszy w Polsce wyciąg nart wodnych ,Pływalnia, bulwary, RZA Kolumną Zygmunta fontanna które nadal są największymi atrakcjami miasta mimo niszczenia przez obecną ekipę ale też budowano i modernizowano ulice główne partyzantów ,mostowa ,Mickiewicza ,i wiele innych budowano kanalizację ,wodociągi modernizowano MPEC wodociągi i kanalizacje stację uzdatniania Wody także modernizowano szkoły ,trójka ,Gimnazjum nowomiejska organizowano imprezy pływanie na byle czym do tej pory istnieje tak więc można i park rozrywki zrobić park rozrywki to może taki skrót myślowy chodzi o wymyślenie atrakcji która będzie np jedyna w Polsce i będzie ściągać ludzi do Augustowa ,ta obecna władza nic takiego nie wymyśli.....bo to nie jest w ich interesie .....po co wyciąg ...kiedy można za motorówką szkółkę prowadzić itd.jeżeli będzie odbudowa wyciągu to tylko dlatego że wybory i co ludzie powiedzą...itd,itd,

Fakt 21.01.2024 11:06
I był Projekt Plaża , nadawała Trójka z Augustowa i RMF FM a wtedy wydział promocji miał 1 pracownika ktory pracował też w AOT. Dzisiaj mamy to co mamy przerost formy nad treścią

Prywatno-naszomiastowe miasto 21.01.2024 14:26
Naszomiadtowa ekipa cwaniaczków ze słomą wystającą z butów szykowała wyciąg narciarzy wodnych pod wydzierżawienie dla "swojego". Intencjonalnie zburzyli budynki na POSTiW-ie, przeciągali remont pomostu i modernizację wyciągu, żeby w białych rękawiczkach przekazać "swojemu" zaniedbany miejski obiekt sportowo-rekreacyjny, a później go zrewitalizować za publiczne pieniądze. Po przeprowadzonej rewitalizacji obiektem zarządzałby dzierżawca, oczywiście "swój dzierżawca".

nie ma szans 20.01.2024 14:44
Park rozrywki to utopia. Niestety

leśny ludek 20.01.2024 10:49
Ale kto według pana Cieślika ma stawiać ten park rozrywki? No bo chyba nie miasto...

Nemesis 20.01.2024 12:48
Leśny Ludku, słyszałeś kiedykolwiek o czymś takim jak PPP (partnerstwo prywatno-publiczne). Wiele inwestycji jest realizowanych w ten sposób przez kompetentnych włodarzy. Zresztą dużą część tak realizowanej inwestycji możnaby sfinansować ze środków zewnętrznych, ale naszomiastowi specjaliści na czele z niewydarzoną trójcą kabotynów i mitomanów z ratusza zapisali się już na kartach historii włodarzowania w Augustowie, żałosną skutecznoscią w pozyskiwaniu środków finansowych z Funduszy Norweskich.

Nemesis 20.01.2024 13:52
Przepraszam, ale wkradła się Freud'owsk pomyłka 🙃 i błąd ortograficzny. Powinno być: "partnerstwo publiczno-prywatne" i "można by".

Wybor 20.01.2024 13:58
To droższe niż kredyt lub leasing nieruchomości. Nie opłaca się. Fakt jest zaś taki że lepiej byłoby zbudować park rozrywki niż betonować setną ulicę , jak już brali od pisu kasę to mogli ją zużyć lepiej niż na ulice. Potężne dofinansowania zostały przeżarte na głupoty.

Nemesis 20.01.2024 16:38
PPP daje większą gwarancję, iż inwestycja zostanie zrealizowana profesjonalne, a przynajmniej po dokonaniu dogłębnej analizy jej zasadności z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych i społecznych procentujących w dłuższej perspektywie czasu. Znaczna część inwestycji publicznych realizowanych jest na zasadzie urzędniczego odhaczenia, a częstokroć zupełnie bezmyślnego wydatkowania darowanych centralnie środków pieniężnych. PPP co do zasady zapobiega patologiom wynikającym z dyletanctwa i megalomanii decydentów, w tym niekompetentnych włodarzy oraz ominięciu części irracjonalnych zapisów w Ustawie - Prawo Zamówień Publicznych.

Dajcie spokój z tą turystyką. 20.01.2024 09:27
"taka inwestycja zadziała jak magnes na wielką rzeszę turystów". :-))))))))))))))))))))))) Tego co mamy nie jesteśmy w stanie zapełnić i większą część roku stoi puste i nieogrzewane, a wiosną śmierdzi (widziałem jeden obiekt przed sezonem i powiedziałem, że nigdy tam nic nie zjem). Nikt tu energylandii, aquaparków, snow areny, kolejek linowych budować nie będzie. Przespaliśmy szanse już dawno. Przepadło i o turystyce powinniśmy zapomnieć, bo staliśmy zapyziałą, zacofaną pipidówą. Ludzie przyjeżdżają tu głównie dla spokoju i odpoczynku, a tego w sezonie coraz mniej (hałas latem, smród i smog zimą). Jakie mamy atrakcje turystyczne? Od lat te samo oklepane grajdołki, a reszta to klasy straganowej. Tu chyba tylko już zostały mozliwości sanatoriów geriatrycznych, domy starców, czy osiedla z mikromieszkaniami na wynajem na starość, by doczekać do smierci i mieć opiekę.

logika 20.01.2024 07:29
Rozrywkę to mieszkańcy Augustowa mają obserwując obrady i działania rady miejskiej i władz Augustowa. A ten park to tylko dla turystów którzy nie wiedza co się w mieście dzieje.

Generation Z 19.01.2024 23:31
Duże parki rozrywki i nowoczesne kompleksy hotelowe z szeroko rozwiniętą ofertą świadczonych usług już od kilku lat powstają w wielu miejscach w Polsce. Takie są po prostu trendy, które wynikają ze zmian mentalności oraz świadomości społeczeństw średnio i wysokorozwiniętych, coraz bardziej zorientowanych na korzystanie z uroków życia przy jednoczesnym dbaniu o zdrowie psychiczne i utrzymanie dobrej kondycji fizycznej.

ooloo 20.01.2024 15:13
To ja zaproponuję coś wręcz odwrotnego. Przekształcić wizerunek Augustowa na wzór z czasów świetności (PRL), ubrać mieszkańców w siermięgi i zobaczycie ilu turystów przyjedzie oglądać ten skansen..

Maurycy 19.01.2024 16:22
Jak nie zgadzam się z żadnym z argumentów Pana Cieslika i ogólnie argumentów podawanych przez waszą gazetę, to muszę Panu Leszkowi oddać, że jeśli chodzi o park rozrywki to ma tutaj całkowitą rację. Piekło zamarzło, zgadzam się z Cieślikiem i Przeglądem 😱😱😱

ooloo 19.01.2024 14:56
Zdjęcie tylko potwierdza mafijno-pisowski charakter NM wraz ze współpracą z banitami. Bez obrazy..

Pomysl na debatę 19.01.2024 14:14
Tu nie chodzi o PiS czy PO, Lewica czy prawica. Tylko niech ktoś mi powie jaki ten nasz włodarz jest, czy lewicowy czy prawicowy? Czy jest za aborcja na życzenie czy nie , czy chodzi do kościoła czy nie , czy udzieliłby ślubu parom jednopłciowym czy nie , ja chcę wiedzieć jakie zdanie o tym ma ktoś komu powierze swój głos w wyborach , może Prasa zada wszystko kandydatom serie takich 3 pytań jak u Rymanowskiego w: krótka piłka. Tak czy nie

ooloo 20.01.2024 08:25
Pytasz jaki jest? To popatrz na zdjęcia. Ty jesteś typowym prawicowcem z określeniem "aborcja na życzenie, kościół", etc. To taki "kukizik" czyli szmatka na wietrze..

zachmurzenie duże

Temperatura: -2°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1022 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24Strona nr 24
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
Autor komentarza: ☝️💪🎉🥳👉🛸🤡🚀👈🥸💰🤝👏Treść komentarza: Mnie tam te podwyżki burmiszcza Karolczuka i jego akolitów z NM-PiS zupełnie nie dziwią. Karolczuk przecież jak chłopu na miedzy głosił przed wyborami na burmistrza Augustowa, że jego główne hasło wyborcze to: "Teraz rodzina"! Obiecywał, więc chłop teraz robi swoje i kosi po rodzinach ile wlezie naszomiastowym drenowaniem kieszeni rodzin wielodzietnych. Każdy kto miał dzieci dokładnie wie, że na kąpanie, gotowanie, podmywanie, zmywanie, przemywanie, płukanie, obmywanie, spłukiwanie itd., itp. wody idzie szczególnie przy małych dzieciach co nie miara, czyli mówiąc wprost - od cholery. Rodziny wielodzietne mieszkające w budynkach wielorodzinnych poczują niebawem na własnej skórze, a raczej skromnych zasobach finansowych swoich portfeli naszomiastowo-populistyczne hasło burmiszcza Karolczuka i ekipy NM-PiS, czyli "TERAZ RODZINA"!!!Data dodania komentarza: 23.11.2024, 00:35Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Ekipa insrybutorowych lamusówTreść komentarza: A augustowskim magistracie musi być jakaś "ekipa insrybutorowych lamusów" stale drenujących budżet miejski i portfele mieszkańców Augustowa. Najpierw zepsute miejskie liczydło naczelnego ratuszowego kabotyna zaprzepaściło szansę pozyskania dla Augustowa kilkudziesięciu milionów złotych z Funduszy Norweskich, później ta ekipa dość skutecznie zniechęciła mieszkańców do korzystania z miejskiego basenu próbując wydoić ich skromne budżety domowe płatnym komunalnym parkingiem, a teraz chcą dodatkowo dokumentnie opróżnić portfele augustowian tzw. śmieciowym sposobem na zużytą wodę.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 21:31Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Trzeba było myśleć samodzielnie przy wyborach, a tak to trudno. To jak w kawale mimo, że nie do śmiechu mieszkańcom ale ku przestrodze i rozwadze na przyszłość. "Żona przed porodem pyta męża: - Kochanie, jak nazwiemy naszego synka? - Tomasz. - Tomasz? A dlaczego Tomasz? - Nie chciałaś w ...., to masz." Mieszkańcy znów wdepnęli w gówno..Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:37Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: KaligulaTreść komentarza: Też słyszałem o "open hours" na pranie i mycie się na miejskim basenie. To pewnie w ramach rekompensaty dla mieszkańców bloków spółdzielni mieszkaniowej i budynków komunalnych za łupienie ich śmieciowym naliczaniem opłat za wywóz odpadów komunalnych przez naszomiastowych burmiszczów i ich akolitów z towarzystwa wzajemnej adoracji PiS-NM.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:24Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Biznes-na-latoTreść komentarza: a ja proponuję punktom gastronomicznym zlokalizowanym nad jeziorami zaopatrzyć się przed sezonem w duże ilości szamponów i mydła. W ciepłe dni będzie lepiej schodzić niż piwo....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:26Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:10Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Zepsute liczydło z czasów zaprzepaszczonych przez burmiszcza Karolczuka i ekipę NM Funduszy Norweskich🤡Treść komentarza: Czy "nowy" sposób naliczania opłaty za odpady komunalne, którym mieszkańcy Augustowa raczeni będą od 1 stycznia 2025 r. bezrefleksyjnie wprowadzony przez burmistrza Karolczuka w związku z jego sztandarowym hasłem pt. "TERAZ RODZINA" otumaniającym mieszkańców Augustowa fetorem wychodkiewiczowo-naszomiastowego manipulacjo-populizmu podczas ostatnich wyborów samorządowych oraz firmowanym przez jego dwóch markueranrujących zastępców i radnych PiS-NM, uwzględnia proporcjonalne naliczane opłaty za każdy m³ zużytej wody w danym gospodarstwie domowym mieszkalnictwa wielorodzinnego, tj. za np. 1.001 m³ naliczona zostanie kwota za wywóz odpadów komunalnych wg wzoru: V zw x 15 zł = OPPNB zwok, gdzie "V zw" jest ilością zużytej wody w mieszkaniu, a "OPPNB zwop" opłatą po podwyżce naszomiastowych burmiszczów za wywóz odpadów komunalnych, czyli 1,001 x 15 zł = 15,02 zł, czy gispodarstwo domowe składające się z jednego lub kilku domowników będzie musiało jednak zapłacić 30 zł za 1,001 m³ w związku z przekroczeniem ilości zużytej wody ponad 1 m³ (słownie: jeden metr sześcienny) o 1 dm³ (słownie: jeden litr)? Zaznaczam, iż w skali tylko jednego roku kwota może uszczuplić budżet domowy tylko jednego gospodarstwa domowego na kwotę ok. 180 zł, a biorąc pod uwagę liczbę mieszkań tylko w samej spółdzielni mieszkaniowej kwota nadużycia decydentów wprowadzających "nowy" sposób naliczania opłaty za wywóz odpadów komunalnych, może sięgać setek tysięcy złotych rocznie.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:50Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: tynkarzTreść komentarza: "ów metodę"??? a metoda to jest on czy ona? chyba powinno być "ową metodę"!!!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:56Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: ziziTreść komentarza: co z tego, że zapamiętają, skoro potem i tak znów go wybiorą? ciemny lud wszystko kupujeData dodania komentarza: 22.11.2024, 15:53Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Drenujące podwyżki burmiszcza Karolczuka vs podwyżki dla mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Tak na szybko licząc to podwyżka uposażenia burmiszcza Karolczuka przyznana mu z inicjatywy i za sprawą koalicji radnych NM-PiS oraz nietuzinkowo niegospodarne utworzenie przez rzeczonego burmiszcza Augustowa Mirosława Karolczuka etatu drugiego zastępcy burmistrza w augustowskim magistracie, dotychczas spowodowały wydrenowanie miejskiego budżetu kwotą ok. miliona złotych! Co na to mieszkańcy Augustowa? Czy burmiszcz Karolczuk w żurnalu pod swoją redakcją na bieżąco informuje mieszkańców o stale postępującej i rosnącej kwocie wynikającej z działalności burmiszcza Karolczuka, ugrupowania NM i ich akolitów z PiS? Proponuję, żeby na zbliżającą siecwielkimi krokami Gwiazdkę burmiszcz polecił swojemu zastępcy F.J. Chodkiewiczowi, żeby ten przy okazji odpalania lampek świątecznych na RZA zainstalował wysoko na kolumnie króla Zygmunta Augusta very very big, jak mega ego naszomiastowych burmiszczów, telebim z aktualizowaną online kwotą drenujacą miejski budżet, liczoną od początku "wdrożenia" przez burmiszcza Karolczuka i pozostałych decydentow z NM i PiS tego niezwykle niegospodarnego procederu.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:16Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Witam szanownych dziennikarzy . Oglądałem sesję rady i to jakie wyliczenia przedstawiał zastępca burmistrza i jakich argumentów użył to znaczy że żyje w innych realiach. Twierdzenie że mieszkańcy domów jednorodzinnych dużo lepiej segregują bo on widzi jak wystawiają różne worki . Jak słyszę takie uzasadnienia to coraz częściej uważam że wykształcenie nie idzie w parze z inteligencją. A co do tego że miał spotkania z Prezesami zarządzającymi blokami to w pierwszej kolejności niech by wymusił inwestycje w tym kierunku przez tych prezesów ale oczywiście najlepiej i najprościej iść po najmniejszej linii oporu i wyciągnąć kasę. Spółdzielnia Mieszkaniowa to nie robi nic w tym zakresie a jak zobaczyłem jak ostatnio dostawili po malutkim pojemniku do odpadów i podpisali Papier na kilka bloków to się uśmiałem. Prezesi bloków nie biorą pod uwagę jeszcze jednej rzeczy. Chodzi o odpady wielogabarytowe. Ludzie mieszkający w blokach nie mają możliwości przechowania mebli czy innych rzeczy i wystawienia ich raz na kwartał tak jak mogą to zrobić w domach jednorodzinnych. Jeszcze jedna sprawa dlaczego ma być brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz co z rodzinami których dzieci w tym okresie wyprowadzili się, wyjechali na studia a rodzice będą płacić za śmieci ogromne kwoty. Z tego co zrozumiałem to domy jednorodzinne będą płacić od osoby a też mają liczniki. Gdzie jest prawo takie same dla wszystkich w myśl naszych gospodarzy. Jedynym rozsądnym głosem był Pan Cieślik że najwięcej zapłacą osoby z dziećmi bo to takie rodziny zużywają najwięcej. Dlaczego Miasto nie rozstawi kilku punktów do zbiórki śmieci elektro drobnych tylko każe z każdą najmniejszą pierdołą jeżdzić do koszar to ma być eko. Treść maila którą wysłałem wcześniej do spółdzielni i urzędu miasta ciekawe czy ktoś ktokolwiek to czytał. Urząd miasta Mam nadzieję że ktoś zaskarży uchwałę opłat za odpady lub ją zmienicie która od nowego roku ma obowiązywać bo to jest dyskryminacja osób mieszkających w blokach a domach jednorodzinnych. Dlaczego w budynkach wielorodzinnych mają płacić więcej skoro przyjmujecie 3m x 15=45 . Druga sprawa dlaczego będzie brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz jak w takim okresie dużo się zmienia. Wygląda na to że osoby mieszkające w takich budynkach mają ponosić większe koszty . Czy to nie narusza prawa. Spółdzielnia mieszkaniowa Dzień dobry. Jak zamierzacie rozwiązać podrzucanie śmieci przez osoby nie mieszkające na terenie spółdzielni skoro śmietniki są nie zamykane a jest to częsty przypadek. Po drugie proszę upomnieć swoich pracowników sprzątających którzy sprzątając przy śmietnikach Jak ktoś stawia przy śmietniku różne rzeczy które nie powinno być wrzucone do ogólnego A ONI WSZYSTKO ŁADUJĄ DO OGÓLNEGO a później pretensje do mieszkańców że nie segregują. Po trzecie trzeba rozbudować śmietniki i nie zasłaniajcie się że nie ma miejsca bo w wielu przypadkach jest dużo obok tych istniejących.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:07Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Oddam za darmo100-litrowe akwariumTreść komentarza: Spotykają się dwaj Augustowianie po roku funkcjonowania wysokości opłat od śmieci uzależnionych od zużycia wody Jeden mówi do drugiego: w tym miesiącu udało mi się w końcu zapłacić mniej za śmieci niż przed rokiem Na to drugi odpowiada: właśnie to czuję .....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:12Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Śmietnikowy DżoTreść komentarza: Śmieciarki jeżdżą każdego tygodnia, bywa kilka razy nawet. Po plastiki, po szkło, papier, bio, zmieszane, popiół. Trzeba zrobić jeszcze więcej frakcji do segregowania, żeby codziennie po dwa razy jeździli. Bedzie jeszcze weselej i drożej. Życie dla segregowania i płacenia za śmieci.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 10:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: NiuńkaTreść komentarza: Mało tego. Pan Cieślik ów metodę poparł jako słuszną, stwierdzając jednocześnie iż proponowali taką zmianę już wcześniej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:14Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Divide et impera po naszomiastowo-pisowskiemuTreść komentarza: Oczywiście powinno być: "...logicznie niespójnego w każdym aspekcie...".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 23:59Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Insrybutorowy miszcz podwyżek - swoich i mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Burmiszcz Karolczuk zapisze się w historii augustowskiego samorządu jako nałogowy miszcz podwyżek. Mieszkańcy Augustowa pewnikiem na długo zapamiętają blisko 100% podwyżkę uposażenia burmiszcza Karolczuka drenujacą każdego roku miejski budżet kwotą ponad 100 tys. złotych, augustowianie zapamiętają zdublowanie etatu zastępcy burmistrza Augustowa drenującego miejski budżet kwotą blisko ćwierć miliona złotych tylko w skali jednego roku, augustowianie zapamiętają podwyżkę opłat za ogrzewanie mieszkań drenującą boleśnie ich budżety domowe, augustowianie zapamiętają podwyżki cen za korzystanie z miejskiego basenu i wprowadzenie opłat za parking przy miejskim basenie dodatkowo uszczuplających ich budżety domowe, augustowianie zapamiętają jeden jedyny blok komunalny wybudowany za rządów ekipy NM z kosmicznymi czynszami pustoszącymi skromną zawartość ich portfeli, augustowianie zapamiętają obecnie przeforsowywane przez NM i PiS podwyżki opłat za wywóz odpadów komunalnych tym razem nie tylko kolejny raz w kadencji burmiszcza Karolczuka pogrążających ich już obecnie dramatyczny stan finansów, ale dodatkowo dzielących augustowian na jednorodzinnych po naszomiastowemu uprzywilejowanych oraz wielorodzinnych nagminnie czołganych przez towarzystwo wzajemnej adoracji spod znaku PiS & NM. Szkoda tylko, że znaczna część augustowian nie zapamiętała większej części z ww. wyliczenia podwyżkowych "wodotrysków" burmiszcza Karolczuka, gdy odawali swój głos w wyborach samorządowych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 22:32Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: W którym momencie sesji to mówiła? Może pominąłem. Wydaje mi się że jedynie zgłosiła niższe stawki.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 20:13Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Divide et imper po naszomiastowo-pisowskiemuTreść komentarza: Leśny ludku, radna Piasecka mówiła o niesprawiedliwym traktowaniu mieszkańców Augustowa przez burmiszcza Karolczuka i jego ichniomiastową ekipę, na dokładkę popieranych przez radnych "wsłuchujących się w głos suwerena" z miejmy nadzieję schyłkowej partii PiS. Absurdalnym, zerwanym z choinki i wziętym z sufitu jednocześnie jest pomysł aparatczyków NM & PiS dotyczący różnicowania i polaryzowania mieszkańców poprzez wprowadzenie logicznie niespójnego w żadnym aspekcie sposobu naliczania przez burmistrza dla mieszkańców Augustowa opłat za wywóz odpadów komunalnych, tj. różny dla mieszkańców budynków jedno oraz wielorodzinnych. Natomiast zgadzam się z Tobą, iż radni KO powinni mocniej, dobitniej, skuteczniej walczyć z łamaniem prawa związanym z nierównym traktowaniem mieszkańców Augustowa przez burmiszcza Karalczuka z ekipą NM współ wespół z ich pisowskimi akolitami i działających niestety na szkodę mieszkańców Augustowa. P.S. Gdzie podział się radny Kotlarski niegdyś permanentnie i kompulsywnie gardłujacy pustym jak bęben słowotokiem na starostę Szlaszyńskiego quasi-walcząc o dobro mieszkańców Augustowa? Gdzie jest rozedrgany kłótnik Kotlarski? Boisz się radny Kotlarski swojego zabufonionego pryncypała spod insrybutora, czy po prostu jesteś cynicznym populistą - żałosnym pieniaczem i klaunem?Data dodania komentarza: 21.11.2024, 19:36Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Można by rzec za Mario Puzo, taki lokalny "Consigliere". Ciekawe co zrobi piesek gdy mu pana zamkną..Data dodania komentarza: 21.11.2024, 16:23Źródło komentarza: Zarzuty korupcyjne dla Karola Karskiego. Polityk PiS ma silne powiązania z Augustowem
Reklama