Jolanta Wojczulis
-Była to czwarta edycja turnieju gier komputerowych, ale pierwsza organizowana pod patronatem naszej szkoły. Turniej ACELAN odbywał się w dwóch fazach. W pierwszej fazie online drużyny z całej Polski miały rozegrać grę, przeciwko drużynie która została im wylosowana. Druga faza offline, wyłoniła 8 drużyn (drużyna składa się z 5 osób i jednej rezerwowej), które spotkały się w naszej szkole, aby zawalczyć o pierwsze miejsca. Zmagania rozegrano systemem drabinkowym –informuje Katarzyna Magdziarek, organizatorka przedsięwzięcia, nauczyciel przedmiotów zawodowych informatycznych. –Młodzi ludzie zmagali się z dwiema grami League of Legends oraz Counter-Strike: Global Offensive.
Katarzyna Magdziarek podkreślała, że turniej był dobrą okazją do pokazania, że e-sport jest podobny do gier tradycyjnych i że to nie tylko zabawa, ale nauka gry zespołowej i logicznego myślenia.
-Mimo tego, że gry wirtualne różnią się od tych tradycyjnych to mają również wiele wspólnych cech, np. gra zespołowa w celu osiągnięcia zwycięstwa, ciężka praca podczas treningów i duch rywalizacji. Chcemy uzmysłowić, że e-sport staje się alternatywą dla tradycyjnego sportu –zapewniała K. Magdziarek.
Napisz komentarz
Komentarze