Tegoroczne MŚ Endurance to cztery 6-godzinne wyścigi. Dwa odbyły się 11 i 12 maja. W Belgii na jeziorze Grande Large rywalizowało 12 ekip, a w śród nich Team Ślepsk z Polski. Pierwszego dnia zmagań Michał Rogalski i Krzysztof Bartnicki przez ponad pięć godzin utrzymywali się w czołowej trójce. Niestety, 20 minut przed zakończeniem wyścigu pękła spodzina w silniku i ostatecznie Polacy zakończyli zmagania na czwartym miejscu, za co zainkasowali 13 punktów do klasyfikacji generalnej MŚ. Drugiego dnia Team Ślepsk ponownie zameldował się na czwartym miejscu. Tu należy wspomnieć, że polska załoga skorzystała ze spodziny pożyczonej od francuskiego zespołu Team Arion Racing.
–Bez pomocy Francuzów nie bylibyśmy w stanie skutecznie walczyć w tym wyścigu. Powiem szczerze, że jesteśmy podbudowani taką postawą. To pokazuje, że nawet gdy walczy się o medale mistrzostw świata, można rywalizować w duchu fair play – podsumowała Agnieszka Grajewska, team manager polskiego zespołu.
Równa jazda przez cały weekend wyścigowy zaowocowała zdobyciem aż 26 punktów i trzecim miejscem w klasyfikacji generalnej światowego czempionatu.
Czołówka klasyfikacji generalnej MŚ Endurance po zawodach w Mons (Belgia)
1. Riga Powerboat (Łotwa) 26 pkt
2. Team Inshore Performance (Francja) 26 pkt
3. Team Ślepsk (Polska) 26 pkt
Polacy od lat startują w MŚ Endurance, jednak zazwyczaj byli członkami międzynarodowych zespołów z różnych państw. Na dodatek pojawiali się wyłącznie na zawodach w Augustowie, czyli jednej z rund MŚ. To oznaczało, że nie mieli możliwości gromadzenia punktów podczas wszystkich wyścigów zaliczanych do klasyfikacji końcowej. W tym roku jest inaczej. Polski „Team Ślepsk” wystartował w belgijskim Mons i będzie również w Augustowie za kilka tygodni. Głównym sponsorem polskiego zespołu startującego w tegorocznych mistrzostwach świata jest augustowski producent laminatowych łodzi motorowych i żaglowych, jedna z największych tego typu stoczni w Europie - MPPB J.W. „Ślepsk”.
Oprac. B. Perzanowska, Źródło: PZMWiNW / motorowodniacy.org
Zdjęcie: archiwum serwisu motorowodniacy.org
Napisz komentarz
Komentarze