Na początku należy wspomnieć, że projekt Polskie Marki Turystyczne został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych tworzących markę turystyczną. Ideą tego projektu jest stworzenie katalogu najbardziej turystycznie atrakcyjnych regionów. Znak „Polska Marka Turystyczna” symbolizuje jakość, atrakcyjność i niezawodność. Do tego jest od brany pod uwagę przez turystów zagranicznych planujących swoje podróże. Laureaci i wyróżnieni tym znakiem otrzymają wsparcie promocyjne na rynku krajowym oraz zagranicznym. Będą mieli możliwość udziału w targach, warsztatach, podróżach studyjnych. Wyróżniony w tym konkursie został niedawno powstały Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy „Cha-KA-Bi". Szlak łączy trzy unikatowe szlaki wodne i oferuje noclegi w gospodarstwach agroturystycznych oraz popularnych kamperach. Zarządcą tego szlaku jest Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Kanał Augustowski".
-W drugiej edycji tego konkursu zgłoszono ponad 30 wniosków natomiast ocenie poddano 27. Z tych 27 wyłoniono czterech laureatów. Przyznano też trzy wyróżnienia i nasz szlak znalazł się w tej trójce -wyjaśnia Bogdan Dyjuk, prezes Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania”. -Za tym wyróżnieniem idzie udział w różnych działaniach promocyjnych organizowanych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki czy Polską Organizację Turystyczną. To są między innymi targi, wizyty studyjne czy odwiedziny influencerów, którzy będą promować wyróżnione marki w mediach społecznościowych. Odbywać się będą też warsztaty różnych podmiotów. Jesteśmy bardzo młodym przedsięwzięciem. Skupiamy się na budowie marki tego szlaku. W sezonie letnim już będziemy mieli wypracowaną strategię.
Laureatami Polskiej Marki Turystycznej są Jura Krakowsko-Częstochowska, EnoTarnowskie, miasto Łódź i Poznań. Wśród wyróżnionych oprócz szlaku „Cha-KA-Bi" znajdują się Góry Świętokrzyskie i kraina geograficzna Roztocze.
Napisz komentarz
Komentarze