Rekomenduje się wariant drugi
We wtorek, 25 stycznia, tego roku odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. W trakcie tego spotkania wykonawca dokumentacji przedstawił analizę wielokryterialną trzech opracowywanych wariantów. Jak poinformował nas Rafał Malinowski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, z analizy wynika, że najkorzystniejszy byłby wariant drugi o długości 7,45 km.
-Z taką oceną nie zgodzili się uczestniczący w spotkaniu samorządowcy z Augustowa, popierający wariant 3 czyli tzw. wariant burmistrza -wyjaśniał Rafał Malinowski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. -Na razie nie podjęto jeszcze żadnych decyzji. Rekomendacja oddziału, co do wariantu pojawi się po skorygowaniu przez wykonawcę analizy ekonomiczno-finansowej oraz kwestii oddziaływania skumulowanego na środowisko.
Uproszczony przebieg wariantu drugiego: obwodnica zaczyna się w odległości ok. 2 km na południe od istniejącego węzła Augustów, obecnie skrzyżowanie DK8, DK16 oraz DK61. Wariant drugi w km ok. 0+490 przekracza kanał Augustowski, następnie przecina Kanał Bystry w km ok. 4+970 oraz drogę wojewódzką DW664 w km ok. 5+557. Wariant w km ok. 6+940 łączy się ze starodrożem DK16 (GP) i DG 102514B (L), następnie po przejściu nad linią kolejową nr 40 w km ok. 7+250 za istniejącą linią kolejową, w pobliżu ul. Turystycznej wpina się w istniejący przebieg DK16, od strony Augustowa przed Przewięzią.
Napisz komentarz
Komentarze