W ostatnich latach opisywaliśmy sytuację, kiedy Mirosław Karolczuk rozesłał do augustowian ulotki sugerujące, iż walnie przyczynił się do powstania w Domu Turka muzeum ku czci ofiar Obławy Augustowskiej. Na propagandę Karolczuka zareagował poprzedni właściciel Domu Turka. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się, iż działalność Karolczuka znacząco utrudniała przedsięwzięcie.
Niedawno urzędujący burmistrz i związane z nim ugrupowanie Nasze Miasto rozkolportowali po mieście periodyk z artykułem wskazującym, że Karolczuk oraz jego ekipa są ojcami sukcesu budowy ścieżki pieszo-rowerowej przy ulicy Rajgrodzkiej w kierunku Ślepska, z której mogą korzystać pracownicy stoczni jachtowej. Fakty są jednak takie, że ścieżkę wartą ponad 5,5 mln zł zbudował powiat augustowski, a miasto dołożyło do zadania 1 mln zł głównie na oświetlenie.
Ostatnio Mirosław Karolczuk opublikował w mediach społecznościowych zdjęcie popularnego wśród mieszkańców i turystów napisu „Augustów” nad rzeką Nettą, instalacji odsłoniętej latem 2019 roku. Burmistrz opatrzył post adnotacją: „To również zrobiliśmy w tej kadencji” i dodał hasło swego komitetu wyborczego: teraz rodzina.
Bez ponoszenia kosztów przez miasto
Trzeba zauważyć, że gdyby nie prywatna firma, napis by nie powstał.
-Podczas nocy świętojańskiej odsłoniliśmy instalację promocyjną Augustowa. Napis o który mieszkańcy zabiegali od kilku lat powstał przy ulicy Portowej. Nie mieliśmy pieniędzy na tę inwestycję, chociaż takie pomysły pojawiały się już dosyć dawno. Z satysfakcją chcę poinformować, że inwestycja została zrealizowana bez ponoszenia kosztów przez miasto. Wszystko dzięki współpracy z największym pracodawcą British American Tobacco. Dziękuję firmie BAT za wsparcie -mówił Mirosław Karolczuk na sesji rady miasta 27 czerwca 2019 roku.
-Postanowiliśmy, że napis powstanie, kiedy pojawią się na ten cel pieniądze z zewnątrz. Z pomocą przyszło British American Tobacco, które realizuje strategię: Augustów is the future. Myśl ta wyraża dążenie do promowania Augustowa, jako miasta otwartego, przyjaznego mieszkańcom, w którym można realizować się rodzinnie i zawodowo. Miasta ambitnego i rozwijającego się. Przy tak dużej bliskości idei dość szybko doszliśmy do partnerskiego porozumienia. BAT postanowiło wesprzeć promocję miasta i sfinansować instalację napisu „Augustów is the future” -informował naszą redakcję Filip Chodkiewicz, w czerwcu 2019 roku.
Jeśli władze miasta przyznawały, że instalację sfinansowało BAT, dlaczego przypisują budowę sobie?
Napisz komentarz
Komentarze