Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 20:53
Reklama

Augustów stoi nad przepaścią

Podziel się
Oceń

Rozmowa z Rafałem Harasimem, kandydatem na miejskiego radnego z Okręgu nr 3 (Stare Śródmieście).
Augustów stoi nad przepaścią
Na zdjęciu Rafał Harasim, kandydat na radnego miejskiego.
Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Panie Rafale. Był pan już miejskim radnym obecnej kadencji. W najbliższych wyborach samorządowych ponownie będzie pan zabiegał o mandat radnego. Dlaczego zdecydował się pan na ten krok?  

 -Startuję, bo bardzo zależy mi na rozwoju miasta i poprawie życia jego mieszkańców. Od 20 lat pracuję w szkole, rozmawiam z rodzicami oraz pracownikami i naprawdę augustowianie zmagają się wieloma problemami. Zdecydowałem się na start, bo czas zmienić formułę obrad miejskich, a tym samym funkcjonowanie miasta. Startuję z drużyną Andrzeja Zarzeckiego, którego znam od bardzo wielu lat. Andrzej jest człowiekiem, który pracował w różnych środowiskach, jego doświadczenie zawodowe i społeczne jest naprawdę bardzo cenne i wiem, że będzie bardzo dobrym burmistrzem. Zarzecki jest osobą konsolidującą, współpracującą ze wszystkimi. Do tego jest dobrym i uczciwym człowiekiem. Od wyboru takiego burmistrza należy zacząć zmiany w polityce miasta. To co się działo i się dzieje w radzie miejskiej jest poniżej poziomu kultury politycznej. Brak jakiegokolwiek poziomu dyskusji.  

Proszę powiedzieć, co dokładnie ma pan na myśli. 

-Miasto jest w ciągłym konflikcie z mieszkańcami, nawet przed sądami. Jest w ciągłym konflikcie z powiatem, spółdzielnią, lasami i innymi radnymi. W takiej atmosferze nie da się budować czegokolwiek. Wyłączanie mikrofonów radnym, którzy chcą się wypowiedzieć, obrażanie ich, czy traktowanie po macoszemu mieszkańców przybywających na obrady ze swoimi problemami, jest niedopuszczalne. Mieszkaniec nie powinien czekać wiele godzin na zabranie głosu i otrzymywać minutę na wypowiedź. Dla niektórych jego problem wydaje się błahy, ale przecież dla niego może on stanowić spore utrudnienie i ma prawo od radnych oczekiwać wsparcia. Zmiana takich sytuacji jest kluczem do działania sprawnego samorządu. Sam doświadczyłem podobnych zdarzeń będąc radnym. Poziom hipokryzji, kłamstwa i manipulacji sięga obecnie zenitu. Czas z tym skończyć. Uważam, że Augustów stoi nad przepaścią. Nie boję się użyć tego słowa, bo na to wskazują dane statystyczne niezależnych instytucji. 

Patrząc na media społecznościowe prowadzone przez obecne władze odnosi się inne wrażenie. Mamy wręcz wspaniały rozwój.  

-To tylko pozornie tak wygląda. Dane statyczne nie kłamią. To nie są dane kandydatów na radnych czy kogokolwiek. Są to informacje zgromadzone, na przykład przez Główny Urząd Statystyczny. Wniosek jest jeden: dane są zatrważające. W ostatnich latach z Augustowa ubyło 3.000 mieszkańców. PKB na mieszkańca jest bardzo niskie w porównaniu do miast zbliżonych do Augustowa. To są realne problemy i zagrożenia. Fajnie jest mówić, że budujemy ulice, place zabaw czy sale sportowe. Tylko kto na tych placach będzie się bawił, kto będzie ćwiczył na salach i z tych dróg korzystał? Miasto się wyludnia. Tracimy całe pokolenia.  Rozmawiam z młodymi ludźmi, którzy wybierają się na studia i nawet przez myśl im nie przejdzie, żeby po zakończeniu nauki tu wracać. Młodzi ludzie potrzebują tanich mieszkań, tanich usług i dobrze płatnej pracy. W Augustowie zarobki są stosunkowo niskie, a koszty życia jedne z najwyższych.  

Wyludnianie to jeden z problemów. Proszę powiedzieć, jakie widzi pan jeszcze inne sprawy, które należy rozwiązać.  

-Polityka obecnych władz miasta opiera się na pozornych działaniach. Nietrudno odnieść wrażenie, że miasto wykonuje inwestycje wyrywkowo. Nie ma strategii, a władze nie planują działań w dalszej perspektywie. Wygląda to tak, że wybuduje się uliczki, przetnie wstęgi, wrzuci się relacje na media społecznościowe, a ludzie będą bić brawo. Wszystko super, tylko Augustów się kurczy. Jesteśmy miastem turystycznym, a jak obecnie wygląda turystyka w Augustowie? Nic nowego nie powstało od iks lat, a wybudowana przed laty infrastruktura turystyczna jest zaniedbana. Nie ma nowych plaż, a te które są znajdują się w opłakanym stanie. W mieście turystycznym nie mamy dworców z prawdziwego zdarzenia. Trzeba coś zrobić z Atolem. Budynek jest w opłakanym stanie i od lat trwają debaty, czy go rozebrać czy wyremontować. Coś trzeba z tym w końcu zrobić. Znaleźć na ten obiekt pomysł. W innych miastach centrum żyje. Są ogródki, kafejki, a u nas nie ma nic. To są może drobne rzeczy, ale jednak podstawowe. Trudno tu nie wspomnieć POSTIW-u. Rozebrano go osiem lat temu i nic do tej pory w tym kultowym miejscu nad jeziorem nie powstało. Ta wyliczanka błędów obecnych władz się nie kończy. Od wielu lat mówi się o remoncie basenu, a władze zamiast to robić, coś tam wymienią, coś przykleją i tyle. To jest polityka tu i teraz, a nam potrzeba planu na dalszą przyszłość. Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, w jakim kierunku zmierza Augustów? Trzeba szerzej spojrzeć na wiele istotnych kwestii. Spróbować przewidzieć, w którym miejscu będzie Augustów za 10 lat. W poprzednim roku urodziło się tylko około 160 dzieci. To stanowi 7 klas, a szkół mamy 7. Być może trzeba będzie za 10 lat likwidować szkoły. Potrzeba nam realnych działań i przyjęcia dalszej perspektywy rozwoju.  

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

P.O. 09.03.2024 13:00
Jak wygląda ta przepaść. A no tak, że deweloperzy z Ełku i Suwałk chcą budować kolejne bloki a jest inwrstor na nowe sanatorium. Po rozbudowie drogi nr 8 Augustów Białystok możemy znów stać się atrakcją turystyczną białostoczan jak dawniej.

Augustów na skraju przepaści... 07.03.2024 19:49
Panie Rafale, jeśli Augustów stoi nad przepaścią, a na megalomańskim banerze Mirosława Karolczuka napisane jest "sprawdzony burmistrz" to należy domniemać, że Mirosław Karolczuk sprawdził się, ale niestety jako burmiszcz, który doprowadził Augustów na skraj przepaści.

BAU 09.03.2024 16:28
Nazywaj " grabarz ".

żarnowiak 07.03.2024 02:15
Większość tych ludzi co wisi na plakatach w Augustowie nie nadaje się do niczego a najbardziej do rządzenia miastem! I nie ważne kogo reprezentują...To moje zdanie .

Miron 07.03.2024 06:47
Najbardziej nie nadaje się ten z największego baneru. Nawet na konserwatora się nie nadaje. Na marginesie. Nieważne pisze się razem.

Pisior 06.03.2024 07:45
Hołownia blokuje dostęp do legalnej aborcji. Brawo!!!!

ooloo 07.03.2024 16:48
Nie blokuje. Do tematu powrót po wygranych wyborach i dorżnięciu PiS..

Rebus 06.03.2024 07:43
A w PiS nowa afera. Matka Obajtka zmieniła nazwisko, by brać od Orlenu kasę. Mieli fantazję. U nas Mirosław zmienił imię na Mirona, by kisić kasę miejską.

Fakty 07.03.2024 07:39
to matka Buraka nie Obajtka

Kasa jest najwazniejsza 07.03.2024 07:51
Musisz czepiać się benzyniarza? Zmieniła nazwisko, teraz nie dojdziesz, czyja matka. Ważne że kasę brała pod innym nazwiskiem, by nikt się nie zorientował.

Prawda jest najważniejsza 07.03.2024 09:23
tak. bo trzeba pisać prawdę a nie bzdury. myśląc twoim tokiem rozumowania nieważne było czy obozy koncentracyjne były polskie czy niemieckie, bo najważniejsze było że ginęli tam ludzie?

Burak i Obajtek 07.03.2024 07:56
Sprawa wygląda tak. Obajtek ze swoim zastępcą Burakiem wyciągali wielką kasę z Orlenu. Wynajęli w tym celu firmę kumpla, który zatrudnił za wielką kasę matkę Buraka. Dla zmylenia tropu Burak zmusił matkę do zmiany nazwiska. To nie żarty, tak było w państwie PiS.

Były wyborca 06.03.2024 07:17
No to Trzecia Droga odjechała na Antypody. Zablokowali ustawy o prawach kobiet i uchwały o uporządkowaniu Trybunału Konstytucyjnego. Brawo Szymon. Objęcia Kaczyńskiego czekają.

Józek 06.03.2024 12:22
No nie wiem. Nie jestem za 3 droga, ale gdyby teraz przeszła ta ustawa, to rzeczywiście proboszczowie by przekonali wiernych parafian do głosowania na PiS w wyborach samorządowym. Wystarczy, że w Augustowie mają największe szanse.

ooloo 06.03.2024 15:46
Dokładnie tak. Podobnie jak rolnicy. Gdy rządził PiS lizali im d..., a teraz pretensje do Tuska..

Pytam za co 07.03.2024 20:07
ooloo 06.03.2024 15:46
Dokładnie tak. Podobnie jak rolnicy. Gdy rządził PiS lizali im d..., a teraz pretensje do Tuska..
A jaki program ma Hołownia do miasta czy powiatu? Łąki kwietne? Albo darmowe taxi? Za co? Znowu z podwyżek cen? Znowu rozdawnictwo!!!! A co ze szkołami, szpitalem? To program jest???

ooloo 07.03.2024 22:17
PO pierwsze nie kraść jak obecni..

Tyle w temacie 06.03.2024 02:24
***** *** i **

***** *** i ** 06.03.2024 06:43
Oczywiście, że j.b.ć PiS i NM!

A nie bo TVN i PO 06.03.2024 12:29
***** *** i ** 06.03.2024 06:43
Oczywiście, że j.b.ć PiS i NM!
I nisch kto powie ze to narmalny człowiek napisał.

ooloo 07.03.2024 00:15
No, pokazałeś klasę analfabeto. Pajac pisowski jesteś..

Szymon 05.03.2024 22:41
Bezpieczeństwo kobiet zostało przez Hołownię położone na ołtarzu wyborczym. Kobiety powinny to wiedzieć

prawy i sprawiedliwy 05.03.2024 19:14
Patrzę na te banery i nie mogę nadziwić się ludziom, którzy pokazują swoje twarze z logo pis. Czy oni nie wiedzą, co dzieje się na komisjach śledzczych, jakie dokumenty odnajdowywane są w ministerstwach? Afera na aferze . Mnie tak po ludzku byłoby wstyt firmować takie ugrupowanie podsłuchiwaczy i aferzystów

Jesteście propagandzistami ryżego 06.03.2024 07:59
Głosujemy na PiS i jesteśmy z tego dumni

Błazen 06.03.2024 09:17
Jacku, głosuj na kogo masz ochotę. Nie mam nic do wyborców PiS, ponieważ każdy może pobłądzić w życiu, ale Kurskiego i pisowskich aparatczyków powinno się bezwzględnie postawić przed obliczem Sądu i sprawiedliwie osądzić za antypolską, antyunijną i prosowiecką propagandę oraz cyniczny podział narodu i otumanienie części społeczeństwa nieodpornego na populistyczną propagandę PiS-owskiej szczujni.

Bez_pomysłu 05.03.2024 14:33
W poprzednim roku urodziło się tylko około 160 dzieci. To stanowi 7 klas, a szkół mamy 7. Być może trzeba będzie za 10 lat likwidować szkoły. Potrzeba nam realnych działań i przyjęcia dalszej perspektywy rozwoju Czyli trzeba rodzic dzieci? A jak to zrobić? jak się zwiną firm stoczniowe a Augustowa w związku z Zielonym Ładem to co Pan proponuje w zamian?

Demograf 05.03.2024 15:22
Nie jestem zwolennikiem Mirona, gruba bogaczy z NM też do mnie nie przemawia ale wyludnianie to ma miejsce we wszystkich miastach, co ma zrobić burmistrz? Dzieci robić? To już trochę bezsensowne wiązać działania burmistrza i małą liczbę urodzeń

Student 05.03.2024 14:32
Młodzi wyjeżdżają bo Augustów jest małym miastem to nie Warszawa i nigdy zarobki nie będą porównywalne do stolicy nawet jak by było 50 zakładów pracy , jest pan nauczycielem co pan do tej pory zrobił w swojej szkole nie mówię o szkółkach piłkarskich ?

Zniechęcony podatnik 05.03.2024 20:40
Pan tylko mówi... aby zdobyć głosy, a pomysłów zero .Taka prawda o wyborach i nie dotyczy to tylko tego Pana. Trzeba mówić co boli, ale jak to rozwiązać i skąd wziąć pieniądze (realne, bo każdy powie z UE) to mało kto wie

bezchmurnie

Temperatura: -3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 7 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Trzeba było myśleć samodzielnie przy wyborach, a tak to trudno. To jak w kawale mimo, że nie do śmiechu mieszkańcom ale ku przestrodze i rozwadze na przyszłość. "Żona przed porodem pyta męża: - Kochanie, jak nazwiemy naszego synka? - Tomasz. - Tomasz? A dlaczego Tomasz? - Nie chciałaś w ...., to masz." Mieszkańcy znów wdepnęli w gówno..Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:37Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: KaligulaTreść komentarza: Też słyszałem o "open hours" na pranie i mycie się na miejskim basenie. To pewnie w ramach rekompensaty dla mieszkańców bloków spółdzielni mieszkaniowej i budynków komunalnych za łupienie ich śmieciowym naliczaniem opłat za wywóz odpadów komunalnych przez naszomiastowych burmiszczów i ich akolitów z towarzystwa wzajemnej adoracji PiS-NM.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:24Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Biznes-na-latoTreść komentarza: a ja proponuję punktom gastronomicznym zlokalizowanym nad jeziorami zaopatrzyć się przed sezonem w duże ilości szamponów i mydła. W ciepłe dni będzie lepiej schodzić niż piwo....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:26Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:10Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Zepsute liczydło z czasów zaprzepaszczonych przez burmiszcza Karolczuka i ekipę NM Funduszy Norweskich🤡Treść komentarza: Czy "nowy" sposób naliczania opłaty za odpady komunalne, którym mieszkańcy Augustowa raczeni będą od 1 stycznia 2025 r. bezrefleksyjnie wprowadzony przez burmistrza Karolczuka w związku z jego sztandarowym hasłem pt. "TERAZ RODZINA" otumaniającym mieszkańców Augustowa fetorem wychodkiewiczowo-naszomiastowego manipulacjo-populizmu podczas ostatnich wyborów samorządowych oraz firmowanym przez jego dwóch markueranrujących zastępców i radnych PiS-NM, uwzględnia proporcjonalne naliczane opłaty za każdy m³ zużytej wody w danym gospodarstwie domowym mieszkalnictwa wielorodzinnego, tj. za np. 1.001 m³ naliczona zostanie kwota za wywóz odpadów komunalnych wg wzoru: V zw x 15 zł = OPPNB zwok, gdzie "V zw" jest ilością zużytej wody w mieszkaniu, a "OPPNB zwop" opłatą po podwyżce naszomiastowych burmiszczów za wywóz odpadów komunalnych, czyli 1,001 x 15 zł = 15,02 zł, czy gispodarstwo domowe składające się z jednego lub kilku domowników będzie musiało jednak zapłacić 30 zł za 1,001 m³ w związku z przekroczeniem ilości zużytej wody ponad 1 m³ (słownie: jeden metr sześcienny) o 1 dm³ (słownie: jeden litr)? Zaznaczam, iż w skali tylko jednego roku kwota może uszczuplić budżet domowy tylko jednego gospodarstwa domowego na kwotę ok. 180 zł, a biorąc pod uwagę liczbę mieszkań tylko w samej spółdzielni mieszkaniowej kwota nadużycia decydentów wprowadzających "nowy" sposób naliczania opłaty za wywóz odpadów komunalnych, może sięgać setek tysięcy złotych rocznie.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:50Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: tynkarzTreść komentarza: "ów metodę"??? a metoda to jest on czy ona? chyba powinno być "ową metodę"!!!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:56Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: ziziTreść komentarza: co z tego, że zapamiętają, skoro potem i tak znów go wybiorą? ciemny lud wszystko kupujeData dodania komentarza: 22.11.2024, 15:53Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Drenujące podwyżki burmiszcza Karolczuka vs podwyżki dla mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Tak na szybko licząc to podwyżka uposażenia burmiszcza Karolczuka przyznana mu z inicjatywy i za sprawą koalicji radnych NM-PiS oraz nietuzinkowo niegospodarne utworzenie przez rzeczonego burmiszcza Augustowa Mirosława Karolczuka etatu drugiego zastępcy burmistrza w augustowskim magistracie, dotychczas spowodowały wydrenowanie miejskiego budżetu kwotą ok. miliona złotych! Co na to mieszkańcy Augustowa? Czy burmiszcz Karolczuk w żurnalu pod swoją redakcją na bieżąco informuje mieszkańców o stale postępującej i rosnącej kwocie wynikającej z działalności burmiszcza Karolczuka, ugrupowania NM i ich akolitów z PiS? Proponuję, żeby na zbliżającą siecwielkimi krokami Gwiazdkę burmiszcz polecił swojemu zastępcy F.J. Chodkiewiczowi, żeby ten przy okazji odpalania lampek świątecznych na RZA zainstalował wysoko na kolumnie króla Zygmunta Augusta very very big, jak mega ego naszomiastowych burmiszczów, telebim z aktualizowaną online kwotą drenujacą miejski budżet, liczoną od początku "wdrożenia" przez burmiszcza Karolczuka i pozostałych decydentow z NM i PiS tego niezwykle niegospodarnego procederu.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:16Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Witam szanownych dziennikarzy . Oglądałem sesję rady i to jakie wyliczenia przedstawiał zastępca burmistrza i jakich argumentów użył to znaczy że żyje w innych realiach. Twierdzenie że mieszkańcy domów jednorodzinnych dużo lepiej segregują bo on widzi jak wystawiają różne worki . Jak słyszę takie uzasadnienia to coraz częściej uważam że wykształcenie nie idzie w parze z inteligencją. A co do tego że miał spotkania z Prezesami zarządzającymi blokami to w pierwszej kolejności niech by wymusił inwestycje w tym kierunku przez tych prezesów ale oczywiście najlepiej i najprościej iść po najmniejszej linii oporu i wyciągnąć kasę. Spółdzielnia Mieszkaniowa to nie robi nic w tym zakresie a jak zobaczyłem jak ostatnio dostawili po malutkim pojemniku do odpadów i podpisali Papier na kilka bloków to się uśmiałem. Prezesi bloków nie biorą pod uwagę jeszcze jednej rzeczy. Chodzi o odpady wielogabarytowe. Ludzie mieszkający w blokach nie mają możliwości przechowania mebli czy innych rzeczy i wystawienia ich raz na kwartał tak jak mogą to zrobić w domach jednorodzinnych. Jeszcze jedna sprawa dlaczego ma być brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz co z rodzinami których dzieci w tym okresie wyprowadzili się, wyjechali na studia a rodzice będą płacić za śmieci ogromne kwoty. Z tego co zrozumiałem to domy jednorodzinne będą płacić od osoby a też mają liczniki. Gdzie jest prawo takie same dla wszystkich w myśl naszych gospodarzy. Jedynym rozsądnym głosem był Pan Cieślik że najwięcej zapłacą osoby z dziećmi bo to takie rodziny zużywają najwięcej. Dlaczego Miasto nie rozstawi kilku punktów do zbiórki śmieci elektro drobnych tylko każe z każdą najmniejszą pierdołą jeżdzić do koszar to ma być eko. Treść maila którą wysłałem wcześniej do spółdzielni i urzędu miasta ciekawe czy ktoś ktokolwiek to czytał. Urząd miasta Mam nadzieję że ktoś zaskarży uchwałę opłat za odpady lub ją zmienicie która od nowego roku ma obowiązywać bo to jest dyskryminacja osób mieszkających w blokach a domach jednorodzinnych. Dlaczego w budynkach wielorodzinnych mają płacić więcej skoro przyjmujecie 3m x 15=45 . Druga sprawa dlaczego będzie brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz jak w takim okresie dużo się zmienia. Wygląda na to że osoby mieszkające w takich budynkach mają ponosić większe koszty . Czy to nie narusza prawa. Spółdzielnia mieszkaniowa Dzień dobry. Jak zamierzacie rozwiązać podrzucanie śmieci przez osoby nie mieszkające na terenie spółdzielni skoro śmietniki są nie zamykane a jest to częsty przypadek. Po drugie proszę upomnieć swoich pracowników sprzątających którzy sprzątając przy śmietnikach Jak ktoś stawia przy śmietniku różne rzeczy które nie powinno być wrzucone do ogólnego A ONI WSZYSTKO ŁADUJĄ DO OGÓLNEGO a później pretensje do mieszkańców że nie segregują. Po trzecie trzeba rozbudować śmietniki i nie zasłaniajcie się że nie ma miejsca bo w wielu przypadkach jest dużo obok tych istniejących.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:07Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Oddam za darmo100-litrowe akwariumTreść komentarza: Spotykają się dwaj Augustowianie po roku funkcjonowania wysokości opłat od śmieci uzależnionych od zużycia wody Jeden mówi do drugiego: w tym miesiącu udało mi się w końcu zapłacić mniej za śmieci niż przed rokiem Na to drugi odpowiada: właśnie to czuję .....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:12Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Śmietnikowy DżoTreść komentarza: Śmieciarki jeżdżą każdego tygodnia, bywa kilka razy nawet. Po plastiki, po szkło, papier, bio, zmieszane, popiół. Trzeba zrobić jeszcze więcej frakcji do segregowania, żeby codziennie po dwa razy jeździli. Bedzie jeszcze weselej i drożej. Życie dla segregowania i płacenia za śmieci.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 10:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: NiuńkaTreść komentarza: Mało tego. Pan Cieślik ów metodę poparł jako słuszną, stwierdzając jednocześnie iż proponowali taką zmianę już wcześniej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:14Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Divide et impera po naszomiastowo-pisowskiemuTreść komentarza: Oczywiście powinno być: "...logicznie niespójnego w każdym aspekcie...".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 23:59Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Insrybutorowy miszcz podwyżek - swoich i mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Burmiszcz Karolczuk zapisze się w historii augustowskiego samorządu jako nałogowy miszcz podwyżek. Mieszkańcy Augustowa pewnikiem na długo zapamiętają blisko 100% podwyżkę uposażenia burmiszcza Karolczuka drenujacą każdego roku miejski budżet kwotą ponad 100 tys. złotych, augustowianie zapamiętają zdublowanie etatu zastępcy burmistrza Augustowa drenującego miejski budżet kwotą blisko ćwierć miliona złotych tylko w skali jednego roku, augustowianie zapamiętają podwyżkę opłat za ogrzewanie mieszkań drenującą boleśnie ich budżety domowe, augustowianie zapamiętają podwyżki cen za korzystanie z miejskiego basenu i wprowadzenie opłat za parking przy miejskim basenie dodatkowo uszczuplających ich budżety domowe, augustowianie zapamiętają jeden jedyny blok komunalny wybudowany za rządów ekipy NM z kosmicznymi czynszami pustoszącymi skromną zawartość ich portfeli, augustowianie zapamiętają obecnie przeforsowywane przez NM i PiS podwyżki opłat za wywóz odpadów komunalnych tym razem nie tylko kolejny raz w kadencji burmiszcza Karolczuka pogrążających ich już obecnie dramatyczny stan finansów, ale dodatkowo dzielących augustowian na jednorodzinnych po naszomiastowemu uprzywilejowanych oraz wielorodzinnych nagminnie czołganych przez towarzystwo wzajemnej adoracji spod znaku PiS & NM. Szkoda tylko, że znaczna część augustowian nie zapamiętała większej części z ww. wyliczenia podwyżkowych "wodotrysków" burmiszcza Karolczuka, gdy odawali swój głos w wyborach samorządowych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 22:32Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: W którym momencie sesji to mówiła? Może pominąłem. Wydaje mi się że jedynie zgłosiła niższe stawki.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 20:13Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Divide et imper po naszomiastowo-pisowskiemuTreść komentarza: Leśny ludku, radna Piasecka mówiła o niesprawiedliwym traktowaniu mieszkańców Augustowa przez burmiszcza Karolczuka i jego ichniomiastową ekipę, na dokładkę popieranych przez radnych "wsłuchujących się w głos suwerena" z miejmy nadzieję schyłkowej partii PiS. Absurdalnym, zerwanym z choinki i wziętym z sufitu jednocześnie jest pomysł aparatczyków NM & PiS dotyczący różnicowania i polaryzowania mieszkańców poprzez wprowadzenie logicznie niespójnego w żadnym aspekcie sposobu naliczania przez burmistrza dla mieszkańców Augustowa opłat za wywóz odpadów komunalnych, tj. różny dla mieszkańców budynków jedno oraz wielorodzinnych. Natomiast zgadzam się z Tobą, iż radni KO powinni mocniej, dobitniej, skuteczniej walczyć z łamaniem prawa związanym z nierównym traktowaniem mieszkańców Augustowa przez burmiszcza Karalczuka z ekipą NM współ wespół z ich pisowskimi akolitami i działających niestety na szkodę mieszkańców Augustowa. P.S. Gdzie podział się radny Kotlarski niegdyś permanentnie i kompulsywnie gardłujacy pustym jak bęben słowotokiem na starostę Szlaszyńskiego quasi-walcząc o dobro mieszkańców Augustowa? Gdzie jest rozedrgany kłótnik Kotlarski? Boisz się radny Kotlarski swojego zabufonionego pryncypała spod insrybutora, czy po prostu jesteś cynicznym populistą - żałosnym pieniaczem i klaunem?Data dodania komentarza: 21.11.2024, 19:36Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Można by rzec za Mario Puzo, taki lokalny "Consigliere". Ciekawe co zrobi piesek gdy mu pana zamkną..Data dodania komentarza: 21.11.2024, 16:23Źródło komentarza: Zarzuty korupcyjne dla Karola Karskiego. Polityk PiS ma silne powiązania z AugustowemAutor komentarza: lesny ludekTreść komentarza: Na sesji jedyne co proponowaliście jako KO to było zmniejszenie obu stawek, nic nie mówiliście o nierównym traktowaniu, nawet tego nie zauważyliście...Data dodania komentarza: 21.11.2024, 15:29Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: kibicTreść komentarza: W Augustowie w urzędzie miasta macie asa. którego brat niedługo wyjdzie na wolność po wyroku za narkotyki. Silne powiązanie władzy z przestępcami. To się jakoś nazywa?Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:35Źródło komentarza: Zarzuty korupcyjne dla Karola Karskiego. Polityk PiS ma silne powiązania z Augustowem
Reklama