W ubiegłym sezonie żeglugowym Kanał Augustowski przepłynęło ponad 30 tysięcy jednostek pływających. Najpopularniejszą i zarazem najczęściej uczęszczaną śluzą na Kanale Augustowskim była śluza Przewięź, przez którą prześluzowano się ponad 5,5 tysiąca razy.
-To pokazuje, jak ważne i konieczne są inwestycje na Kanale Augustowskim, zarówno z uwagi na bezpieczeństwo żeglugi, jak i w celu zapewnienia bezpiecznych warunków pracy obsługi.
W ramach planowanych prac, ze względu na zły stan techniczny, wymienione zostaną wrota górne i dolne śluzy oraz odbojnice przy awanportach wody górnej i dolnej od strony wody. Ponadto zostaną wykonane nowe zamknięcia remontowe tzw. szandory. Ściany komory śluzy oraz dno zostaną oczyszczone z naniesionych namułów i kamieni. W ramach prac modernizacyjnych wyremontowana zostanie budka strażnicza przy śluzie. Dodatkowo odtworzona zostanie zniszczona tablica upamiętniająca budowniczego śluzy. Inwestycja ma na celu przywrócenie sprawności technicznej śluzy i utrzymanie drożności drogi wodnej Kanał Augustowski dla żeglugi śródlądowej. Jej koszt to blisko 930 tys. zł -wyjaśnia Joanna Szerenos -Pawilcz, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku. Prace na śluzie Przewięź potrwają do końca maja. Inwestycja ma być zakończona w połowie czerwca.
Napisz komentarz
Komentarze