Celem działań w ramach kampanii #ZnamTeNumery jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa dla seniorów związanych z potencjalnym zagrożeniem oszustwem. Ponadto uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się nieświadomie spotkać. Natomiast młodsze pokolenie ma stanowić ekipę wsparcia dla bliskich osób, w starszym wieku. Nazwa kampanii #ZnamTeNumery nawiązuje do kultowych tekstów i mówi o numerach (telefonu) do dzielnicowego i bliskich oraz o „numerach” jakie robią oszuści. Twarzami akcji są znani i lubiani aktorzy z flagowego serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”: Dominik Dąbrowski, Małgorzata Szeptycka i Henryk Gołębiewski. Twórcy kampanii chcą, by seniorzy uświadomili sobie jak ważne jest ustalenie hasła „rodzinnego”, to znaczy tajnego słowa klucz, które znają tylko najbliżsi. Takie hasło potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się za kogoś z rodziny. Drugim istotnym elementem jest poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu. Warto, by seniorzy posiadali listę telefonów do najbliższych osób, najlepiej trzech, do których zawsze mogą zadzwonić i poprosić o weryfikację sytuacji. I rzecz chyba najważniejsza, by starsze osoby zapamiętały motto „sprawdzaj, nie ufaj” czyli nie przekazywały np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również by zadzwonili do wnuczka, rodzica, żeby zweryfikować sytuacje, a nie przekazywali pieniędzy. Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona internetowa https://znamtenumery.pl/.
Napisz komentarz
Komentarze