-Propozycja ze strony Gminy Miasta Augustowa zakładała przejęcie przez Gminę Miasto Augustów obowiązków sprzątania 46 ulic powiatowych znajdujących się w granicach administracyjnych Miasta Augustowa w sytuacji, kiedy Starostwo Powiatowe przekaże Urzędowi Miejskiemu w Augustowie wsparcie finansowe na realizację tego zadania w formie dotacji celowej. Starosta Augustowski formalnie nie ustosunkował się do przekazanego na jego ręce pisma do dnia dzisiejszego –poinformował Wojciech Walulik.
Jak na razie widać, o współpracy nie ma mowy. Miejmy jednak nadzieję, że w końcu po jakimś czasie do niej dojdzie i w końcu wszystkie ulice naszego miasta będą lśnić. Jak się dowiedzieliśmy przekazanie sprzątania całego miasta jednej firmie zdecydowanie poprawiłoby jakość sprzątania. Profesjonalna maszyna sprzątająca to wydatek ok. 2,5 mln zł. Taka sama maszyna z funkcją myjącą kosztuje nawet 4,5 mln zł. Takie inwestycje mogłyby mieć sens przy kontrakcie na sprzątanie wszystkich ulic w mieście z częstotliwością 1-2 razy na tydzień. Porządek niestety kosztuje, ale takich kosztów nie można się bać. Zwłaszcza, że konkurujące z nami miasta jak Ełk czy Giżycko są zdecydowanie czystsze.
Napisz komentarz
Komentarze