-W ramach swoich zadań powiat dba o stan czystości na drogach powiatowych, mamy podpisaną umowę dotyczącą sprzątania ulic w Augustowie. Wykonawca wywiązuje się z jej zapisów i sprząta systematycznie główne ulice miasta dwa razy w miesiącu oraz – co należy wyraźnie podkreślić – dodatkowo interwencyjnie na każde polecenie powiatu. Niestety, czasem zdarzają się sytuacje, kiedy już następnego dnia po sprzątaniu, niektóre ulice lub ich odcinki wymagają ponownego uporządkowania. Dzieje się to najczęściej za przyczyną śmieci pozostawionych lub podrzuconych przez ludzi. Kolejnym powodem są wyjątkowe w tym roku ulewne, gwałtowne deszcze i burze. Na bieżąco monitorujemy stan czystości ulic i zlecamy dodatkowe sprzątanie, aby ulice uporządkować jak najszybciej.
Zapytaliśmy czy może warto by było pomyśleć o współpracy z miastem w kwestii sprzątania, żeby nie było sytuacji, że część ulic w centrum miasta jest posprzątana a część brudna.
-Z pewnością najlepszym rozwiązaniem byłoby sprzątanie wszystkich ulic przez jeden podmiot, dlatego były prowadzone rozmowy z samorządem miasta Augustowa. Miasto oszacowało koszt miesięcznego zamiatania ulic powiatowych, jednak zaproponowana kwota, jaką powiat miałby przekazywać miastu, zdecydowanie przekracza środki, które posiadamy na ten cel w budżecie –odpowiedział nam Mariusz Markowski z Powiatowego Zarządu Dróg w Augustowie.
O możliwość współpracy obu samorządów w sprawie sprzątania zapytaliśmy również burmistrza Augustowa. Włodarz poinformował nas, że w dniu 22 maja 2017 na piśmie została przekazana Staroście Augustowskiemu propozycja współpracy w zakresie obowiązku utrzymania czystości, tj. sprzątania ulic miejskich.
Napisz komentarz
Komentarze