Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 00:06
Reklama

Edukacja podwyższonego ryzyka

Podziel się
Oceń

Tylko trzech uczniów zdało maturę w jednej ze szkół ponadgimnazjalnych mieszczących się w Augustowie – tą informacją rozpoczął dyskusję podczas sesji rady powiatu Dariusz Szkiłądź. Jaka jest przyczyna tych zatrważających rezultatów szkoły uzupełniającej, w której większość uczniów już dawno jest pełnoletnia? Czy prywatna placówka prowadząca naukę dla dorosłych w weekendy, mogłaby kształcić skuteczniej, gdyby otrzymywała od władz powiatu większe pieniądze? A może jest tak jak twierdzą inni, że poziom nauczania jest tożsamy z podjętym przez uczniów wyborem systemu nauki dwóch dni tygodniowo? Nie komentujemy, przedstawiamy przebieg dyskusji.
Edukacja podwyższonego ryzyka

Autor: Internet

Augustowska młodzież od lat staje przed dylematem, którą ze szkół ponadgimnazjalnych wybrać. Na decyzję wpływ ma nie tylko upragniony zawód, jaki w przyszłości chcieliby wykonywać. Ale również chęć do nauki, wiedza i możliwości. Zdarza się również tak, że po ukończeniu szkoły zawodowej przychodzi refleksja, iż warto byłoby uzyskać maturę. Wydaje się, że to właśnie egzamin dojrzałości jest głównym bodźcem do podjęcia kształcenia w szkole uzupełniającej. Funkcjonująca w systemie weekendowym szkoła Ewy Wójcik, prowadząca naukę w budynku Zespołu Szkół Samorządowych nr 3, od lat stwarza możliwość przystąpienia do państwowego egzaminu. Problem polega na tym, że o ile zaledwie dwa dni nauki tygodniowo w ramach szkoły średniej są pewnego rodzaju udogodnieniem dla pracujących uczniów, to taryfy ulgowej podczas zdawania matur już nie ma. Liczba trzech absolwentów, która egzamin dojrzałości zdała z pozytywnym skutkiem, napawa niepokojem. Jest to wynik znacznie gorszy od pozostałych szkół ponadgimnazjalnych działających na terenie Augustowa i przy tym nasuwający pytanie: co dalej? Zdaniem radnego z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, a zarazem kierownika w wydziale Edukacji Dariusza Szkiłądzia, powodem tak słabej zdawalności matur w szkole Ewy Wójcik może być starosta Jarosław Szlaszyński. Chodzi o brak pozytywnej odezwy w kontekście batalii o pieniądze, o które ubiega się właścicielka szkoły. Starosta odpierał zarzuty, pytając radnych z PiS: dlaczego tak zaciekle bronicie prywatnego interesu? Sprawa pieniędzy dla szkoły Ewy Wójcik trafiła na wokandę sądu, który przyznał rację powiatowi. Szkoła zamierza się odwołać. Czy nie jest tak, że każda ze stron sporu ma w tej sprawie trochę racji? Argumenty przytaczane w dyskusji, podgrzewały atmosferę na sali obrad.

- Pan starosta określił liczby dzieci, które zdały maturę w szkołach średnich. W szkole pani Wójcik tylko trzech uczniów zdało maturę. Zmartwiło mnie to bardzo, ale nie wiem czy przyczyną tej sytuacji nie jest pan. Chodzi o pieniądze, o które upomina się pani Wójcik przed sądem. 3 miliony to dużo kasy. Czy te pieniądze, o które walczy pani Wójcik nie są argumentem w kwestii zdawalności matur? Być może ta szkoła miała uboższą możliwość startu. Pieniądze dla szkoły są bardzo ważne, pan o tym wie, jako były nauczyciel. Ich brak mógł spowodować, że tylko trzech najlepszych uczniów zdało maturę. Może by pan łaskawym okiem spojrzał na tych uczniów – mówił do starosty Dariusz Szkiłądź. Swoją ripostę Jarosław Szlaszyński rozpoczął od nawiązania do pewnej znanej postaci polskiej sceny politycznej.



Napisz komentarz

Komentarze

Kociubińska 07.10.2016 14:14
Sorry, ale muszę się zgodzić z przedmówcami, że te posty jak najgorzej świadczą o Pani i tym samym szkole. Najlepiej było ich nie pisać. To, że od uczenia ma Pani kadrę, nie zwalnia z obowiązku posługiwania się poprawnym językiem polskim. Jak ktoś pracuje od lat w szkolnictwie, to powinien wiedzieć przynajmniej tyle, że pisze się uczniów, a nie uczni :( Poza tym kto ma mieć nadzór nad kadrą i oceniać jej kompetencje? Opinia publiczna? Dziwię się, że dyrektorzy szkół, na których się Pani powołuje, dla marnych paru groszy biorą w tym udział. Oni powinni najlepiej wiedzieć, że wykształcenie tylko na papierze nie jest żadnym wykształceniem.

Ewa Wójcik 06.10.2016 16:00
Od uczenia mam kadrę nauczycielską która uczy w waszych szkołach średnich , ponieważ program nauczania jest identyczny jak w szkołach publicznych .Nauczyciele uczą według planu nauczania Ministerstwa Edukacji

IronMan 06.10.2016 10:39
Pogadamy jak wygra Pani w Białymstoku.

IronMan 06.10.2016 10:35
To niech się Pani jeszcze douczy poprawnej polszczyzny bo wystawia Pani jak najgorsze świadectwo swojemu prywatnemu biznesowi i wstyd, że dyrektor szkoły popełnia tak rażące byki. Tego nie da się czytać. I takie są właśnie skutki uczenia przez 2 dni w tygodniu. Poziom matur już tak spadł, że dokładanie do tego kasy jest wstydem dla Polski.

Ewa Wójcik 06.10.2016 09:07
Wszystkie sprawy są w Sadzie w Białymstoku więc się nie martwię. Bardzo dobrze że pan skończył szkoły średnie zrobił maturę ukończył studia ma pan dobrą pracę i cała rodzina jest tak wyuczona jak pan jeżeli pana podatki idą na moją szkołę to zapraszam oddam każdy grosz Nie wieżę ze jest pan tak inteligentny i pana cała rodzina. Na pewno znajdzie się nie jedna beż średniego wykształcenia .A matury są sprawdzane przez OKE i Wrocław decyduje jakie województwo sprawdza poszczególne matury. To OKE rozdaje ukończenie a nie ja.To jednak nie jest pan na czasie jak nie zna się pan na maturach.A ze Technikum jest na zamknięciu to wszyscy wiedzą bo w 2016 roku nabór do technikum był 33 osoby i trzy klasy zostały utworzone a do zawodówki 21 osób i dwie klasy zostały utworzone.Sądzi pan że jestem niedouczona a jakie pan ma wykształcenie bo ja na swoja działalność mam odpowiednie bo jeżeli bym była niedouczona tobym cicho siedziała i przytakiwała panu staroście i radnym. Nie trzeba być douczonym tylko znać prawo oświatowe . To dyrektor i nauczyciele z Technikum są niedouczeni bo szkoła im się rozpada super z pana inteligencją . Z pana myślenia wynika że niech wszyscy jak nie ukończyli szkołę to mają siedzieć na bezrobociu i w MOPS i czekać że pan ich zatrudni aby przyjdzie i da im jeść . Każdy kto zdaje maturę idzie na studia i pragnie jak najdalej wyjechać z Augustowa żeby lepiej żyć . Pozdrawiam i zapraszam po swoje podatki

Waldek 05.10.2016 22:00
Skoro sugeruje Pani, że starostwo okrada tę szkołę, to czemu nie pójdzie Pani do sądu? Na pewno by Pani wygrała z tymi słynnymi dokumentami. Ale z tego, co czytam w PP, już przegrała Pani w tym sądzie, więc coś tu nie halo. Jako obywatel powiatu nie życzę sobie, aby z moich podatków dofinansowywano prywatne interesy. Każdy zakłada swój biznes na własne ryzyko i odpowiedzialność. Do mnie nikt nie dokłada, a też prowadzę działalność użyteczną społecznie. Poza tym uważam, że matury nie powinno się rozdawać na prawo i lewo, bo potem tacy niedouczeni biorą się za oświatę i takich mamy UCZNI. Technikum przy ZST też jest do likwidacji.

Ewa Wójci9k 05.10.2016 18:08
Witam wszystkich a także pana Waldka który twierdzi że do takiej szkoły żaden dobry pedagog by nie poszedł ,bardzo się myli ponieważ w danej szkole uczą nauczyciele którzy uczą w dziennych dobrych szkołach gdzie maturę zdają w 100 % . Mam nauczycieli którzy są dyrektorami szkół państwowych a nawet uczyła pani senator . Więc to nie zależy od nauczyciela tylko od ilości godzin które są w programie nauczania. Do Matur przystępują osoby którzy idą na studia albo tego wymaga pracodawca . Przecież uczniowie którzy uczą się w szkole Ewy Wójcik są to uczniowie z powiatu augustowskiego którzy nie dają rady w szkole państwowej ,i jeżeli pani Minister Edukacji w ustawie zmieniła że uczeń który ukończył dwie klasy technikum ponownie musi zacząć pierwszą klasę trzeba trochę poczytać przepisy i nie obrażać pedagogów bo oni robią co mogą aby jak najwięcej zdało maturę a jeżeli nie maja płacone za dodatkowe zajęcia aby przygotować uczni do matury , gdzie pań Starosta na ostatniej sesji powiedział publicznie że wydaje takie pieniądze na przygotowania do matury to co ja mam zrobić za 56,55 zł na ucznia .Proszę przestudiować budżet powiatu augustowskiego i porównać ile wpłaca Ministerstwo Edukacji subwencji oświatowej na wszystkie szkoły publiczne jak i również na uczni danej szkoły. Powiat augustowski otrzyma od Ministerstwa Edukacyjnego na ucznia mojej szkoły 1773,52 zł rocznie a starostwo wypłaci 678,60 zł na ucznia więc starostwo oszczędza na jednym uczniu 1094,92 zł . To powiat okrada waszych uczni i nie dając im szansy na lepsze kształcenie ani na przystąpienie do matury. Dokumenty które posiadam do wzglądu redakcji że powiat nie dokłada nic z budżetu powiatu tylko utrzymuje szkoły z subwencji oświatowej co według przepisów powinien powiat także dokładać do szkoły. Z wypowiedzi pana Starosty że w powiecie augustowskim są inne szkoły to w budżecie jest tylko jedne szkoły tylko Ewy Wójcik można sprawdzić na stronie starostwa ,tylko szkoda że pan Starosta na sesji w dniu 29 czerwca 2016 roku nie udzielił mi informacji jakie jeszcze inne szkoły są zarejestrowane w powiecie augustowskim tylko nabrał wody w usta a jak nie byłam na ostatnie sesji to radnym mydli oczy ,chociaż pełną dokumentacje dostarczyłam radnemu,ale niektórzy wolą milczeć niż sprzeciwić się panu Starostwie.. Pan Starosta jest Bogiem m i Carem dla niektórych radnych . Panie Waldemarze jak pan osądza że w takiej szkole nie uczą dobrzy pedagodzy to proszę na lekturę na OKE a co pan powie na temat państwowej szkole jak Technikum nr 2 w Zespole Technicznym im Gen I Prądzyńskiego w Augustowie że w 2016 roku na 34 uczni maturę zdało 15 a moi uczniowie w szkole na 42 zdających świadectwo otrzymało dojrzałości 39 , zapraszam w sobotę do szkoły udostepnię panu listy otrzymania świadectwa dojrzałości. Proszę przemyśleć co się krytykuje więc przedstawię panu wyniki matur z 6 lat ilu otrzymało świadectw w szkołach państwowych gdzie pan starosta nie szanuję innych uczni bo jego nauczyciele są wybitni i kształcą a moi się są niedokształceni . Rok 2011 LO 100 % zdawalnośc VI LO i ULO dla dorosłych na 21 zdało 20 i 12 zdało 10,ZDZ na 4 uczni zdało 2 CKIU na 3 uczni zdało 2 Liceum Profilowane na 27 zdało23 Technikum nr 1 na 153 zdało 144, technikum nr 2 na 80 zdało 38, Technikum Uzupełnijacym na 6 nikt nie zdał ROK 2012 lo 100% ZDZ na 4 uczni zdało 3 VI LO I ULO dla dorosłych 20 zdało 19,na 18 zdało 11 LP na 28 zdało 26, Techikum nr 1 185 zdało 180, Techikum nr 2 na 67 zdało 36 Techik uzuełniający przy ACE 10 zdało 5, ULO przy ACE na 12 zdało 10 ,Techikum w Lipsku na 2 uczni nikt nie zdał ROK 2013 LO 100% ZDZ na 5 zdało3, VI LO i ULO dla dorosłych na 28 zdało 21 i na 16 zdało 15, LP ACE na 20 100%, t nr 1,na 167 zdało 161 ,T nr 2 na 51 31 zdało ULO przy ACE na 14 zdało 10, ROK 2014 LO 100% IILO przy ACE na 8 zdało 2 , VI LO dla dorosłych na 34 zdało 17 ,ILP przy ACE na 27 zdało 22 , Tnr1 na 169 zdało 152 a w Tnr 2 na 29 zdało 20 ILO na 112 zdało 107 IILO 100% IILO przy ACE na 10 zdało 2 VI LO na 22 zdało 21 , LO SCE na 3 nikt nie zdał. 2016 rok LO 100 % VI LO na 42 zdało 39 Tnr.1 124 zdało 115 T nr.2 na 34 zdało 15 . Panie starosto i jak państwowe szkoły uczą że tylu nie zdaje. W mojej szkole ma prawo niezdać wiele osób to nie znaczy że uczniowie są gorsi ,a powiat ich okrada z mozliwosci podnieśc lepszego kształcenia . Szkoła otrzymuje subwencję oświatową od państwa w kwocie 7000-8000 rocznie na ucznia a moja szkoła otrzymuję 678,60 zł i co mam zrobić miesięcznie po otrzymaniu 56,55 zł na ucznia . Wszystkich pozdrawiam i zapraszam do VILO dla dorosłych . Jezeli wiecej osób uzyska średnie wykształcenie to w urzedzie pracy jak i również w MOPS będzie wiecej pieniędzy.Ewa Wójcik

Waldek 28.09.2016 13:49
Marcin, nie bądź naiwny. Żaden dobry pedagog nie pójdzie do takiej szkoły bo się cofnie w rozwoju. Przyczyna tkwi w uczniach i ich mozliwosciach edukacyjnych oraz checi a nie w nauczycielu. Nawet najlepszy nic nie zrobi jak sie uczniom nie chce. Jak wiadomo szkola p. Wojcik nie ma swojego budynku, tylko wynajmuje sale z ZSS. To powiat ma wyposazac szkole miejska? A odpowiedz na twoje pytanie jest w artykule. Wystarczy przeczytac.

Marcin 28.09.2016 09:26
Zgadzam się. Większa kasa to możliwość zatrudnienia lepszych pedagogów, lepsze wyposażenie szkoły. Ciekaw jestem co pan starosta robi z kasą z subwencji oświatowej, którą otrzymuje z Państwa i komu ją przeznacza jeśli nie daje jej na szkołę?

Waldek 25.09.2016 12:18
Nie wydaje mi sie, ze wraz z kasa ze starostwa do glow uczniow splynie wiedza, ktora pozwoli im zdac mature. To zalezy od nich samych. Jesli na ponad 40 osob zdaja 3 to cos jest nie halo z poziomem nauczania i od dodatkowych pieniedzy on sie nie podniesie. Musi sie chciec wymagac. Starostwo w finansowanych przez siebie placowkach ma oferte szkol dla doroslych (wystarczy poczytac w BIP) a mimo to ludzie wybieraja prywatna szkole. Moze w innych trzeba sie uczyc, zeby zdac? Prywatna szkola p. Wojcik wynajmuje pomieszczenia w szkole na Mickiewicza - pytanie czy za darmo? Moim zdaniem to tlumaczy te nagla troske pewnych osob :)

sdvs 25.09.2016 08:14
Prywatny biznes szkoła p. Wójcik i PIS zaciekle broni. A pamięta pan starosta jak chciał opchnąć szpital prywatnej spółce i jak zaciekle bronił prywatnego biznesu? Tej spółce co lekarka non stop harowała i wykitowała, a niedawno pacjent z wylewem kilka godzin czekał na lekarza i sie nie doczekal. Dorośli pownni mieć możliwość edukacji - nie każdy w młodości może się wyedukować, a musi iść do pracy, więc taka możliwość powinna być zapewniona. Jeśli nie pania W. to niech pan starosta to zrobi.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -1°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ☝️💪🎉🥳👉🛸🤡🚀👈🥸💰🤝👏Treść komentarza: Mnie tam te podwyżki burmiszcza Karolczuka i jego akolitów z NM-PiS zupełnie nie dziwią. Karolczuk przecież jak chłopu na miedzy głosił przed wyborami na burmistrza Augustowa, że jego główne hasło wyborcze to: "Teraz rodzina"! Obiecywał, więc chłop teraz robi swoje i kosi po rodzinach ile wlezie naszomiastowym drenowaniem kieszeni rodzin wielodzietnych. Każdy kto miał dzieci dokładnie wie, że na kąpanie, gotowanie, podmywanie, zmywanie, przemywanie, płukanie, obmywanie, spłukiwanie itd., itp. wody idzie szczególnie przy małych dzieciach co nie miara, czyli mówiąc wprost - od cholery. Rodziny wielodzietne mieszkające w budynkach wielorodzinnych poczują niebawem na własnej skórze, a raczej skromnych zasobach finansowych swoich portfeli naszomiastowo-populistyczne hasło burmiszcza Karolczuka i ekipy NM-PiS, czyli "TERAZ RODZINA"!!!Data dodania komentarza: 23.11.2024, 00:35Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Ekipa insrybutorowych lamusówTreść komentarza: A augustowskim magistracie musi być jakaś "ekipa insrybutorowych lamusów" stale drenujących budżet miejski i portfele mieszkańców Augustowa. Najpierw zepsute miejskie liczydło naczelnego ratuszowego kabotyna zaprzepaściło szansę pozyskania dla Augustowa kilkudziesięciu milionów złotych z Funduszy Norweskich, później ta ekipa dość skutecznie zniechęciła mieszkańców do korzystania z miejskiego basenu próbując wydoić ich skromne budżety domowe płatnym komunalnym parkingiem, a teraz chcą dodatkowo dokumentnie opróżnić portfele augustowian tzw. śmieciowym sposobem na zużytą wodę.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 21:31Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Trzeba było myśleć samodzielnie przy wyborach, a tak to trudno. To jak w kawale mimo, że nie do śmiechu mieszkańcom ale ku przestrodze i rozwadze na przyszłość. "Żona przed porodem pyta męża: - Kochanie, jak nazwiemy naszego synka? - Tomasz. - Tomasz? A dlaczego Tomasz? - Nie chciałaś w ...., to masz." Mieszkańcy znów wdepnęli w gówno..Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:37Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: KaligulaTreść komentarza: Też słyszałem o "open hours" na pranie i mycie się na miejskim basenie. To pewnie w ramach rekompensaty dla mieszkańców bloków spółdzielni mieszkaniowej i budynków komunalnych za łupienie ich śmieciowym naliczaniem opłat za wywóz odpadów komunalnych przez naszomiastowych burmiszczów i ich akolitów z towarzystwa wzajemnej adoracji PiS-NM.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:24Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Biznes-na-latoTreść komentarza: a ja proponuję punktom gastronomicznym zlokalizowanym nad jeziorami zaopatrzyć się przed sezonem w duże ilości szamponów i mydła. W ciepłe dni będzie lepiej schodzić niż piwo....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:26Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:10Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Zepsute liczydło z czasów zaprzepaszczonych przez burmiszcza Karolczuka i ekipę NM Funduszy Norweskich🤡Treść komentarza: Czy "nowy" sposób naliczania opłaty za odpady komunalne, którym mieszkańcy Augustowa raczeni będą od 1 stycznia 2025 r. bezrefleksyjnie wprowadzony przez burmistrza Karolczuka w związku z jego sztandarowym hasłem pt. "TERAZ RODZINA" otumaniającym mieszkańców Augustowa fetorem wychodkiewiczowo-naszomiastowego manipulacjo-populizmu podczas ostatnich wyborów samorządowych oraz firmowanym przez jego dwóch markueranrujących zastępców i radnych PiS-NM, uwzględnia proporcjonalne naliczane opłaty za każdy m³ zużytej wody w danym gospodarstwie domowym mieszkalnictwa wielorodzinnego, tj. za np. 1.001 m³ naliczona zostanie kwota za wywóz odpadów komunalnych wg wzoru: V zw x 15 zł = OPPNB zwok, gdzie "V zw" jest ilością zużytej wody w mieszkaniu, a "OPPNB zwop" opłatą po podwyżce naszomiastowych burmiszczów za wywóz odpadów komunalnych, czyli 1,001 x 15 zł = 15,02 zł, czy gispodarstwo domowe składające się z jednego lub kilku domowników będzie musiało jednak zapłacić 30 zł za 1,001 m³ w związku z przekroczeniem ilości zużytej wody ponad 1 m³ (słownie: jeden metr sześcienny) o 1 dm³ (słownie: jeden litr)? Zaznaczam, iż w skali tylko jednego roku kwota może uszczuplić budżet domowy tylko jednego gospodarstwa domowego na kwotę ok. 180 zł, a biorąc pod uwagę liczbę mieszkań tylko w samej spółdzielni mieszkaniowej kwota nadużycia decydentów wprowadzających "nowy" sposób naliczania opłaty za wywóz odpadów komunalnych, może sięgać setek tysięcy złotych rocznie.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:50Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: tynkarzTreść komentarza: "ów metodę"??? a metoda to jest on czy ona? chyba powinno być "ową metodę"!!!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:56Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: ziziTreść komentarza: co z tego, że zapamiętają, skoro potem i tak znów go wybiorą? ciemny lud wszystko kupujeData dodania komentarza: 22.11.2024, 15:53Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Drenujące podwyżki burmiszcza Karolczuka vs podwyżki dla mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Tak na szybko licząc to podwyżka uposażenia burmiszcza Karolczuka przyznana mu z inicjatywy i za sprawą koalicji radnych NM-PiS oraz nietuzinkowo niegospodarne utworzenie przez rzeczonego burmiszcza Augustowa Mirosława Karolczuka etatu drugiego zastępcy burmistrza w augustowskim magistracie, dotychczas spowodowały wydrenowanie miejskiego budżetu kwotą ok. miliona złotych! Co na to mieszkańcy Augustowa? Czy burmiszcz Karolczuk w żurnalu pod swoją redakcją na bieżąco informuje mieszkańców o stale postępującej i rosnącej kwocie wynikającej z działalności burmiszcza Karolczuka, ugrupowania NM i ich akolitów z PiS? Proponuję, żeby na zbliżającą siecwielkimi krokami Gwiazdkę burmiszcz polecił swojemu zastępcy F.J. Chodkiewiczowi, żeby ten przy okazji odpalania lampek świątecznych na RZA zainstalował wysoko na kolumnie króla Zygmunta Augusta very very big, jak mega ego naszomiastowych burmiszczów, telebim z aktualizowaną online kwotą drenujacą miejski budżet, liczoną od początku "wdrożenia" przez burmiszcza Karolczuka i pozostałych decydentow z NM i PiS tego niezwykle niegospodarnego procederu.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:16Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Witam szanownych dziennikarzy . Oglądałem sesję rady i to jakie wyliczenia przedstawiał zastępca burmistrza i jakich argumentów użył to znaczy że żyje w innych realiach. Twierdzenie że mieszkańcy domów jednorodzinnych dużo lepiej segregują bo on widzi jak wystawiają różne worki . Jak słyszę takie uzasadnienia to coraz częściej uważam że wykształcenie nie idzie w parze z inteligencją. A co do tego że miał spotkania z Prezesami zarządzającymi blokami to w pierwszej kolejności niech by wymusił inwestycje w tym kierunku przez tych prezesów ale oczywiście najlepiej i najprościej iść po najmniejszej linii oporu i wyciągnąć kasę. Spółdzielnia Mieszkaniowa to nie robi nic w tym zakresie a jak zobaczyłem jak ostatnio dostawili po malutkim pojemniku do odpadów i podpisali Papier na kilka bloków to się uśmiałem. Prezesi bloków nie biorą pod uwagę jeszcze jednej rzeczy. Chodzi o odpady wielogabarytowe. Ludzie mieszkający w blokach nie mają możliwości przechowania mebli czy innych rzeczy i wystawienia ich raz na kwartał tak jak mogą to zrobić w domach jednorodzinnych. Jeszcze jedna sprawa dlaczego ma być brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz co z rodzinami których dzieci w tym okresie wyprowadzili się, wyjechali na studia a rodzice będą płacić za śmieci ogromne kwoty. Z tego co zrozumiałem to domy jednorodzinne będą płacić od osoby a też mają liczniki. Gdzie jest prawo takie same dla wszystkich w myśl naszych gospodarzy. Jedynym rozsądnym głosem był Pan Cieślik że najwięcej zapłacą osoby z dziećmi bo to takie rodziny zużywają najwięcej. Dlaczego Miasto nie rozstawi kilku punktów do zbiórki śmieci elektro drobnych tylko każe z każdą najmniejszą pierdołą jeżdzić do koszar to ma być eko. Treść maila którą wysłałem wcześniej do spółdzielni i urzędu miasta ciekawe czy ktoś ktokolwiek to czytał. Urząd miasta Mam nadzieję że ktoś zaskarży uchwałę opłat za odpady lub ją zmienicie która od nowego roku ma obowiązywać bo to jest dyskryminacja osób mieszkających w blokach a domach jednorodzinnych. Dlaczego w budynkach wielorodzinnych mają płacić więcej skoro przyjmujecie 3m x 15=45 . Druga sprawa dlaczego będzie brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz jak w takim okresie dużo się zmienia. Wygląda na to że osoby mieszkające w takich budynkach mają ponosić większe koszty . Czy to nie narusza prawa. Spółdzielnia mieszkaniowa Dzień dobry. Jak zamierzacie rozwiązać podrzucanie śmieci przez osoby nie mieszkające na terenie spółdzielni skoro śmietniki są nie zamykane a jest to częsty przypadek. Po drugie proszę upomnieć swoich pracowników sprzątających którzy sprzątając przy śmietnikach Jak ktoś stawia przy śmietniku różne rzeczy które nie powinno być wrzucone do ogólnego A ONI WSZYSTKO ŁADUJĄ DO OGÓLNEGO a później pretensje do mieszkańców że nie segregują. Po trzecie trzeba rozbudować śmietniki i nie zasłaniajcie się że nie ma miejsca bo w wielu przypadkach jest dużo obok tych istniejących.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:07Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Oddam za darmo100-litrowe akwariumTreść komentarza: Spotykają się dwaj Augustowianie po roku funkcjonowania wysokości opłat od śmieci uzależnionych od zużycia wody Jeden mówi do drugiego: w tym miesiącu udało mi się w końcu zapłacić mniej za śmieci niż przed rokiem Na to drugi odpowiada: właśnie to czuję .....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:12Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Śmietnikowy DżoTreść komentarza: Śmieciarki jeżdżą każdego tygodnia, bywa kilka razy nawet. Po plastiki, po szkło, papier, bio, zmieszane, popiół. Trzeba zrobić jeszcze więcej frakcji do segregowania, żeby codziennie po dwa razy jeździli. Bedzie jeszcze weselej i drożej. Życie dla segregowania i płacenia za śmieci.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 10:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: NiuńkaTreść komentarza: Mało tego. Pan Cieślik ów metodę poparł jako słuszną, stwierdzając jednocześnie iż proponowali taką zmianę już wcześniej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:14Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Divide et impera po naszomiastowo-pisowskiemuTreść komentarza: Oczywiście powinno być: "...logicznie niespójnego w każdym aspekcie...".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 23:59Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Insrybutorowy miszcz podwyżek - swoich i mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Burmiszcz Karolczuk zapisze się w historii augustowskiego samorządu jako nałogowy miszcz podwyżek. Mieszkańcy Augustowa pewnikiem na długo zapamiętają blisko 100% podwyżkę uposażenia burmiszcza Karolczuka drenujacą każdego roku miejski budżet kwotą ponad 100 tys. złotych, augustowianie zapamiętają zdublowanie etatu zastępcy burmistrza Augustowa drenującego miejski budżet kwotą blisko ćwierć miliona złotych tylko w skali jednego roku, augustowianie zapamiętają podwyżkę opłat za ogrzewanie mieszkań drenującą boleśnie ich budżety domowe, augustowianie zapamiętają podwyżki cen za korzystanie z miejskiego basenu i wprowadzenie opłat za parking przy miejskim basenie dodatkowo uszczuplających ich budżety domowe, augustowianie zapamiętają jeden jedyny blok komunalny wybudowany za rządów ekipy NM z kosmicznymi czynszami pustoszącymi skromną zawartość ich portfeli, augustowianie zapamiętają obecnie przeforsowywane przez NM i PiS podwyżki opłat za wywóz odpadów komunalnych tym razem nie tylko kolejny raz w kadencji burmiszcza Karolczuka pogrążających ich już obecnie dramatyczny stan finansów, ale dodatkowo dzielących augustowian na jednorodzinnych po naszomiastowemu uprzywilejowanych oraz wielorodzinnych nagminnie czołganych przez towarzystwo wzajemnej adoracji spod znaku PiS & NM. Szkoda tylko, że znaczna część augustowian nie zapamiętała większej części z ww. wyliczenia podwyżkowych "wodotrysków" burmiszcza Karolczuka, gdy odawali swój głos w wyborach samorządowych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 22:32Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: W którym momencie sesji to mówiła? Może pominąłem. Wydaje mi się że jedynie zgłosiła niższe stawki.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 20:13Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Divide et imper po naszomiastowo-pisowskiemuTreść komentarza: Leśny ludku, radna Piasecka mówiła o niesprawiedliwym traktowaniu mieszkańców Augustowa przez burmiszcza Karolczuka i jego ichniomiastową ekipę, na dokładkę popieranych przez radnych "wsłuchujących się w głos suwerena" z miejmy nadzieję schyłkowej partii PiS. Absurdalnym, zerwanym z choinki i wziętym z sufitu jednocześnie jest pomysł aparatczyków NM & PiS dotyczący różnicowania i polaryzowania mieszkańców poprzez wprowadzenie logicznie niespójnego w żadnym aspekcie sposobu naliczania przez burmistrza dla mieszkańców Augustowa opłat za wywóz odpadów komunalnych, tj. różny dla mieszkańców budynków jedno oraz wielorodzinnych. Natomiast zgadzam się z Tobą, iż radni KO powinni mocniej, dobitniej, skuteczniej walczyć z łamaniem prawa związanym z nierównym traktowaniem mieszkańców Augustowa przez burmiszcza Karalczuka z ekipą NM współ wespół z ich pisowskimi akolitami i działających niestety na szkodę mieszkańców Augustowa. P.S. Gdzie podział się radny Kotlarski niegdyś permanentnie i kompulsywnie gardłujacy pustym jak bęben słowotokiem na starostę Szlaszyńskiego quasi-walcząc o dobro mieszkańców Augustowa? Gdzie jest rozedrgany kłótnik Kotlarski? Boisz się radny Kotlarski swojego zabufonionego pryncypała spod insrybutora, czy po prostu jesteś cynicznym populistą - żałosnym pieniaczem i klaunem?Data dodania komentarza: 21.11.2024, 19:36Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Można by rzec za Mario Puzo, taki lokalny "Consigliere". Ciekawe co zrobi piesek gdy mu pana zamkną..Data dodania komentarza: 21.11.2024, 16:23Źródło komentarza: Zarzuty korupcyjne dla Karola Karskiego. Polityk PiS ma silne powiązania z Augustowem
Reklama