Sprawa znana jest burmistrzowi
-Przetarg na nieruchomość odbył się 4 września 2014 r. i był ogłoszony zgodnie z przepisami. Informacja o przeznaczeniu danej nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jest informacją jawną i podana była do wiadomości publicznej. W zawiadomieniu o przetargu wskazano okres 30 dniowy, w trakcie którego można zwrócić się do poszczególnych urzędów i uzyskać pełną informację na temat możliwości inwestycyjnych na nieruchomości przeznaczonej na sprzedaż. Zainteresowany inwestor może w tym czasie zwrócić się do organu wydającego pozwolenie na budowę z zapytaniem czy planowana inwestycja będzie możliwa do realizacji. Warto przypomnieć również, że w przetargu uczestniczy zawsze przedstawiciel urzędu odpowiedzialny za przedstawienie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz udzielenie odpowiedzi na pytania zainteresowanych stron biorących udział w przetargu. Urząd miejski nie odpowiada za interpretację przepisów przez inne jednostki samorządu terytorialnego i wydawane przez nie decyzje. Nie odpowiada również za zmiany przepisów prawa, które zapadają na szczeblu centralnym. Urząd nie może przewidzieć jakie konkretne decyzje odnośnie planów inwestycyjnych podejmie nabywca nieruchomości. Decyzje te muszą być zgodne z planem zagospodarowania i przepisami prawa. Nikt nigdy nie wprowadza potencjalnych nabywców w błąd. Do urzędu zgłasza się wiele osób, które planują inwestycje na własnych nieruchomościach bądź chcą nabyć grunty miejskie, by uzgodnić czy ich zamierzenia są zgodne z planem zagospodarowania przestrzennego. Proszę pamiętać, że pozwolenie na budowę wydaje starosta, dlatego też wielokrotnie odsyłamy zainteresowane strony również do starostwa powiatowego w celu uzgodnienia szczegółów inwestycji –przekazał nam burmistrz.
Napisz komentarz
Komentarze