Warto wspomnieć, że augustowska obwodnica jest tymczasowym rozwiązaniem. Docelowo ruch ciężarowy zniknie z obwodnicy. Zostanie on skierowany z Raczek drogą ekspresową S61, wiodąca od Ostrowii Mazowieckiej, przez Łomżę, Ełk i Suwałki do Budziska.
- Oczywiście wybudowanie zgodnie z planem dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 na odcinku od węzła Raczki (gdzie dzisiaj kończą się dwie jezdnie) w stronę Ełku, dalej do Szczuczyna, Łomży aż do Ostrowii Mazowieckiej (to właśnie tzw. Via Baltica), radykalnie odciąży jednojezdniowy fragment obwodnicy Augustowa. Zostaną na niej jedynie te pojazdy ciężarowe, które kierować się będą do Białegostoku lub dalej na Lublin –dodaje Rafał Malinowski.
Droga S 61 ma najpóźniej powstać do 2023 roku. Jak informuje Malinowski, odcinek od Budziska do Suwałk oraz od Raczek przez Ełk do Szczuczyna ma powstać do 2020 roku, a kolejna część trasy, czyli ze Szczuczyna do Ostrowii Mazowieckiej przez Łomżę do 2023. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku już przygotowuje się do przetargów na poszczególne odcinki drogi ekspresowej S 61.
Napisz komentarz
Komentarze