Została ona zwolniona z pracy za rzekome bezczelne zachowania wobec innych pracowników oraz petentów, podważanie autorytetu urzędu, wygłaszanie niepochlebnych ocen. Według kobiety wszystkie zarzuty są nieprawdą.
Sprawa dotyczy głównie gminy Płaskiej, przez którą przebiega Kanał Augustowski. Osoby mieszkające przy tym zabytku muszą kierować się do WUOZ z każdą zmianą dotyczącą nieruchomości. Wnioskodawcy z Płaskiej czekają jednak na decyzje miesiącami, co znacznie utrudnia przeprowadzanie jakichkolwiek prac.
-Przyszłam do pracy i zobaczyłam, że wnioski złożone przez wnioskodawców z gminy Płaska leżą od miesięcy, więc zaczęłam się nimi zajmować, odbierać telefony od ludzi -mówi kobieta. -Załatwienie takiego wniosku naprawdę nie jest aż tak żmudną pracą. Jednak gdy zaczęłam się interesować tymi odłożonymi, przeterminowanymi wnioskami, zaczęłam dostawać negatywne komentarze od kierowniczki oraz innych pracowników na temat tego, jak wykonuję swoją pracę.
Kobieta twierdzi, że współpracownicy wraz z kierownictwem podważali jej kompetencje.
-Gdy wykonywałam swoją pracę tak, jak należy, zwracali mi uwagę, że tylko się wymądrzam i mam przestać, ponieważ pracuję tu krótko. Uważam, że to nie ma nic do rzeczy, skoro moja praca polegała na rozmawianiu z wnioskodawcami oraz rozpatrywaniu wniosków. Naprawdę chciałam, by ludzie mogli jak najszybciej zrobić coś ze swoimi nieruchomościami.
Dokumenty nie są przygotowywane prawidłowo
Według kobiety, dokumenty nie są przygotowywane dokładnie, brakuje w nich ważnych treści.
-Miałam sytuacje, gdzie w piśmie brakowało pouczenia. Zwróciłam na to uwagę i od tego zaczęła się burza. Zostałam wezwana „na dywanik” do głównej konserwator, że niepochlebnie wypowiadam się na temat pracy urzędu i jestem agresywna. Nie rozumiałam tego. Oni uznali moje zwrócenie uwagi na błąd w piśmie za atak w ich stronę. Właśnie po tej sytuacji, 3 dni później, dostałam do ręki wypowiedzenie, gdzie zarzucano mi zachowania lekceważące, podważające autorytet.
Ogromna ignorancja ze strony pracowników
Kobieta zarzuca WUOZ lekceważący stosunek wobec wnioskodawców oraz niekompetentne ich traktowanie.
-Ludzie z gminy Płaska mają odwieczny problem z traktowaniem ich przez ten urząd. Najstarszy wniosek, jaki widziałam, był z kwietnia, a mamy już sierpień. Nawet na pozwolenie na najmniejsze remonty ludzie muszą czekać miesiącami. Dla mnie to jest po prostu niewyobrażalne. Gdy wnioskodawca się dodzwoni do urzędu w ciągu tych dwóch ustalonych godzin, czyli od 9 do 11, jedyne co może usłyszeć to „praca jest w toku”. Ludzie pracujący tam, zamiast wykonywać swoją pracę, to piją sobie kawkę i nazywają wnioskodawców bardzo obraźliwymi określeniami. Nie dość, że nie szanują swoich obowiązków, to jeszcze wykazują brak szacunku wobec ludzi, którzy się do nich zwracają. Naprawdę bym chciała, żeby to wszystko trafiło do jak największej ilości osób z Płaskiej, ale i nie tylko. Taka sytuacja musi zostać rozgłośniona.
Komentarz Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków
Drogą mailową skontaktowaliśmy się z WUOZ. Zadaliśmy pytania dotyczące wnioskodawców gminy Płaska oraz samego zwolnienia pracownicy, która się z nami skontaktowała. Dostaliśmy odpowiedź:
„PWKZ (Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków) informuje, że prowadzi politykę kadrową w taki sposób, by zapewnić jak najlepsze funkcjonowanie jednostki, by zadania mu powierzone były realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz w sposób przyjazny naszym klientom. Wszelkie informacje dotyczące zakończenia stosunku pracy z pracownikami zawarte są każdorazowo w wypowiedzeniu umowy o pracę, którym to dysponuje pracownik. Przechodząc do kwestii funkcjonowania WUOZ w Białymstoku wskazujemy, że wszelkie informacje na temat zasad składania i wypełniania wniosków zawarte są w poradniku klienta na naszej stronie. Osoba składająca wniosek każdorazowo uprawniona jest do otrzymywania informacji o stanie sprawy oraz do zgłaszania ewentualnych zastrzeżeń na zasadach określonych w przepisach kodeksu postępowania administracyjnego. Kontakt telefoniczny z urzędem możliwy jest w godzinach jego funkcjonowania (pon. w godzinach 8-16, wt.-pt. w godzinach 7.30-15.30), zasady kontaktu z inspektorami doprecyzowane zostały w zarządzeniu PWKZ celem zwiększenia efektywności pracy.”.
Napisz komentarz
Komentarze