Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 03:31
Reklama

Koronawirus blokuje raport

Podziel się
Oceń

Koszty powstania bazy sportów wodnych nad rzeką Nettą od dawna wywołują ogromne kontrowersje. Opozycja przypomina, że pierwotnie mówiono o znacznie niższych kwotach, a później wydatki znacząco rosły. Niejasności w tej sprawie miał wyjaśnić specjalny zespół roboczy, ale od lata nie może się zebrać na ostatnie spotkanie, po którym możliwe będzie sporządzenie raportu. Szef zespołu Tomasz Dobkowski próbuje tłumaczyć się pandemią.
Koronawirus blokuje raport
Na zdjęciu: Ceremonia otwarcia bazy sportów wodnych (archiwum PP)

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Bartosz Lipiński

Budowa za ogromne pieniądze

Prace nad bazą sportów wodnych rozpoczęły się jeszcze w poprzedniej kadencji samorządu miejskiego. Nie było wówczas głosów, które sugerowałyby zaniechania inwestycji. Zdarzały się raczej wśród radnych stwierdzenia porównujące bazę do pomnika naszych zasłużonych sportowców. Ale z jednym zgadzali się wszyscy. Wcześniejsze miejsce treningów było urągające, niesłużące rozwojowi tej dyscypliny sportu i niespełniające jakichkolwiek standardów. Dlatego co zrozumiałe, nie było żadnych wątpliwości, że augustowscy sportowcy powinni mieć znacznie lepsze warunki.

Jednak najwięcej emocji w sprawie budowy nowej bazy nad rzeką Nettą dotyczyło rosnących kosztów tego zadania. Nie brak było głosów, że obiekt pochłonął horrendalne pieniądze. Poza tym pojawiała się konieczność zlecania kosztochłonnych robót dodatkowych. Już w bieżącej kadencji radna Izabela Piasecka dokonała bardzo ciekawego porównania wskazując, że baza pochłonęła więcej środków niż nowy imponujący gmach Gminy Augustów na ul. Mazurskiej.

Późną wiosną 2019 roku o dokładnych kosztach przedsięwzięcia nad rzeką Nettą informował radnych zastępca burmistrza. Filip Chodkiewicz mówił wtedy, że suma wszystkich wydatków na bazę to 5 mln 600 tys. zł brutto, z tego 1 mln 300 tys. zł to dofinansowanie z Ministerstwa Sportu, a dodatkowo 1 mln zł można było odliczyć z tytułu VAT. Tym samym całość kosztu dla budżetu miasta miała wynieść 3 mln 300 tys. zł. To kwota liczona razem z wyposażeniem.

Przedstawiciele opozycji w radzie miejskiej nie byli przekonani, że wszystko, co dotyczyło tej drogiej inwestycji przebiegało właściwie. Dlatego też Koalicja Obywatelska zawnioskowała o powołanie zespołu roboczego składającego się z kilku radnych, których kontrola, a zwłaszcza analiza dokumentów, mogłaby odpowiedzieć na wiele nurtujących pytań. Wbrew oczekiwaniu wnioskodawców na czele zespołu stanął szef Naszego Miasta Tomasz Dobkowski.

Działania zespołu się opóźniają

Na styczniowej sesji członek zespołu do wyjaśnienia sprawy bazy sportów wodnych Adam Sieńko zaapelował o to, żeby zespół zaczął w końcu pracować. Radny Koalicji Obywatelskiej zwrócił uwagę, że dotychczas odbyły się cztery spotkania, wszystkie latem ubiegłego roku, a później zapadła cisza. Zespół ma do odbycia jeszcze jedno posiedzenie, po którym ma zostać przedstawiony raport. Adam Sieńko poprosił przewodniczącą rady, żeby wpłynęła na radnych, gdyż wielu ludzi dopytuje o wyniki pracy zespołu. Warto zauważyć, że o raport dotyczący bazy sportów wodnych od dłuższego czasu upomina się Aleksandra Sigillewska. Radna dołączyła do próśb, by przedstawić dokument jak najszybciej.

Szef zespołu Tomasz Dobkowski tłumaczy przerwę w pracach pandemią, która ma uniemożliwiać ostatnie spotkanie. Radny Naszego Miasta oznajmił, że finalne posiedzenie zespołu zaplanowane jest w bazie sportów wodnych i ma w nim uczestniczyć ponad dziesięć osób. Dobkowski zauważył, że nie potrafi określić terminu takiego spotkania. Stwierdził, że nie można pozwolić na to, aby dziesięć lub więcej osób przebywało w jednym pomieszczeniu. Lider Naszego Miasta początkowo planował zwołać posiedzenie zespołu w grudniu, jednakże powstrzymał go przed tą decyzją wzrost zakażeń koronawirusem w Polsce. Dobkowski uznał, że tego typu spotkanie nie może odbyć się online, gdyż potrzebny jest wgląd do dokumentów.

W aktualnej rzeczywistości koronawirusem można usprawiedliwiać w zasadzie wszystko. Ale czy argumenty lidera Naszego Miasta w tej konkretnej sprawie są przekonywujące? Fakt, że od końca sierpnia 2020 roku do końca stycznia 2021 roku zespół nie był w stanie się zebrać i przygotować raportu jest zaiste zdumiewający. Świat wokół nas stara się funkcjonować raczej normalnie, ludzie chodzą do pracy i wykonują swoje obowiązki służbowe, pracują też urzędy. Dokumenty można przesłać mailami, można przygotować zdalną prezentację.

Adam Sieńko zripostował, że pierwszy raz słyszy, aby w ostatnim posiedzeniu zespołu miało uczestniczyć kilkanaście osób. Radny KO dodał, że idąc za argumentami szefa zespołu dzisiaj w Polsce i na świecie powinien panować głęboki paraliż. To niezwykle znamienne słowa, bo faktycznie trudno jest zrozumieć takie opóźnienia oraz brak możliwości sporządzenia raportu.

Dlaczego powołano ten zespół?

Inicjatorem powołania zespołu d/s bazy sportów wodnych był klub Koalicji Obywatelskiej w augustowskiej radzie miejskiej. Na efekty prac czeka z niecierpliwością przewodniczący klubu Leszek Cieślik. Rozmawialiśmy z byłym, wieloletnim burmistrzem Augustowa. Zapytaliśmy go o powody, dla których on i jego klubowi partnerzy wnioskowali o powołanie zespołu oraz o ich spostrzeżenia dotyczące bazy.

-Cały proces realizacji bazy sportów wodnych był delikatnie mówiąc niejasny, począwszy od wyłonienia wizji architektonicznej –podkreśla były burmistrz, aktualnie radny Leszek Cieślik.

-Kolejna sprawa dotyczyła przetargu wykonawczego. Zdarza się, że w przetargu cena jest wyższa niż w kosztorysie inwestorskim, ale nie w takim rozmiarze. Pierwotnie mówiono o inwestycji za ok. 1 mln 300 tys. zł, a po przetargu koszty wzrosły kilkukrotnie. Ówczesne władze miasta wnioskowały o zwiększenie nakładów finansowych z budżetu miejskiego, na co zgodziła się rada, w której Nasze Miasto miało większość. Przypomnę, że jednym z prominentnych radnych tej formacji był wtedy syn właściciela firmy, która wygrała przetarg. Oczywiście można mówić, że całą sprawę zbadało CBA i nie wykazano nieprawidłowości, ale wątpliwości zostały. W moim życiu prowadziłem wiele procedur przetargowych, ale nigdy nie doszło do tak radykalnego zwiększenia kosztów po przetargu. Procedura powinna być unieważniona, zaś miasto winno dokonać analizy, gdzie popełniono błąd, że jest duża rozbieżność w wycenie inwestora i wykonawcy. Gdyby od razu podano bardziej realny kosztorys, to wyższy mógłby być wtedy udział środków z zewnątrz –opowiada szef klubu KO.

Drewno miejscami poszarzało

Leszek Cieślik zwraca uwagę na kontrowersje związane z szarzeniem obiektu bazy. Drewno w niektórych miejscach zaskakująco poszarzało, chociaż sam budynek jest stosunkowy nowy.

-Czarę goryczy przelała sprawa wykonania tej inwestycji. Widzimy, że elewacja bazy robi się sina. Uważamy, że może to świadczyć o wykorzystaniu słabej klasy materiałów. Czy tak rzeczywiście było, przekonamy się po kilku latach użytkowania. Ale fakt, że proces sinienia jest widoczny już po tak krótkim czasie od wybudowania, jest niepokojący. Tak się składa, że mam dom letniskowy zbudowany z drewna. Po osiemnastu latach nie posiniała żadna deska. Być może drewno użyte do bazy nie było wcześniej odpowiednio sezonowane, albo nie użyto wysokiej klasy materiału? Z moich informacji wynika, że olejowanie tego budynku ma leżeć w gestii miasta, a nie wykonawcy. Byłoby jednak lepiej, żeby w umowie zobowiązać do tego firmę wykonawczą i uwzględnić to zadanie w kosztach budowy. W tej chwili chcąc olejować drewno na obiekcie trzeba ogłaszać przetarg. Jeżeli konstrukcja zostanie we właściwym czasie zabezpieczona i zaimpregnowana, to może służyć znacznie dłużej. Te wszystkie sprawy trzeba wyjaśnić –komentuje były burmistrz Augustowa.

Celem wyciągnięcie wniosków

Zdaniem Leszka Cieślika zespół badający temat bazy nie będzie próbował doszukiwać się w tej inwestycji przykładów potencjalnego złamania prawa i nie ma do tego kompetencji. Celem zespołu ma być wyciągnięcie wniosków z ewentualnych błędów, aby nie powielić ich więcej. Radny przywołuje sprawę innej kosztochłonnej inwestycji, tj. remontu nowej siedziby ratusza.

-Koalicja Obywatelska chce dowiedzieć się, skąd wynikały tak dramatyczne dysproporcje pomiędzy początkowym kosztorysem i późniejszymi kosztami. Myślę, że radni poprzedniej kadencji mogliby podejmować zupełnie inne decyzje mając świadomość, że baza nie będzie kosztowała np. 2 mln, lecz 5 albo 6 mln zł. Koszty ciągle rosły, teren był rozgrzebany i trzeba było kończyć inwestycję, bo nie było innej możliwości. Jeśli chodzi o przetargi, ustawa o zamówieniach publicznych przewiduje zlecanie dodatkowych robót, ale jest to maksymalnie 20 procent wartości danej inwestycji, a nie 100 procent. To samo dotyczy nowego ratusza. Sądzę, że gdyby radni wiedzieli, że remont będzie tak drogi, byliby bardziej wstrzemięźliwi przy podejmowaniu decyzji oraz wydawaniu publicznych pieniędzy. Nawet dofinansowanie z zewnątrz pochodzi w istocie ze środków podatników. Nie chodzi nam teraz o to, by w ramach prac zespołu szukać jakiegoś przestępstwa. Od tego są inne służby. Nam zależy na tym, żeby znaleźć błędy, aby na ich podstawie wyciągnąć wnioski na przyszłość –dodaje szef klubu KO.

Zastrzeżenia do szefa zespołu

Gdy powoływano zespół Koalicja Obywatelska sprzeciwiała się temu, by na jego czele stanął Tomasz Dobkowski. Wynikało to z faktu, że Dobkowski był prominentnym radnym miejskim w poprzedniej kadencji. L. Cieślik chciał, żeby dla przejrzystości tej sprawy i braku posądzeń o stronniczość zespołem kierował ktoś inny. Ale radni obozu rządzącego zdecydowali inaczej.

-Byliśmy przeciwni kandydaturze pana Tomasza Dobkowskiego do roli szefa zespołu, bo nie jesteśmy przekonani o jego obiektywizmie przy analizie tej sprawy. Kiedy zapadały decyzje o budowie bazy, jej wariancie i kolejnych kosztach przedsięwzięcia, pan Dobkowski był szefem klubu Nasze Miasto. Osoby z tego środowiska uczestniczyły w tym procesie i nie mogą dziś rzetelnie oceniać podejmowanych wtedy działań. Liczyliśmy, że przewodniczący zespołu nie będzie wywodził się z tego środowiska. Tylko bezstronne, skrupulatne zbadanie tego tematu pozwoli nie dopuścić już do sytuacji, że koszty zadania rosną o 100 procent. Przygotowania do inwestycji nadzorował Mirosław Karolczuk, ówczesny zastępca burmistrza. Mam szczerą nadzieję, że nikt w kwestii bazy sportów wodnych nie ma niczego do ukrycia –ocenia Cieślik.

Inne „badanie” poszło szybko

Nasz rozmówca podkreśla, że okres oczekiwania na przedstawienie raportu końcowego przez zespół jest zaskakująco długi. Były wieloletni burmistrz Augustowa przypomina, że były już prowadzone w tej kadencji rady „kontrole” komisji rewizyjnej w innych tematach, które udało się przeprowadzić o wiele szybciej.

-Na zakończenie prac zespołu i przedstawienie raportu oczekujemy już bardzo długo. Opinie, że prace opóźnia pandemia, mnie nie przekonują. Członkowie zespołu muszą przeanalizować dokumentację. Zespół jest nieliczny i nic nie stoi na przeszkodzie, aby jego członkowie mogli spotkać się przy stole. Nie potrzeba do tego zwoływania posiedzeń zdalnych i powinno być to już dawno zakończone. Zespół po ocenie dokumentacji ma obowiązek przedstawienia raportu komisji rewizyjnej, a komisja może go przyjąć lub zgłosić swoje uwagi. Jeśli się chce, można skończyć prace bardzo szybko. Przypomnę tylko o innej sprawie, jaką miała zająć się komisja rewizyjna, czyli kwestią rzekomej przemocy w Szkole Podstawowej nr 3. Niewygodny dla rządzących temat omówiono i zamknięto po ledwie jednym posiedzeniu –podsumowuje Cieślik.

*Artykuł ukazał się w 6/2021 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz

Komentarze

Muniek 20.02.2021 11:56
Każda władza ma swojego potworka. Wcześniej atol, teraz ten koszmarek.

ebshd 20.02.2021 11:54
Coż to za sukces kolejny, skrzętnie ukrywany, że od kilku dni nad Neckiem od amfiteatru aż za Hetmana nie świecą się lampy? Jakaś niespodzianka będzie?

sum 20.02.2021 08:50
Raport nigdy nie powstanie bo nikomu jest niepotrzebny. To jest bicie piany z obu stron. To jest zły projekt architektoniczny o nie praktycznej konstrukcji w naszych warunkach klimatycznych. Były lepsze projekty, wybrano drogi nie praktyczny bo na takich można zarobić?. Kto wybierał i dlaczego to piszący raport wie. I wie również że tego raportu nie będzie. I wie że nic mu nikt nie zrobi. Trzeba zamknąć temat!

Absurdy 20.02.2021 08:05
Kto jest w zespole kontrolnym? Kto ma napisać raport? Proszę nie opowiadać bajeczek o wirusie.

Chcę raportu 20.02.2021 08:02
Zdjęcie może wprowadzać w błąd czytelników, którzy dawno tego obiektu nie widzieli. Także tych, którzy wcale na żywo go nie widzieli. Baza prezentuje się obecnie jakby miała już 20 lat. Razem z ratuszem stojącym za nią jest przykładem beztroskiego trwonienia pieniędzy podatników. Apeluję o staranniejsze dobieranie zdjęć. #prawda

Raport potrzebny jest społeczeństwu 20.02.2021 08:18
Zgadzam się, że dziś budynek wygląda gorzej niż na zdjęciu, ale pragnę zauważyć, że zdjęcie zostało odpowiednio podpisane i dzięki temu nie wprowadza nikogo w błąd. Ja również chcę poznać raport, pytanie tylko - czy będzie to raport rzetelny i absolutnie obiektywny.

Baza już tak nie wygląda! 20.02.2021 09:50
Powtórzę: "zdjęcie może wprowadzać w błąd" zwłaszcza osoby spoza Augustowa. Baza obecnie tak nie wygląda!!! Ile osób przeczyta tekst pod zdjęciem? Proszę aktualne zdjęcia bazy!!!

Konon 19.02.2021 23:10
Powiadają ludziska, że dziś w Augustowie widziany był Krzysztof Kononowicz, znany z hasła: "Nie będzie niczego". Czyżby był to jakiś znak?

Abc 19.02.2021 18:34
Flip i Flap to rozpacz dla tego miasta. Ale pan Leszek może słowo powie o atolu? Będę też wdzięczny za to. A tych partaczy na taczki.

nieudacznictwo 19.02.2021 16:40
Ja się pytam - dlaczego budynek oddany do użytku 1,5 roku temu wyglada już jak czterdziestoletnia stodoła? Lakier oblazł, dechy ciemne i brzydkie. I nie, nie uwierzę że tak miało być, że to naturalny proces starzenia. Ktoś dał ciała i trzeba winnego ustalić oraz przykładnie ukarać. Nieudacznicy, czego sie nie tkną, to spier....

Jan Maria Rumba Rozpór Trzepiekoński 19.02.2021 17:34
Tak ma być, jest to taki trend, ostatni krzyk mody.

Ala D. 19.02.2021 23:53
To się nazywa styl vintage :)) Trochę kłoci się z nowoczesną konstrukcją, ale nie można mieć wszystkiego.

Orwell 1984 19.02.2021 15:47
Można nic nie robić i wszystko zrzucić na wirusa.

Otwórzmy_wszystko 19.02.2021 17:15
można też w ogóle wirusa nie zauważać: cyt: .."Koronawirus. Naukowcy z Akademickiego Ośrodka Diagnostyki Patomorfologicznej i Genetyczno-Molekularnej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku potwierdzili, że u podlaskich pacjentów obecne są najróżniejsze mutacje wirusa, m.in. brytyjski i pierwszy w kraju przypadek wariantu południowoafrykańskiego. Potwierdzili także nowy, dotąd niewystępujący wariant wirusa SARS-CoV-2...., oraz pierwszy w naszym kraju wariant południowoafrykański (B.1.351). Ten ostatni pacjent pochodzi z okolic Suwałk." źródło: https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,26808703,koronawirus-w-podlaskiem-wykryto-nowe-mutacje-wirusa-w-tym.html?disableRedirects=true

Koronowirusolog 19.02.2021 20:36
Ten wariant jak znam życie czy to brytyjski, czy południowoafrykański, a zaraz pewnie północnopolski i południowopolski - wszak we wszystkim musimy być "naj" więc po co jeden, muszą być dwa z pewnością był już dużo wcześniej. Ludzie się nagminnie w tej chwili nie badają - wolą przesiedzieć w domu, i wrócić do pracy - taka prawda. Pewna inna zależność mi się nasuwa: społeczeństwa się buntują: to otwieramy, za bardzo krótko, potem jak się ludzie rozochocą to boom i wymyślamy odmianę.

Realista 19.02.2021 21:17
Myślę, że są osoby, które traktują wirusa bardzo instrumentalnie i celowo nakręcają panikę, aby łatwiej było przykryć nieudolność, nic nie robić lub robić niewiele oraz mieć pretekst aby uzasadnić sprawy budzące duże kontrowersje. Powiem więcej, myślę, że takie osoby z premedytacją wykorzystują temat wirusa do celów stricte politycznych i koniunkturalnych, ale udają, że chodzi im o bezpieczeństwo.

hehe 19.02.2021 23:54
Np. organizować sesje zdalne, żeby wygrywać głosowania.

bezchmurnie

Temperatura: -4°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24Strona nr 24
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
Autor komentarza: Ekipa insrybutorowych lamusówTreść komentarza: A augustowskim magistracie musi być jakaś "ekipa insrybutorowych lamusów" stale drenujących budżet miejski i portfele mieszkańców Augustowa. Najpierw zepsute miejskie liczydło naczelnego ratuszowego kabotyna zaprzepaściło szansę pozyskania dla Augustowa kilkudziesięciu milionów złotych z Funduszy Norweskich, później ta ekipa dość skutecznie zniechęciła mieszkańców do korzystania z miejskiego basenu próbując wydoić ich skromne budżety domowe płatnym komunalnym parkingiem, a teraz chcą dodatkowo dokumentnie opróżnić portfele augustowian tzw. śmieciowym sposobem na zużytą wodę.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 21:31Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Trzeba było myśleć samodzielnie przy wyborach, a tak to trudno. To jak w kawale mimo, że nie do śmiechu mieszkańcom ale ku przestrodze i rozwadze na przyszłość. "Żona przed porodem pyta męża: - Kochanie, jak nazwiemy naszego synka? - Tomasz. - Tomasz? A dlaczego Tomasz? - Nie chciałaś w ...., to masz." Mieszkańcy znów wdepnęli w gówno..Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:37Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: KaligulaTreść komentarza: Też słyszałem o "open hours" na pranie i mycie się na miejskim basenie. To pewnie w ramach rekompensaty dla mieszkańców bloków spółdzielni mieszkaniowej i budynków komunalnych za łupienie ich śmieciowym naliczaniem opłat za wywóz odpadów komunalnych przez naszomiastowych burmiszczów i ich akolitów z towarzystwa wzajemnej adoracji PiS-NM.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:24Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Biznes-na-latoTreść komentarza: a ja proponuję punktom gastronomicznym zlokalizowanym nad jeziorami zaopatrzyć się przed sezonem w duże ilości szamponów i mydła. W ciepłe dni będzie lepiej schodzić niż piwo....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:26Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:10Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Zepsute liczydło z czasów zaprzepaszczonych przez burmiszcza Karolczuka i ekipę NM Funduszy Norweskich🤡Treść komentarza: Czy "nowy" sposób naliczania opłaty za odpady komunalne, którym mieszkańcy Augustowa raczeni będą od 1 stycznia 2025 r. bezrefleksyjnie wprowadzony przez burmistrza Karolczuka w związku z jego sztandarowym hasłem pt. "TERAZ RODZINA" otumaniającym mieszkańców Augustowa fetorem wychodkiewiczowo-naszomiastowego manipulacjo-populizmu podczas ostatnich wyborów samorządowych oraz firmowanym przez jego dwóch markueranrujących zastępców i radnych PiS-NM, uwzględnia proporcjonalne naliczane opłaty za każdy m³ zużytej wody w danym gospodarstwie domowym mieszkalnictwa wielorodzinnego, tj. za np. 1.001 m³ naliczona zostanie kwota za wywóz odpadów komunalnych wg wzoru: V zw x 15 zł = OPPNB zwok, gdzie "V zw" jest ilością zużytej wody w mieszkaniu, a "OPPNB zwop" opłatą po podwyżce naszomiastowych burmiszczów za wywóz odpadów komunalnych, czyli 1,001 x 15 zł = 15,02 zł, czy gispodarstwo domowe składające się z jednego lub kilku domowników będzie musiało jednak zapłacić 30 zł za 1,001 m³ w związku z przekroczeniem ilości zużytej wody ponad 1 m³ (słownie: jeden metr sześcienny) o 1 dm³ (słownie: jeden litr)? Zaznaczam, iż w skali tylko jednego roku kwota może uszczuplić budżet domowy tylko jednego gospodarstwa domowego na kwotę ok. 180 zł, a biorąc pod uwagę liczbę mieszkań tylko w samej spółdzielni mieszkaniowej kwota nadużycia decydentów wprowadzających "nowy" sposób naliczania opłaty za wywóz odpadów komunalnych, może sięgać setek tysięcy złotych rocznie.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:50Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: tynkarzTreść komentarza: "ów metodę"??? a metoda to jest on czy ona? chyba powinno być "ową metodę"!!!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:56Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: ziziTreść komentarza: co z tego, że zapamiętają, skoro potem i tak znów go wybiorą? ciemny lud wszystko kupujeData dodania komentarza: 22.11.2024, 15:53Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Drenujące podwyżki burmiszcza Karolczuka vs podwyżki dla mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Tak na szybko licząc to podwyżka uposażenia burmiszcza Karolczuka przyznana mu z inicjatywy i za sprawą koalicji radnych NM-PiS oraz nietuzinkowo niegospodarne utworzenie przez rzeczonego burmiszcza Augustowa Mirosława Karolczuka etatu drugiego zastępcy burmistrza w augustowskim magistracie, dotychczas spowodowały wydrenowanie miejskiego budżetu kwotą ok. miliona złotych! Co na to mieszkańcy Augustowa? Czy burmiszcz Karolczuk w żurnalu pod swoją redakcją na bieżąco informuje mieszkańców o stale postępującej i rosnącej kwocie wynikającej z działalności burmiszcza Karolczuka, ugrupowania NM i ich akolitów z PiS? Proponuję, żeby na zbliżającą siecwielkimi krokami Gwiazdkę burmiszcz polecił swojemu zastępcy F.J. Chodkiewiczowi, żeby ten przy okazji odpalania lampek świątecznych na RZA zainstalował wysoko na kolumnie króla Zygmunta Augusta very very big, jak mega ego naszomiastowych burmiszczów, telebim z aktualizowaną online kwotą drenujacą miejski budżet, liczoną od początku "wdrożenia" przez burmiszcza Karolczuka i pozostałych decydentow z NM i PiS tego niezwykle niegospodarnego procederu.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:16Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Witam szanownych dziennikarzy . Oglądałem sesję rady i to jakie wyliczenia przedstawiał zastępca burmistrza i jakich argumentów użył to znaczy że żyje w innych realiach. Twierdzenie że mieszkańcy domów jednorodzinnych dużo lepiej segregują bo on widzi jak wystawiają różne worki . Jak słyszę takie uzasadnienia to coraz częściej uważam że wykształcenie nie idzie w parze z inteligencją. A co do tego że miał spotkania z Prezesami zarządzającymi blokami to w pierwszej kolejności niech by wymusił inwestycje w tym kierunku przez tych prezesów ale oczywiście najlepiej i najprościej iść po najmniejszej linii oporu i wyciągnąć kasę. Spółdzielnia Mieszkaniowa to nie robi nic w tym zakresie a jak zobaczyłem jak ostatnio dostawili po malutkim pojemniku do odpadów i podpisali Papier na kilka bloków to się uśmiałem. Prezesi bloków nie biorą pod uwagę jeszcze jednej rzeczy. Chodzi o odpady wielogabarytowe. Ludzie mieszkający w blokach nie mają możliwości przechowania mebli czy innych rzeczy i wystawienia ich raz na kwartał tak jak mogą to zrobić w domach jednorodzinnych. Jeszcze jedna sprawa dlaczego ma być brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz co z rodzinami których dzieci w tym okresie wyprowadzili się, wyjechali na studia a rodzice będą płacić za śmieci ogromne kwoty. Z tego co zrozumiałem to domy jednorodzinne będą płacić od osoby a też mają liczniki. Gdzie jest prawo takie same dla wszystkich w myśl naszych gospodarzy. Jedynym rozsądnym głosem był Pan Cieślik że najwięcej zapłacą osoby z dziećmi bo to takie rodziny zużywają najwięcej. Dlaczego Miasto nie rozstawi kilku punktów do zbiórki śmieci elektro drobnych tylko każe z każdą najmniejszą pierdołą jeżdzić do koszar to ma być eko. Treść maila którą wysłałem wcześniej do spółdzielni i urzędu miasta ciekawe czy ktoś ktokolwiek to czytał. Urząd miasta Mam nadzieję że ktoś zaskarży uchwałę opłat za odpady lub ją zmienicie która od nowego roku ma obowiązywać bo to jest dyskryminacja osób mieszkających w blokach a domach jednorodzinnych. Dlaczego w budynkach wielorodzinnych mają płacić więcej skoro przyjmujecie 3m x 15=45 . Druga sprawa dlaczego będzie brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz jak w takim okresie dużo się zmienia. Wygląda na to że osoby mieszkające w takich budynkach mają ponosić większe koszty . Czy to nie narusza prawa. Spółdzielnia mieszkaniowa Dzień dobry. Jak zamierzacie rozwiązać podrzucanie śmieci przez osoby nie mieszkające na terenie spółdzielni skoro śmietniki są nie zamykane a jest to częsty przypadek. Po drugie proszę upomnieć swoich pracowników sprzątających którzy sprzątając przy śmietnikach Jak ktoś stawia przy śmietniku różne rzeczy które nie powinno być wrzucone do ogólnego A ONI WSZYSTKO ŁADUJĄ DO OGÓLNEGO a później pretensje do mieszkańców że nie segregują. Po trzecie trzeba rozbudować śmietniki i nie zasłaniajcie się że nie ma miejsca bo w wielu przypadkach jest dużo obok tych istniejących.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:07Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Oddam za darmo100-litrowe akwariumTreść komentarza: Spotykają się dwaj Augustowianie po roku funkcjonowania wysokości opłat od śmieci uzależnionych od zużycia wody Jeden mówi do drugiego: w tym miesiącu udało mi się w końcu zapłacić mniej za śmieci niż przed rokiem Na to drugi odpowiada: właśnie to czuję .....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:12Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Śmietnikowy DżoTreść komentarza: Śmieciarki jeżdżą każdego tygodnia, bywa kilka razy nawet. Po plastiki, po szkło, papier, bio, zmieszane, popiół. Trzeba zrobić jeszcze więcej frakcji do segregowania, żeby codziennie po dwa razy jeździli. Bedzie jeszcze weselej i drożej. Życie dla segregowania i płacenia za śmieci.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 10:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: NiuńkaTreść komentarza: Mało tego. Pan Cieślik ów metodę poparł jako słuszną, stwierdzając jednocześnie iż proponowali taką zmianę już wcześniej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:14Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Divide et impera po naszomiastowo-pisowskiemuTreść komentarza: Oczywiście powinno być: "...logicznie niespójnego w każdym aspekcie...".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 23:59Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Insrybutorowy miszcz podwyżek - swoich i mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Burmiszcz Karolczuk zapisze się w historii augustowskiego samorządu jako nałogowy miszcz podwyżek. Mieszkańcy Augustowa pewnikiem na długo zapamiętają blisko 100% podwyżkę uposażenia burmiszcza Karolczuka drenujacą każdego roku miejski budżet kwotą ponad 100 tys. złotych, augustowianie zapamiętają zdublowanie etatu zastępcy burmistrza Augustowa drenującego miejski budżet kwotą blisko ćwierć miliona złotych tylko w skali jednego roku, augustowianie zapamiętają podwyżkę opłat za ogrzewanie mieszkań drenującą boleśnie ich budżety domowe, augustowianie zapamiętają podwyżki cen za korzystanie z miejskiego basenu i wprowadzenie opłat za parking przy miejskim basenie dodatkowo uszczuplających ich budżety domowe, augustowianie zapamiętają jeden jedyny blok komunalny wybudowany za rządów ekipy NM z kosmicznymi czynszami pustoszącymi skromną zawartość ich portfeli, augustowianie zapamiętają obecnie przeforsowywane przez NM i PiS podwyżki opłat za wywóz odpadów komunalnych tym razem nie tylko kolejny raz w kadencji burmiszcza Karolczuka pogrążających ich już obecnie dramatyczny stan finansów, ale dodatkowo dzielących augustowian na jednorodzinnych po naszomiastowemu uprzywilejowanych oraz wielorodzinnych nagminnie czołganych przez towarzystwo wzajemnej adoracji spod znaku PiS & NM. Szkoda tylko, że znaczna część augustowian nie zapamiętała większej części z ww. wyliczenia podwyżkowych "wodotrysków" burmiszcza Karolczuka, gdy odawali swój głos w wyborach samorządowych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 22:32Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: W którym momencie sesji to mówiła? Może pominąłem. Wydaje mi się że jedynie zgłosiła niższe stawki.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 20:13Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Divide et imper po naszomiastowo-pisowskiemuTreść komentarza: Leśny ludku, radna Piasecka mówiła o niesprawiedliwym traktowaniu mieszkańców Augustowa przez burmiszcza Karolczuka i jego ichniomiastową ekipę, na dokładkę popieranych przez radnych "wsłuchujących się w głos suwerena" z miejmy nadzieję schyłkowej partii PiS. Absurdalnym, zerwanym z choinki i wziętym z sufitu jednocześnie jest pomysł aparatczyków NM & PiS dotyczący różnicowania i polaryzowania mieszkańców poprzez wprowadzenie logicznie niespójnego w żadnym aspekcie sposobu naliczania przez burmistrza dla mieszkańców Augustowa opłat za wywóz odpadów komunalnych, tj. różny dla mieszkańców budynków jedno oraz wielorodzinnych. Natomiast zgadzam się z Tobą, iż radni KO powinni mocniej, dobitniej, skuteczniej walczyć z łamaniem prawa związanym z nierównym traktowaniem mieszkańców Augustowa przez burmiszcza Karalczuka z ekipą NM współ wespół z ich pisowskimi akolitami i działających niestety na szkodę mieszkańców Augustowa. P.S. Gdzie podział się radny Kotlarski niegdyś permanentnie i kompulsywnie gardłujacy pustym jak bęben słowotokiem na starostę Szlaszyńskiego quasi-walcząc o dobro mieszkańców Augustowa? Gdzie jest rozedrgany kłótnik Kotlarski? Boisz się radny Kotlarski swojego zabufonionego pryncypała spod insrybutora, czy po prostu jesteś cynicznym populistą - żałosnym pieniaczem i klaunem?Data dodania komentarza: 21.11.2024, 19:36Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Można by rzec za Mario Puzo, taki lokalny "Consigliere". Ciekawe co zrobi piesek gdy mu pana zamkną..Data dodania komentarza: 21.11.2024, 16:23Źródło komentarza: Zarzuty korupcyjne dla Karola Karskiego. Polityk PiS ma silne powiązania z AugustowemAutor komentarza: lesny ludekTreść komentarza: Na sesji jedyne co proponowaliście jako KO to było zmniejszenie obu stawek, nic nie mówiliście o nierównym traktowaniu, nawet tego nie zauważyliście...Data dodania komentarza: 21.11.2024, 15:29Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)
Reklama