Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 19 kwietnia 2025 12:51
Reklama

Kręgosłup drogowy województwa podlaskiego PREMIUM

Podziel się
Oceń

Robi się coraz głośniej wokół inwestycji drogowej polegającej na połączeniu Via Carpatii z Vią Balticą. Pada propozycja wybudowania łącznika tych dwóch tras po śladzie drogi krajowej nr 8 z Białegostoku do Augustowa, a potem do Suwałk. Zabiegają już o to mieszkańcy Augustowszczyzny, Suwalszczyzny i Sejneńszczyzny. Za tym przebiegiem opowiadają się też politycy województwa podlaskiego oraz samorządowcy i przedsiębiorcy.
Kręgosłup drogowy województwa podlaskiego PREMIUM

O planowanej budowie łącznika tras Via Carpatia i Via Baltica pisaliśmy na naszych łamach już kilka razy. Samorządowcy, lokalni politycy, jak i mieszkańcy powiatów augustowskiego, sejneńskiego, suwalskiego i sokólskiego chcą, by łącznik przebiegał po śladzie drogi krajowej nr 16 z Białegostoku do Augustowa i poprzez węzeł w Raczkach wiódł do Suwałk. To rozwiązanie ich zdaniem pozwoliłoby na rozwój tej części województwa podlaskiego, jak i dobrego połączenia stolicy województwa Białegostoku z Suwałkami. Droga ma być ekspresowa.

 

Podpisy i konferencja

 

Walka o wspomniany przebieg połączenia obu tras rozpoczęła się jakiś czas temu. „Przegląd Powiatowy” od kilku tygodni opisuje ten temat. Suwalscy społecznicy wraz mieszkańcami Augustowszczyzny, Suwalszczyzny i ościennych terenów zbierają podpisy pod petycją w tej sprawie. Na konferencji prasowej, która odbyła się 3 lutego w augustowskim Hotelu Warszawa, wspólne stanowisko przekazali samorządowcy z Augustowa, Sejn, Suwałk oraz przedsiębiorcy z tych terenów.

-Samorządowcy i przedsiębiorcy województwa podlaskiego działając w interesie mieszkańców województwa podlaskiego w tym mieszkańców Augustowa, Suwałk, Sztabina, Suchowoli i Sejn oraz wszystkich korzystających z dróg tej części Polski wyrażamy poparcie dla budowy łącznika Via Carpatia i Via Baltica w wariancie przebiegającym przez drogę krajową numer 8 i połączenie tych dwóch dróg ekspresowych na węźle Raczki. Opowiadamy się za wyborem koncepcji odpowiadającej kilkuset tysiącom mieszkańców województwa podlaskiego, za łatwym dojazdem do jego stolicy, a mieszkańcom Białegostoku i okolic bezpiecznym dotarciu do terenów letniego wypoczynku i rekreacji – mówił podczas konferencji Mirosław Karolczuk, burmistrz Augustowa, który zwołał konferencję. -Przede wszystkim droga Nr 8 ma bardzo duże natężenie ruchu, przemieszcza się nią 4500 do 5000 tirów dziennie. W latach 2007 -2008 była gotowa dokumentacja obwodnicy Sztabina łącznie z pozwoleniem na budowę i wydanymi wcześniej wszelkimi decyzjami środowiskowymi oraz uzgodnieniami od tego czasu minęło 13 lat. Przez te 13 lat, kiedy już jedna z obwodnic mogłaby być gotowa, a w ślad za nią powstawałyby następne, uwolniono by mieszkańców przed 20 000 000 tirów rozjeżdżającymi ich miejscowości.

Podczas konferencji głos zabrał też Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk, który podkreślał, że w tej sprawie powinnyśmy mówić wszyscy jednym głosem.

-Rozwój naszych miast, ale również i regionu zależy od krwiobiegu, którym jest sieć transportowa i sieć komunikacyjna. Północ naszego województwa musi być dobrze skomunikowana ze stolicą regionu, Białymstokiem, dlatego też mówimy jak ważna jest ta droga, która połączy Via Carpatię z Vią Balticą po śladzie drogi krajowej nr 8 -zaznaczał prezydent Suwałk. -Znam historię budowy dróg w województwie podlaskim od kilkunastu lat i pamiętam, że droga ekspresowa była wybudowana do Katrynki, do Przewalanki i była gotowa dokumentacja na kontynuowanie inwestycji. W roku 2016 zmartwiłem się, jak zobaczyłem rozporządzenie rady ministrów traktujące o tym, że Via Baltica z Vią Carpatią połączy się przez Mońki, Grajewo i do Ełku, miasta w innym województwie. W tej chwili jest szansa, żeby przy połączeniu tych dwóch dróg ekspresowych załatwić temat właściwego skomunikowania naszego województwa od południa po północne jego krańce. Uważam, że połączenie tych dróg na węźle w Raczkach ma same korzyści. Po pierwsze, ta trasa jest co najmniej 30 km krótsza od trasy alternatywnej, a to już jest korzystniejsze finansowo. Łatwo policzyć, znając ceny budowy dróg, że przyniesie to miliard złotych oszczędności. Jeśli przemieszczamy się z punktu A do B, to wybieramy zawsze szlaki najkrótsze. Dlaczego mamy jechać dłuższą trasą? Chcemy też żeby nasze miasta miały dobre połączenie ze stolicą regionu. Wszystkie analizy wskazują, że ta właśnie droga ma największe natężenie ruchu i to jest kręgosłup drogowy województwa. Jej modernizacja jest więc niezwykle potrzebna.

W trakcie konferencji wypowiedzieli się także przedsiębiorcy. Ryszard Iwaszkiewicz z Podlaskiego Klubu Biznesu podkreślał, że od dawna walczą o tę drogę, by lepiej rozwijać swoje przedsiębiorstwa i inwestować.

-Niestety droga w obecnym stanie jest nieprzyjazna i z tego powodu rezygnujemy z różnych inicjatyw -dodał.

Za przebiegiem tego łącznika opowiedzieli się także radni sejmiku województwa Bogdan Dyjuk i Paweł Wnukowski.

Szkoda, że nie mogliśmy uczestniczyć w tej konferencji, ale jak nam wytłumaczył pracownik urzędu, zapomniano wysłać do nas maila z informacją o tym spotkaniu. Przeproszono nas za to i otrzymaliśmy filmy z tego wydarzenia, na podstawie których powstał ten akapit artykułu.

 

W większości są za

 

Temat tej drogi poruszają też politycy z naszego regionu. Klub Radnych Polskiego Stronnictwa Ludowego w Sejmiku Województwa Podlaskiego przyjął oficjalne stanowisko, w którym opowiada się za przebiegiem łącznika tras Via Carpatia i Via Baltica drogą krajową nr 8
W swoim stanowisku radni podnoszą argumenty jak, duże natężenie ruchu na drodze krajowej nr 8, przecięcie Doliny Biebrzy w jej najwęższym miejscu w okolicach Sztabina, gdzie przeprawa drogowa najmniej ingeruje w koryto rzeki. Podkreślają, że „budowa łącznika przebiegającego po trasie Knyszyn-Korycin-Suchowola-Sztabin-Augustów-Raczki Drogi Krajowej nr 8 oznacza dla mieszkańców Augustowa, Suwałk, Sejn, Suchowoli i Sztabina całkowicie nowe warunki do rozwoju i uwolnienia potencjału gospodarczego północnej części Województwa Podlaskiego”. O ten wariant drogi zabiega też poseł Jarosław Zieliński z Prawa i Sprawiedliwości, który skierował interpelację poselską w tej sprawie.

Nie wszyscy jednak zgadzają się na takie rozwiązanie. Marcin Kleczkowski, radny miejski z Prawa i Sprawiedliwości ma odmienne zdanie w tej sprawie.

-Uważam, że przebudowa drogi Białystok-Augustów do standardu drogi ekspresowej jest bardzo potrzebna całej północnej części województwa podlaskiego. Warto w tym miejscu zauważyć, że już w 2007r. rząd tworzony przez Prawo i Sprawiedliwość zatwierdził ten pomysł do realizacji i zabezpieczył na ten cel środki, jednak zmiany, które zaszły po wyborach przeprowadzonych 21 października 2007r. odsunęły na lata tę ważną dla Augustowa inwestycję. Augustów i Suwalszczyzna potrzebują dobrych dróg, jednak koncepcja, by zmodernizowany odcinek Drogi Krajowej nr 8, na odcinku Białystok - Augustów i dalej do Raczek służyłby ciężkiemu ruchowi tranzytowemu jako łącznik pomiędzy trasami Via Baltica i Via Carpatia i jest bardzo niekorzystna dla naszego miasta -podkreśla Marcin Kleczkowski. -Wiąże się to ciągłym przejazdem ciężarówek przez granice administracyjne miasta, bezpośrednio przy zabudowie miejskiej i Jeziorze Necko. Ponadto nadanie drodze Białystok - Augustów rangi łącznika między trasami Via Baltica i Via Carpatia przybliżyłoby do realizacji koncepcję skierowania ciężarówek na trasę Augustów-Sejny-Ogrodniki. Nie trzeba wielkiej wyobraźni, by uświadomić sobie, czym były ruch ciężarówek na wąskiej drodze. Byłaby to nie tylko degradacja Puszczy Augustowskiej z całym bogactwem unikatowej fauny i flory, ale bardzo poważne zagrożenie dla mieszkańców Ziemi Augustowskiej i Sejneńskiej. Wystarczy dziś doświadczyć podróży z Augustowa do Białegostoku, by uświadomić sobie, co może mieć miejsce na drodze Augustów-Sejny. Oby tak się nie stało. Podsumowując, Augustów i cała północna część województwa potrzebuje drogi ekspresowej do Białegostoku, ale łącznik pomiędzy trasami Via Baltica i Via Carpatia powinien przebiegać w innym miejscu. Jest to możliwe do zrealizowania.

Z kolei Leszek Cieślik, radny miejski z Koalicji Obywatelskiej i komitetu przeciw budowie kolejnej obwodnicy Augustowa, uważa, że budowa łącznika Via Carpatii z Vią Balticą po trasie obecnej drogi krajowej nr 8 jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

-Ta droga powinna być budowana jako ekspresowa z uwagi na połączenie z miastem wojewódzkim, jak i ze względu na ruch turystyczny, który jest bardzo duży w okresie letnim. Pod propozycją takiego przebiegu łącznika podpisujemy się obiema rękoma i jako Koalicja Obywatelska, jak i komitet przeciwko budowie kolejnej obwodnicy Augustowa. Postulowaliśmy już o to w trakcie różnych spotkań, żeby właśnie zając się ósemką, a nie wpuszczać tiry na drogę jednojezdniową do Sejn -mówi Leszek Cieślik. -Wszystkie samorządy wypowiedziały się za łącznikiem drogą Nr 8 i to już powinno być wystarczające dla podjęcia decyzji przez rządzących w tej sprawie.

W przyszłych numerach naszego tygodnika będziemy wracać do tego tematu i publikować kolejne stanowiska związane z przebiegiem łącznika.


Napisz komentarz

Komentarze

pochmurnie

Temperatura: 20°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: M...Treść komentarza: Bez przesady . Równie dobrze można mówić o jeździe samochodów przez centrum że względu na wyłożenie dróg kamieniemData dodania komentarza: 19.04.2025, 06:52Źródło komentarza: Strzelnica w strefie uzdrowiskowej – mieszkańcy zgłaszają uciążliwy hałasAutor komentarza: logikaTreść komentarza: turystom to wszystko przeszkadza. Niech łażą gdzie indziej - ty fajnych miejsc jest w okolicy Augustowa.Data dodania komentarza: 19.04.2025, 05:54Źródło komentarza: Strzelnica w strefie uzdrowiskowej – mieszkańcy zgłaszają uciążliwy hałasAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Dokładnie. Też tak uważam. Szkoda. Wniosek prosty. Nie ma sensu na nich głosować..Data dodania komentarza: 18.04.2025, 15:26Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Miejski monitoring vs etat drugiego zastępcy burmiszcza Mirosława KarolczukaTreść komentarza: Oczywiście, że środki finansowe pozyskane do miejskiego budżetu z opłat za zwolnienia na sprzedaż alkoholu w mieście nie powinny być nawet w najmniejszym stopniu przeznaczone na finansowanie inwestycji dotyczącej miejskiego monitoringu. Tak samo jak pieniądze z Funduszu Sprawiedliwości nie mogły być przeznaczane na zakup Pegasusa i innych fanaberii związanych z serwilistycznymi quasi-fundacjami sprzeniewierząjacymi miliony złotych, które zostały wyprowadzone z Funduszu Sprawiedliwości za pomocą PiS-owskiego klucza polityczno-kumoterskiego. Podpowiadam, wystarczy zlikwidować etat drugiego zastępcy burmistrza Mirosława Karolczuka filuternie utworzony przez tegoż "demiurga gospodarności" i wreszcie powstrzymać bezczelne i jednocześnie zawoalowane drenowanie miejskiego budżetu uposażeniem zdublowanego zastępcy burmiszcza Mirosława Karolczuka. Nadmieniam, iż powyższe drenowanie miejskiego budżetu "zafundowane" mieszkańcom Augustowa przez burmiszcza Mirosława Karolczuka dotychczas uszczupliło budżet miasta Augustowa kwotą blisko miliona złotych!Data dodania komentarza: 18.04.2025, 14:38Źródło komentarza: Czy "kapslowe" może finansować miejski monitoring? Radna z Koalicji Obywatelskiej ma wątpliwościAutor komentarza: JSTreść komentarza: Chcą dać kasę z „kapslowego” na kamery w mieście?Data dodania komentarza: 18.04.2025, 13:28Źródło komentarza: Czy "kapslowe" może finansować miejski monitoring? Radna z Koalicji Obywatelskiej ma wątpliwościAutor komentarza: TvdrTreść komentarza: A ta z Pssów co tam robi?Data dodania komentarza: 18.04.2025, 10:48Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: StasiekTreść komentarza: Zaraz rok ich władzy to zobaczymy czym się pochwalą chłopakiData dodania komentarza: 18.04.2025, 10:42Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Niezbędny audyt Urzędu Miejskiego w Augustowie pod auspicjami posła Mateusza MorawieckiegoTreść komentarza: Czy poseł Morawiecki jako doświadczony i wybitny specjalista z zakresu "ekonomii i zarządzania" w sektorze publicznym mógłby z łaski swojej zrobić szczegółowy audyt w miejskim magistracie w celu określenia zasadności utworzenia kilka lat temu przez burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka etatu drugiego zastępcy burmistrza i zweryfikowania dotychczasowych efektów związanych z utworzeniem etatu drugiego zastępcy burmistrza miasta Augustowa, poza oczywistym skutkiem w postaci drenowania setkami tysięcy złotych miejskiego budżetu?Data dodania komentarza: 18.04.2025, 08:23Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Skrajna indolencja zarządcy drogiTreść komentarza: Ciągi komunikacyjne wybrukowane kostką granitową na ulicach w centrach miast, starówkach, rynkach, placach, skwerach, promenadach itp. wyglądają po prostu bardzo ładnie oraz nadają uroku i prezentacejnego wizerunku tym miejscom. Częstokroć są to obszary częściowo lub całkowicie wyłączone z ruchu kołowego, a przede wszystkim nie są to autostrady, ani tym bardziej tory rajdowe do lansowania się przez lokalnych i przyjezdnych rajdowców-lamusów festyniarskimi quasi-bolidami z ryczącymi i strzelającymi cudacznie wydechami. P.S. Nawierzchnię tej drogi nomen omen usytuowanej w prezentacyjnym miejscu miasta trzeba bezzwłocznie naprawić, a jej zarządcę mieszkańcy powinni zdyscyplinować i odpowiednio "docenić" przy urnach wyborczych.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 08:02Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: Bezradność ogarniaTreść komentarza: Chyba wolą sobie na spokojnie przesiedzieć kadencję na stołeczku. Potem jedynie wzruszą ramionami "przecież to nie my rządziliśmy".Data dodania komentarza: 18.04.2025, 06:25Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Pan MasieTreść komentarza: Rodzaj nawierzchni przewidziany w centrum, ul. Mostowej oraz części 3 Maja był odgórnie narzucony w postępowaniu przetargowym przez inwestora. Śpieszę tłumaczyć - nie ważne jaki wykonawca by to robił to kostka granitowa i tak by była, ponieważ tak zostało to zaprojektowane. Granit jest rozwiązaniem pięknym, ale faktycznie niezbyt miłym kierowcom, toteż czy kładłby to Maniek, Zenek czy Czesław z Mariolą na barana to nawierzchnie i tak byłyby z granitu i tak samo "cieszyłyby" kierowców. Jeśli już być szczegółowym, to akurat wspomniany odcinek, jak mnie pamięć nie myli, był wykonywany przez firmę spoza Augustowa - chyba Białegostoku, więc lokalnych wykonawców tak szybko na Sybir bym nie wysyłał. PozdrawiamData dodania komentarza: 18.04.2025, 06:13Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: Klient 2Treść komentarza: Jak tak samo siedziałem i czekałem w kolejce , aż łaskawie przyjdą najedzona pracownicaData dodania komentarza: 17.04.2025, 22:47Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i kohabitacji Nasze Miasto-PiS☝️🤡🥸👺💰💸🤝👏Treść komentarza: Jak to jest z samorządnością w wyludniającym się Augustowie? Burmiszcz Mirosław Karolczuk pioniersko i wręcz frywolnie utworzył w monumentalnym miejskim magstracie etat drugiego zastępcy i nomen omen permanentnie co roku drenuje miejski budżet setkami tysięcy złotych zmaterializowanymi w uposażeniu drugiego zastępcy burmistrza, natomiast nie potrafi lub być może nie chce przeznaczyć kilku, może kilkunastu tysięcy złotych, żeby naprawić ewidentnie uszkodzoną nawierzchnię prezentacyjnej ulicy na Rynku Zygmunta Augusta?Data dodania komentarza: 17.04.2025, 21:25Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: Oddajcie 90tkęTreść komentarza: Do tej pory ci ludzie poruszali się skrajem drogi i ograniczenia nie było. Teraz ruch pieszych i rowerzystów został odseparowany od jezdni i stąd w "nagrodę" sześćdziesiątka? Zupełnie bez tolku i refleksji.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 16:36Źródło komentarza: Problem z ograniczeniem prędkościAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Mentezowcy szykują się do kolejnej "debaty", to i argumenty potrzebne..Data dodania komentarza: 17.04.2025, 16:26Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Jak ktoś chce szaleć, to mu znaki nie przeszkadzają. A tak w ogóle znak przedstawia Romka z Jarozbawem na wakacjach..Data dodania komentarza: 17.04.2025, 16:24Źródło komentarza: Problem z ograniczeniem prędkościAutor komentarza: JSTreść komentarza: Codziennie przejeżdżam tamtędy rowerem albo z rodzicami autem i te dziury są jak pułapki.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 15:40Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: AdrianTreść komentarza: Pan Masie... który to robił powinien dostać za tą kostke i popsute samochody 20 lat więzienia na Syberii.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 13:01Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: kierowcaTreść komentarza: Pretensje do Jarka i Darka.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 11:59Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: więcej ciężkiego sprzętu wojskowego i będzie miasto miał co robić.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 11:17Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta Augusta
Reklama