Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 19 kwietnia 2025 12:37
Reklama

Niechciana obwodnica PREMIUM

Podziel się
Oceń

Augustowianie są przeciwni budowie nowej obwodnicy Augustowa. W umieszczonej na naszej stronie internetowej ankiecie 62 procent głosujących uważa, że inwestycja doprowadzi do powrotu tirów na augustowskie ulice. Mirosław Karolczuk uważa, że budowa jest przesądzona, a samorządowa propozycja jest najlepsza.
Niechciana obwodnica PREMIUM

Autor: Trzy proponowane warianty planowanej obwodnicy Augustowa, Mapa nadesłana przez Burmistrza Miasta Augustowa

Budowa nowej obwodnicy Augustowa wzbudza wiele emocji wśród mieszkańców miasta. I nie tylko, bo dzwonią do nas nawet augustowianie, którzy wyemigrowali do innych miast zaniepokojeni planem przeprowadzenia tej inwestycji.

-To jakieś kuriozum ta obwodnica. Do czego ona ma służyć? Już mamy obwodnicę, wywalczoną po 15 latach i jest ona wystarczająca. Tyle zrobiliśmy, żeby tiry zniknęły z naszego pięknego miasta, a teraz znowu może dojść do ich powrotu. Niejasne są te wszystkie warianty nowej obwodnicy. Część trasy będzie przebiegać przez tereny miejskie, a w innych propozycjach droga ma wieść przez przepiękne tereny zielone. To jakiś absurd -mówią nasi Czytelnicy.

Podobnego zdania, jak wynika, z przeprowadzanej obecnie na naszej stronie dziennikpowiatowy.pl ankiety, są inni mieszkańcy. W ankiecie zatytułowanej „Czy obwodnica jest potrzebna mieszkańcom miasta?” uzyskaliśmy odpowiedź, że nie. Tak więc nowa inwestycja nie jest zbyt oczekiwana przez mieszkańców.

 

Trzy warianty do oceny

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, która ma realizować inwestycję pod koniec ubiegłego roku poinformowała, że do analizy zostały wybrane trzy warianty obwodnicy Augustowa, w tym wariant samorządowy, zaproponowany przez burmistrza. O dokładny przebieg trzech proponowanych tras zapytaliśmy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. Warianty nazwano W1, W2 i W3. Wariant W3 jest propozycją burmistrza.

-Warianty W1 i W2 przebiegają między miastem Augustów a jeziorem Sajno. Na początku korytarze przecinają Kanał Augustowski, by w ok. 2 km jeszcze raz zbliżyć się do niego. Na dalszym odcinku warianty się nie pokrywają, W1 wykorzystując istniejący pas drogowy krajowej szesnastki, biegnie bliżej zabudowań miasta Augustów. W obu wariantach występuje jednak skrzyżowanie z drogą nr 664 na Lipsk oraz skrzyżowanie ze starodrożem DK16. Warianty po przejściu nad linią kolejową wpinają się w istniejący przebieg drogi na Sejny. Wariant W3 rozpoczyna się w okolicy miejscowości Kolnica i w całości biegnie w oddaleniu od m. Augustów i jeziora Sajno. Przecina w swoim przebiegu linię kolejową i drogę wojewódzką DW664, następnie okrążając Jezioro Studzieniczne, przecina Kanał Augustowski i tworzy skrzyżowanie z DW672. Przebieg wariantu zakłada połączenie poprzez skrzyżowanie ze starodrożem DK16, a następnie łukiem wchodzi w istniejący przebieg DK16 -informuje Rafał Malinowski, Główny Specjalista ds. Komunikacji Społecznej białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zdaniem generalnej dyrekcji dróg wariant W3, czyli wariant burmistrza jest najmniej korzystny pod względem przyrodniczym.

-Wariant 3 jest mniej korzystny pod względem przyrodniczym, jednakże jest alternatywą dla wariantów 1 i 2, które zdają się być nieakceptowalne społecznie. Obecnie prowadzone są badania terenowe, czyli inwentaryzacja przyrodnicza wszystkich wariantów. Między innymi w oparciu o te badania zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza wielokryterialna oddziaływania poszczególnych wariantów na środowisko. Analiza ta umożliwi wyłonienie wariantu najbardziej korzystnego ze względów społecznych, technicznych i środowiskowych, który zostanie wskazany jako wariant rekomendowany przez inwestora we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości wskazania, który z wariantów ma największe szanse realizacyjne -informuje Rafał Malinowski.

Otrzymujemy informacje od naszych Czytelników o rozpoczęciu badań w postaci elektropołowów na jeziorze Serwy w terminie od maja do końca sierpnia tego roku, które są związane z budową obwodnicy Augustowa.

-Potwierdzamy, że od września 2020 r. w rejonie wszystkich analizowanych wariantów przebiegu obwodnicy trwają badania zasobów przyrodniczych mające na celu określenie stanu istniejącego i ocenę potencjalnego oddziaływania inwestycji. Elektropołowy są jedną z powszechnie stosowanych metod inwentaryzacji ryb i minogów. Metoda ta będzie stosowana również w przypadku obwodnicy Augustowa. Na każdym akwenie wodnym odbędą się jednorazowe elektropołowy w terminie 01.05.-31.08.2021 -wyjaśnia Rafał Malinowski. -Przed rozpoczęciem elektropołowów uzyskane zostanie stosowne, wymagane prawem zezwolenie na wykonywanie tego rodzaju czynności. Badania będą realizowane również w rejonie jeziora Serwy gdzie przebiega wariant 3. Wszystkie warianty są obecnie w równym stopniu analizowane i brane pod uwagę do ewentualnej realizacji. Wariant rekomendowany do realizacji zostanie wyłoniony po analizy wielokryterialnej.

 

Burmistrz broni swojej koncepcji

Zapytaliśmy Mirosława Karolczuka, jak ocenia wszystkie warianty i jakie kroki podejmą władze Augustowa, jeśli zostanie wybrany niekorzystny przebieg trasy.

-Jako burmistrz Augustowa zaproponowane warianty oceniam tylko i wyłącznie przez pryzmat ich wpływu na nasze miasto i mieszkańców. Wiemy już, że plan budowy drugiej obwodnicy Augustowa musi zostać zrealizowany. To wynika z unijnych dyrektyw i nie da się tego uniknąć. Teraz walczymy o to, żeby wybrany do realizacji wariant nie oznaczał powrotu tirów do miasta. Właśnie dlatego przeprowadziliśmy urzędową analizę trzech opcji przebiegu obwodnicy -wyjaśnia Mirosław Karolczuk, burmistrz Augustowa.

Burmistrz dodaje, że według analizy magistratu najlepszy dla miasta jest wariant samorządowy. -Wynik naszej pracy jeszcze dobitniej wskazuje, że jedynie wariant W3 zapewnia mieszkańcom bezpieczeństwo i komfort życia w Augustowie. Opcja nr 3 to dokładnie ta, którą kilka miesięcy temu zaproponowałem mieszkańcom oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To rozwiązanie nie posiada istotnych wad, oczywiście będzie wymagało ingerencji w tereny leśne, ale w stopniu, który nie zagraża całemu ekosystemowi. W ostatnich rozmowach z GDDKiA pojawiły się także nowe czynniki, które moim zdaniem wykluczają warianty W1 i W2. W wariancie W1 występują 2, a w wariancie W2 mamy 3 przejazdy kolejowe do usunięcia. Dotyczy to bardzo ważnych z punktu komunikacyjnego miasta przejazdów m.in.: w ciągu ul. Turystycznej oraz przejazdu przy kolejowym przystanku osobowym Augustów Port. Usunięcie przejazdu w ciągu ul. Turystycznej odcięłoby dzielnicę Lipowiec od pozostałej części miasta, a ze względu na położenie linii kolejowej nr 40 brak jest możliwości na wykonanie innego przejazdu.

Mirosław Karolczuk podkreśla, że taka sytuacja wiązałaby się z koniecznością skorzystania z przejazdu wiaduktem drogowym i dłuższą drogą krajową, aby mieszkańcy Lipowca mogli dostać się do centrum miasta.

-Usunięcie przejazdu przy przystanku „Augustów Port” odetnie dojazd do niego, a także do dużego ośrodka wypoczynkowego oraz do prywatnych działek. -tłumaczy burmistrz. -Co więcej, wybór wariantu W1 i W2 wiązałby się z wszystkimi, wcześniej omawianymi problemami. Mowa tu o zablokowaniu lub przynajmniej istotnym utrudnieniu dostępu do terenów rekreacyjnych nad Jeziorem Sajno, zbliżenie się dróg o dużym natężeniu ruchu do terenów, na których znajdują się domy jednorodzinne, budynki wielorodzinne i ośrodki wypoczynkowe. Trasa o dużym natężeniu ruchu przebiegałaby także przez zabytkową śluzę Kanału Augustowskiego w Przewięzi, w pobliżu Sanktuarium w Studzienicznej, a w perspektywie długoterminowej obwodnica może negatywnie wpłynąć na złoże borowiny. Reasumując, zaproponowany przeze mnie wariant omijający Augustów szerokim łukiem, nazwany obecnie wariantem W3, jest najlepszym rozwiązaniem dla mieszkańców Augustowa. Dodatkowo zwracam uwagę na kwestię nieuchronności powstania obwodnicy Augustowa dostosowanej dla ruchu ciężkiego. Wynika to z zobowiązań międzynarodowych Polski oraz ze względów militarnych. Już w tym roku GDDKiA podjęła działania w zakresie dostosowania DK16 do ruchu samochodów ciężarowych i ogłosiła, że modernizowany będzie 25-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 16 (Głęboki Bród - granica państwa w Ogrodnikach).

Burmistrz zaznacza, że kwestia wariantu przebiegu obwodnicy Augustowa wymaga jednomyślności w augustowskim środowisku lokalnym.

-Augustów musi mówić w tej sprawie jednym głosem. Dotyczy to zarówno radnych, władz miejskich, powiatowych jak i mieszkańców. Nie czas na bezprzedmiotowe dyskusje, gdy do miasta mogą wrócić TIRy. Apeluję o poparcie jedynej bezpiecznej dla miasta propozycji przebiegu obwodnicy Augustowa. Brak zdecydowanych działań spowoduje, że po zakończeniu dostosowywania pozostałego odcinka trasy do ruchu ciężkiego, TIRy będą przejeżdżały przez miasto -apeluje Mirosław Karolczuk. -Nie możemy dopuścić do tej tragedii. Walczę o to, by to właśnie moja propozycja została wybrana do realizacji.

 

Społecznicy są przeciw

 

O skomentowanie argumentów burmistrza, jak i całej planowanej inwestycji poprosiliśmy Leszka Cieślika ze Społecznego Komitetu Przeciwko Budowie Obwodnicy Augustowa i radnego miejskiego Kolacji Obywatelskiej.

-Jesteśmy przeciwni wszystkim trzem wariantom planowanej obwodnicy Augustowa. Uważamy jako Koalicja Obywatelska i jako komitet protestacyjny, że uruchomienie na drodze nr 16 od Augustowa do Ogrodnik ruchu ciężarowego nie jest w interesie mieszkańców miasta, ale i też regionu. Ze względu na to, że ta trasa biegnie przez środek Puszczy Augustowskiej, ruch ciężarowy jest zagrożeniem dla środowiska naturalnego, a przede wszystkim dla spokojnego ruchu turystycznego na tym terenie. To jest istota naszego stanowiska -mówi Leszek Cieślik. -Nie będę polemizował z argumentami burmistrza. To nie chodzi o to. Nie jesteśmy przeciwni modernizacji drogi nr 16, bo to naturalne, że należy to zrobić, ale nam chodzi o to, by nie jechały nią tiry. Jest budowana Via Baltica, która w całości zabierze ten ruch tranzytowy. Popieramy z całej siły ewentualną rozbudowę drogi Białystok-Raczki. To jest nasza przyszłość i rozwiązanie problemów ruchu w naszym województwie. Sam pomysł modernizacji szesnastki jako jednojezdniowej dla ruchu tirów jest niedorzeczny.

 

 

Najbliższe działania w sprawie obwodnicy

Jak informuje generalna dyrekcja dróg w Białymstoku w kwestii inwestycji polegającej na budowie obwodnicy Augustowa zostały zakończone prace nad Uproszczonym Studium Korytarzowym oraz nad Analizą i Prognozą Ruchu.

-Obecnie opracowywany jest etap I studium i prowadzona jest roczna inwentaryzacja przyrodnicza -informuje Rafał Malinowski. -Opracowanie etapu I planowane jest na IV kwartał 2021 roku, złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla wariantu rekomendowanego ma odbyć się II kwartale 2022 roku, a jej otrzymanie planujemy na IV kwartał 2022 roku. Opracowanie etapu II ma nastąpić w II kwartale 2023 roku. Ogłoszenie przetargu na inwestycję w systemie projektuj i buduj przewidywane jest na III kwartał 2024,a podpisanie umowy z wykonawcą na I kwartał 2025 roku. Rozpoczęcie prac budowlanych przewidywane jest na 2026, a ich zakończenia na rok 2028

Spotkania informacyjne i konsultacyjne związane z budową zaplanowano na przełom pierwszego i drugiego kwartału tego roku.

W przyszłym tygodniu będziemy pisać o projekcie przebudowy trasy Białystok-Raczki.

 


Napisz komentarz

Komentarze

Nie dla obwodnicy 20.01.2021 09:04
Nie Mirek broni tylko forsuje wariant Dobkowskiego. Stacja we Frąckach należy do naszego pięknego radnego. Powrót TIRów to biznes dla Iness. Tu ślepy tylko nie widzi. Dla kasy gotowi bezpowrotnie zniszczyć ze 100 ha Puszczy Augustowskiej o życiu ludzi przy 16 do Ogrodnik nie wspominając. To niebezpieczni ludzie myślący tylko o sobie!

pochmurnie

Temperatura: 20°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: M...Treść komentarza: Bez przesady . Równie dobrze można mówić o jeździe samochodów przez centrum że względu na wyłożenie dróg kamieniemData dodania komentarza: 19.04.2025, 06:52Źródło komentarza: Strzelnica w strefie uzdrowiskowej – mieszkańcy zgłaszają uciążliwy hałasAutor komentarza: logikaTreść komentarza: turystom to wszystko przeszkadza. Niech łażą gdzie indziej - ty fajnych miejsc jest w okolicy Augustowa.Data dodania komentarza: 19.04.2025, 05:54Źródło komentarza: Strzelnica w strefie uzdrowiskowej – mieszkańcy zgłaszają uciążliwy hałasAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Dokładnie. Też tak uważam. Szkoda. Wniosek prosty. Nie ma sensu na nich głosować..Data dodania komentarza: 18.04.2025, 15:26Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Miejski monitoring vs etat drugiego zastępcy burmiszcza Mirosława KarolczukaTreść komentarza: Oczywiście, że środki finansowe pozyskane do miejskiego budżetu z opłat za zwolnienia na sprzedaż alkoholu w mieście nie powinny być nawet w najmniejszym stopniu przeznaczone na finansowanie inwestycji dotyczącej miejskiego monitoringu. Tak samo jak pieniądze z Funduszu Sprawiedliwości nie mogły być przeznaczane na zakup Pegasusa i innych fanaberii związanych z serwilistycznymi quasi-fundacjami sprzeniewierząjacymi miliony złotych, które zostały wyprowadzone z Funduszu Sprawiedliwości za pomocą PiS-owskiego klucza polityczno-kumoterskiego. Podpowiadam, wystarczy zlikwidować etat drugiego zastępcy burmistrza Mirosława Karolczuka filuternie utworzony przez tegoż "demiurga gospodarności" i wreszcie powstrzymać bezczelne i jednocześnie zawoalowane drenowanie miejskiego budżetu uposażeniem zdublowanego zastępcy burmiszcza Mirosława Karolczuka. Nadmieniam, iż powyższe drenowanie miejskiego budżetu "zafundowane" mieszkańcom Augustowa przez burmiszcza Mirosława Karolczuka dotychczas uszczupliło budżet miasta Augustowa kwotą blisko miliona złotych!Data dodania komentarza: 18.04.2025, 14:38Źródło komentarza: Czy "kapslowe" może finansować miejski monitoring? Radna z Koalicji Obywatelskiej ma wątpliwościAutor komentarza: JSTreść komentarza: Chcą dać kasę z „kapslowego” na kamery w mieście?Data dodania komentarza: 18.04.2025, 13:28Źródło komentarza: Czy "kapslowe" może finansować miejski monitoring? Radna z Koalicji Obywatelskiej ma wątpliwościAutor komentarza: TvdrTreść komentarza: A ta z Pssów co tam robi?Data dodania komentarza: 18.04.2025, 10:48Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: StasiekTreść komentarza: Zaraz rok ich władzy to zobaczymy czym się pochwalą chłopakiData dodania komentarza: 18.04.2025, 10:42Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Niezbędny audyt Urzędu Miejskiego w Augustowie pod auspicjami posła Mateusza MorawieckiegoTreść komentarza: Czy poseł Morawiecki jako doświadczony i wybitny specjalista z zakresu "ekonomii i zarządzania" w sektorze publicznym mógłby z łaski swojej zrobić szczegółowy audyt w miejskim magistracie w celu określenia zasadności utworzenia kilka lat temu przez burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka etatu drugiego zastępcy burmistrza i zweryfikowania dotychczasowych efektów związanych z utworzeniem etatu drugiego zastępcy burmistrza miasta Augustowa, poza oczywistym skutkiem w postaci drenowania setkami tysięcy złotych miejskiego budżetu?Data dodania komentarza: 18.04.2025, 08:23Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Skrajna indolencja zarządcy drogiTreść komentarza: Ciągi komunikacyjne wybrukowane kostką granitową na ulicach w centrach miast, starówkach, rynkach, placach, skwerach, promenadach itp. wyglądają po prostu bardzo ładnie oraz nadają uroku i prezentacejnego wizerunku tym miejscom. Częstokroć są to obszary częściowo lub całkowicie wyłączone z ruchu kołowego, a przede wszystkim nie są to autostrady, ani tym bardziej tory rajdowe do lansowania się przez lokalnych i przyjezdnych rajdowców-lamusów festyniarskimi quasi-bolidami z ryczącymi i strzelającymi cudacznie wydechami. P.S. Nawierzchnię tej drogi nomen omen usytuowanej w prezentacyjnym miejscu miasta trzeba bezzwłocznie naprawić, a jej zarządcę mieszkańcy powinni zdyscyplinować i odpowiednio "docenić" przy urnach wyborczych.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 08:02Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: Bezradność ogarniaTreść komentarza: Chyba wolą sobie na spokojnie przesiedzieć kadencję na stołeczku. Potem jedynie wzruszą ramionami "przecież to nie my rządziliśmy".Data dodania komentarza: 18.04.2025, 06:25Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Pan MasieTreść komentarza: Rodzaj nawierzchni przewidziany w centrum, ul. Mostowej oraz części 3 Maja był odgórnie narzucony w postępowaniu przetargowym przez inwestora. Śpieszę tłumaczyć - nie ważne jaki wykonawca by to robił to kostka granitowa i tak by była, ponieważ tak zostało to zaprojektowane. Granit jest rozwiązaniem pięknym, ale faktycznie niezbyt miłym kierowcom, toteż czy kładłby to Maniek, Zenek czy Czesław z Mariolą na barana to nawierzchnie i tak byłyby z granitu i tak samo "cieszyłyby" kierowców. Jeśli już być szczegółowym, to akurat wspomniany odcinek, jak mnie pamięć nie myli, był wykonywany przez firmę spoza Augustowa - chyba Białegostoku, więc lokalnych wykonawców tak szybko na Sybir bym nie wysyłał. PozdrawiamData dodania komentarza: 18.04.2025, 06:13Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: Klient 2Treść komentarza: Jak tak samo siedziałem i czekałem w kolejce , aż łaskawie przyjdą najedzona pracownicaData dodania komentarza: 17.04.2025, 22:47Źródło komentarza: Felieton: Morawiecki, catering i Ziemia Augustowska, czyli teatr polityczny za publiczne pieniądzeAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i kohabitacji Nasze Miasto-PiS☝️🤡🥸👺💰💸🤝👏Treść komentarza: Jak to jest z samorządnością w wyludniającym się Augustowie? Burmiszcz Mirosław Karolczuk pioniersko i wręcz frywolnie utworzył w monumentalnym miejskim magstracie etat drugiego zastępcy i nomen omen permanentnie co roku drenuje miejski budżet setkami tysięcy złotych zmaterializowanymi w uposażeniu drugiego zastępcy burmistrza, natomiast nie potrafi lub być może nie chce przeznaczyć kilku, może kilkunastu tysięcy złotych, żeby naprawić ewidentnie uszkodzoną nawierzchnię prezentacyjnej ulicy na Rynku Zygmunta Augusta?Data dodania komentarza: 17.04.2025, 21:25Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: Oddajcie 90tkęTreść komentarza: Do tej pory ci ludzie poruszali się skrajem drogi i ograniczenia nie było. Teraz ruch pieszych i rowerzystów został odseparowany od jezdni i stąd w "nagrodę" sześćdziesiątka? Zupełnie bez tolku i refleksji.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 16:36Źródło komentarza: Problem z ograniczeniem prędkościAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Mentezowcy szykują się do kolejnej "debaty", to i argumenty potrzebne..Data dodania komentarza: 17.04.2025, 16:26Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Jak ktoś chce szaleć, to mu znaki nie przeszkadzają. A tak w ogóle znak przedstawia Romka z Jarozbawem na wakacjach..Data dodania komentarza: 17.04.2025, 16:24Źródło komentarza: Problem z ograniczeniem prędkościAutor komentarza: JSTreść komentarza: Codziennie przejeżdżam tamtędy rowerem albo z rodzicami autem i te dziury są jak pułapki.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 15:40Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: AdrianTreść komentarza: Pan Masie... który to robił powinien dostać za tą kostke i popsute samochody 20 lat więzienia na Syberii.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 13:01Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: kierowcaTreść komentarza: Pretensje do Jarka i Darka.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 11:59Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta AugustaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: więcej ciężkiego sprzętu wojskowego i będzie miasto miał co robić.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 11:17Źródło komentarza: Uszkodzona nawierzchnia na Rynku Zygmunta Augusta
Reklama