W jaki sposób firma „Necko” wytrzyma 14 miesięcy do zmiany w przepisach o zamówieniach publicznych, czyli wprowadzeniu INHAUS?
-Przedsiębiorstwo Transportowe Necko obok działalności związanej z wywozem nieczystości świadczy również usługi w zakresie komunikacji miejskiej i reklamy. W chwili obecnej przez władze spółki prowadzona jest analiza finansowa. Jej wstępne wyniki świadczą
o poprawiającej się kondycji finansowej. Utrata zleceń jest sytuacją trudną, w związku z tym oczekuję na stosowne wnioski zarządu spółki w zakresie planu działalności na 2017 r.
Prezes „Necka” zapewnił nas, że nie będzie zwolnień w związku z tą sytuacją. Czy rzeczywiście firma utrzyma obecne zatrudnienie? W związku ze zmianą prawa Necko ponownie będzie za 14 miesięcy zajmować się w mieście wywozem odpadów. Jeśli dojdzie do zwolnień pracowników, to czy zdaje sobie Pan sprawę, że trudno będzie potem pozyskać pracowników?
-Do zarządu spółki należy zapewnienie pracy i pozyskiwanie zleceń. Uwzględniając wprowadzenie tzw. Inhaus-ów – w dalszej perspektywie funkcjonowania spółki (Zakład Oczyszczania Miasta) wydaję się być niezagrożone.
Wywozem odpadów zajmują się nowe firmy. Dlaczego odpady są wywożone rzadziej niż poprzednio?
-Częstotliwość odbioru odpadów powinna być realizowana zgodnie z zapisami Uchwały nr VIII/58/15 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Augustów. Proszę o zgłaszanie konkretnych Państwa spostrzeżeń do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Naszym obowiązkiem jest zadbanie o należyte wykonywanie usługi wywozu odpadów komunalnych przez firmy je świadczące.
Dlaczego nasi czytelnicy uważają, że miasto zaniedbało obowiązki informacyjne w związku ze zmianą operatorów śmieciowych?
-Być może zmiana firmy świadczącej usługi związanej z wywozem odpadów komunalnych wywołała pewne perturbacje. Wybór operatora odbierającego obecnie odpady komunalne wymagał zastosowania procedury prawnej. Podstawowym celem jest zapewnienie mieszkańcom obsługi w zakresie odbioru nieczystości. Wszelkie informacje dotyczące zmiany operatora przekazywane są bezpośrednio mieszkańcom w czytelnej formie wraz z harmonogramami odbioru odpadów. Informacje dodatkowo zamieszczane są na stronie Urzędu Miejskiego www.urzad.augustow.pl. Wszelkie problemy, uwagi czy reklamacje należy zgłaszać pracownikom Urzędu Miejskiego w Augustowie, którzy następnie egzekwować będą poprawę jakości świadczenia usług od firmy odbierającej odpady w danym sektorze.
Proszę rozwinąć myśl, którą przekazał mi Pan przez telefon. Chodzi mi o stwierdzenie, że mimo wysokich kosztów związanych z błędami w przetargu śmieciowym, miasto i tak jest na plus.
-Dotychczas nie stwierdzono błędów w zakresie przeprowadzenia przetargu. Wątpliwości związane z ofertami firm biorących udział w przetargu zmusiły do podjęcia stosownych działań (prowadzonych w oparciu o Prawo Zamówień Publicznych). Wątpliwości budził fakt nie posiadania przez oferentów stosownych pozwoleń na zbieranie odpadów na terenie Gminy Miasta Augustów wydanych przez Starostwo Powiatowe w Augustowie. Wątpliwości zostały wyjaśnione w toku – jak się okazuje niezbędnego postępowania prowadzonego zarówno przed Krajową Izbą Odwoławczą przy Urzędzie Zamówień Publicznych oraz przed Sądem Okręgowym w Suwałkach. Koszty sądowe i opłaty związane z postępowaniem przetargowym określają stosowne przepisy i ich wysokość jest od miasta niezależna. W kontekście naszej rozmowy (z Panią redaktor) „na plus” oceniam – pomimo skomplikowanej sytuacji prawnej, działania miasta w wyniku, których odbiór odpadów komunalnych przebiegał w sposób prawidłowy. Mam nadzieję, że nowi operatorzy utrzymają ten stan. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Augustowa wszelkie pytania oraz wątpliwości związane z wywozem nieczystości kierować proszę pod nr tel. 87 643 80 53.
Napisz komentarz
Komentarze