Jak należy aplikować o wsparcie?
Procedura ubiegania się o udział w programie Airgustów została przygotowana w sposób możliwie prosty. Od 1 lutego uruchomione zostanie specjalne biuro programu w budynku szkolnym przy ulicy Nowomiejskiej. Tam można będzie uzyskać wszelkie informacje oraz na miejscu złożyć stosowny wniosek. Następnie komisja w ciągu 7 dni oceni go pod kątem formalnym. Potem w uzgodnieniu z mieszkańcem nastąpią oględziny pieca podlegającego wymianie, ocena merytoryczna wniosku i podpisanie umowy. W umowie zawarty zostanie termin dokonania przez mieszkańca wymiany. Już następnego dnia po wymianie mieszkaniec będzie mógł dostarczyć do biura programu wszelkie rachunki i faktury oraz rozliczyć projekt, aby otrzymać od miasta przelew na uzgodnioną w umowie kwotę, maksymalnie 7 tys. zł w przypadku domów jednorodzinnych lub 14 tys. zł w przypadku wspólnot mieszkaniowych. Wnioski i wszelkie informacje dotyczące działania programu dostępne będą w jego biurze oraz na dedykowanej stronie internetowej i na stronie urzędu miejskiego. Dofinansowanie będzie przekazywane na konto mieszkańca niezwłocznie po dokonaniu przez niego wymiany pieca i udokumentowaniu poniesionych wydatków. W budżecie na rok 2019 przygotowanym przez burmistrza Mirosława Karolczuka, a przyjętym przez radę miejską zaplanowano kwotę 1 mln 250 tys. zł na realizację programu Airgustów. Środki te pochodzą z opłat i kar z tytułu korzystania ze środowiska. W większości pochodzą z kar spółki Necko.
Napisz komentarz
Komentarze