Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 05:30
Reklama

Tym razem winny konserwator

Podziel się
Oceń

Od wielu miesięcy znana jest idea przeniesienia augustowskiego magistratu do budynku po byłym Gimnazjum nr 1 przy ulicy Młyńskiej. Pomysł wywołuje dużo emocji i nie wszystkim się podoba. Miastu przyznano z urzędu marszałkowskiego dofinansowanie ze środków unijnych na termomodernizację obiektu i dostosowanie go do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Wykonanie prac może utrudnić jednak konserwator zabytków.
Tym razem winny konserwator

Podczas niedawnych obrad w urzędzie miasta pojawił się też inny aspekt tego zagadnienia. Jeden z radnych klubu Nasze Miasto przyznał, że budynek byłego gimnazjum stanowi niewykorzystywane zasoby miejskie, a z racji tego że trudno byłoby go komukolwiek sprzedać, to lepiej zagospodarować jego przestrzeń, aniżeli skazać go na niebyt. Tym bardziej, że dużo łatwiej byłoby spieniężyć obecną siedzibę magistratu obok ronda Marconiego. Miasto ma komplet dokumentów, m.in. pozwolenie na budowę i dokumentację techniczną gmachu byłej szkoły, który do spełnienia swojej przyszłej roli musiałby zostać również gruntownie odrestaurowany. Wartość prac inwestycyjnych, jakie miały być wykonane w ramach termomodernizacji opiewają na kwotę około 3 milionów 300 tysięcy zł, z dofinansowaniem ok. 65 procent z dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Na papierze wszystko wygląda nieźle. Problem w tym, że cała idea może spalić na panewce w przypadku ingerencji konserwatora zabytków. O sprawie dyskutowano na posiedzeniu komisji rewizyjnej z 23 października, przy okazji rozmów nad realizacją budżetu za pierwsze półrocze 2017 roku. Dziwne, że przy tak ważnym zagadnieniu komisji nie udało się zebrać kworum, ale spotkanie było interesujące.



Napisz komentarz

Komentarze

fredek 05.12.2017 18:43
Ja czegoś nie rozumiem...do tej pory wspaniała współpraca rady z burmistrzem i takie sukcesy, a teraz jeden drugiego wstrzymywał i każdy obwinia drugą stronę... to może trzeba dokładnie napisać ile inwestycji zrobiono i za jakie pieniądze, ile nie zrobiono i dlaczego, ile wniosków przepadło bo źle napisane i oczywiście wszyscy w około źli tylko nie decydenci... jest wiele do wyjaśnienia i może niech gazety zaczną się pytać bezpośrednio o konkretne działania, a nie tylko slogany a ci rozpoczęli kampanie i albo zdjęcia i sukcesy, albo tamten czy ci nam przeszkadzali...szkoda czasu konkrety proszę

zgadzam się 05.12.2017 19:27
zgadzam się, dofinansowania leżą i zamówienia publiczne leżą......

aug 06.12.2017 08:20
Zamówienia publiczne działają, przetargi wygrywa rodzina radnego.

? 06.12.2017 15:19
co sugerujesz?

Inwestycje 09.12.2017 13:02
Chyba inwestycjie i to nie leżą tylko zrównane z ziemią. Dno i wodorosty

Józia 09.12.2017 10:04
Cyt. "do tej pory wspaniała współpraca rady z burmistrzem i takie sukcesy, a teraz jeden drugiego wstrzymywał i każdy obwinia drugą stronę" - teraz z dnia na dzień się zmieniło, wszystko jest źle. Wyszło szydło z worka, jak się z ludzi robi idiotów.

ktos 12.12.2017 21:39
No i kolejny kwiatek. W kampanii krytykowano poprzednie wladze ze nie umieja zalatwic miejsca na cmentarz. A sprawa taka pilna byla podobno bo miejsca sie koncza. A tu slysze, ze miejsca sie nie koncza, stary cmentarz na razie wystarczy, nie ma pospiechu. Sprawe odlozono na potem. Ale wtopa. Kolejny przyklad niekompetencji. Czego sie nie zrobi, zeby dorwac sie do koryta.

wd 13.12.2017 11:53
Władza potrafi dostosować rzeczywistość do aktualnych potrzeb. A powinny być potrzeby dostosowywane do rzeczywistości.

ktos 13.12.2017 16:42
To po co bylo trabic w kampanii na lewo i prawo, ze jest pilna potrzeba nowego cmentarza, skoro okazalo sie, ze nie jej nie ma? Chodzilo o pokazanie, jacy jestesmy operatywni a poprzednie wladze sa be? O zdobycie glosow? Teraz wyszlo smiesznie.

Temida 05.12.2017 17:55
Dużo się musi zmienić, żeby wszystko zostało po staremu.

doc.Prozac 04.12.2017 11:43
Dało się zmienić Górskiego, prezesa Necko, Wodociągów, ACE, szkoły nr 4 i 2 da się i zmienić konserwatora. POtrwa to troszkę dłużej. Augustów górą. GO Augustów. Na POchybel mafii.

Bezpartyjny 04.12.2017 15:42
Dało się i to jest ten wielki sukces GO i NM. I co doc. Prozac mniej płacisz za wywoz śmieci? Za wode mniej płacisz? Nowi prezesi bezdomni więc sobie mieszkania przyznali w kodremie !Przez kogo afera w UM przez wspanialych pracownikow ktorzy zastapili doswiadczonych! W szkole nr 4 wspaniala nowa p dyrektor tylko stara kadra cala wg ciebie do wymiany bo pracowala za rzadow PO i nim nasiakla. O tym sukcesie piszesz? Oj wielkie klapki na oczach i malutki rozumek !

Tomek 05.12.2017 12:23
Panie bezpartyjny o jakiej wspaniałej dyrektor w szkole nr 4 mówisz?

Zet 03.12.2017 19:41
Panie misiek kaźdy remont kosztuje kto ma dom to wie,Ale niech się zastanowią"mędrcy" ile kosztuje Budowa, a Atol na CIT się nadaje najlepiej turystyczne miasto musi mieć informacjć turystyczną i to w centrum miasta a nie na zadupiu.

Rotator 03.12.2017 17:21
Co ma do tego Rada gdyby burmistrz ruszył zpracami to konserwator może je wstrzymać (patrz zabytkowy i ztrudną historią Dom Turka). Przyczyną może być np. Kolorystyka, również konserwatorzy nie lubią styropianu. Inna sprawa, że mało jest udanych termomodernizacji budynków zabytkowych. Bo to, że jest to zabytek ja np. Nie mam wątpliwości. Coraz bardziej mnie zastanawia krzyk wokół tej sprawy. Może chodzi o to że przetarg się odwleka, a wybory coraz bliżej i nie wygra np. zaprzyjaźniona firma. Może warto poczekać rok z remontem tej szkoły (mimo kosztów utrzymania budynku) czy budową przystani kajakarzy (dziwnie wysokie koszty inwestycji w stosunku do zakładanych przez urząd) choćby ze względu, że kilka sensownych firm budowlanych jest zajętych budową w BAT. Na zakńczenie ciekawostka w temacie co może i nie może konserwator. Wycięcie drzewa znajdującego się na terenie pod opieką konserwatora wymaga jego zgody. Nawet jeżeli jego zgoda na wycięcie tego drzewa nie budzi wątpliwości (sosna samosiejka kilkunastoletnia) aby być zgodzie z prawem musisz złożyć wniosek i wpłacić 80 zł opłaty.

wef 03.12.2017 18:27
Tam jest peerelowski baranek. Styropian z tynkiem byłby o wiele ładnieszy niż to co jest. A sztukateria - gzymsy też są ze styropianu od razu powleczone tynkiem. Więc konserwator bredzi.

Izydor 03.12.2017 20:51
A ktos tu pisal, ze budynek jest przedwojenny, wiec nie peerelowski. Historii trzeba sie uczyc. Patriotami chca byc a podstaw nie znaja. Styropianem sami sie oklejcie.

Rotator 04.12.2017 12:41
Prawda.

Tadek 03.12.2017 10:45
Nie byłoby problemu, gdyby burmistrz potrafił realizować cele wytyczone przez radę. Można się z nimi zgadzać lub nie, ale jest przynajmniej jasna wizja i kierunek. On najpierw te pomysły popiera, a potem okazuje się, ze a to konserwator, a to termin, a to środki, a to głowa bolała

student 04.12.2017 12:03
Ale to zbyt skomplikowanie. Ludzie nie zrozumieją, że rolą radnych jest wytyczanie kierunków, uchwalanie kasy na pomysły i opracowanie strategii. W wielkim skrócie: radni decydują co ma robić burmistrz. a burmistrz może być sprawny albo nieudolny. Ale ludzie tego nie zrozumieją. Od lat nie potrafią zrozumieć, że burmistrz nie ma żadnych decyzji poza tymi, kogo zatrudnić a kogo zwolnić. Może co najwyżej coś spieprzyć nie wykonując uchwał radnych, czyli np może nie potrafić zrealizować inwestycji

Licealista 04.12.2017 13:45
Hahaha najgorzej jest jak radni załatwiają swoje interesy a burmistrz nieudolny ! I nie do konca jest tak beznadziejnie bo jak ogolnopolskie media mowia o tym to w koncu darmowa reklama miasta! Nie trzeba wydawac publicznej kasy na promocję :D

aug 05.12.2017 10:15
Burmistrzowi tylko najlepiej wychodzi zwalnianie ludzi z pracy i to każdego kto jest mądrzejszy od niego. Ludzie się opamiętajcie.

tubylec 02.12.2017 17:07
Obwiniając (czyt. wieszając psy) na byłych i obecnych Burmistrzach nie zapominajmy, że oprócz nich były i są jeszcze Rady Miasta czyli Radni. Czy są bez winy? Kto głosował ZA? Nikt nie wniósł sprzeciwu? NIE! Poparli? TAK! Przegłosowali? TAK! Przechodzimy do następnego punktu.... . A gdzie byli Ci co ich wybrali? Też siedzieli cicho? Szukamy na siłę wroga. Obecnie nasi lokalni rządzący rozważają, że może rozebrać Atol, bo nie komponuje się "z zabudową starówki". Jeżeli Atol to szkaradek (w tym miejscu) to jak nazwać to coś, co stoi w miejscu "okrąglaka" i patrzą na siebie. Kto jest autorem tych pomysłów? Chyba nie Konserwator? A tak na serio - chyba to połączenie starszego z nowym nie jest do końca takie złe. W kwestii Atolu to może pomysłodawcy rozbiórki powiedzą, wyjaśnią mieszkańcom: 1. kto za ich fanaberie (pomysły) zapłaci? Czy nas stać na to? Czy nie mamy już innych wydatków? 2. czy już wiadomo, kto lub co będzie zamiast, bo chyba nie wróci tu dworzec PKS? A może będzie tak, jak z plażą POSTiW, że najpierw rozbierzemy a później ....pomyślimy. A teraz zanim do końca zwariujemy na punkcie rozbierania pozostałości po poprzednikach zastanówmy się, czy taki los nie spotka kiedyś naszych pomysłów. Tym wszystkim i innym dedykuję słowa poety Adama Asnyka: "...Ale nie depczcie przeszłości ołtarzy choć macie sami doskonalsze wznieść..."

zapytanie 03.12.2017 14:26
nie chodzi o wygląd atola ale koszty, jak czytałam, że w remont trzeba włożyć 400 tysięcy to sorry, uwazam ze lepiej za to rozbudować bibliotekę publiczną niż leźć ze zdrową głową w chore łózko. A co do postiwu to przecież to było straszydło - przy pięknym molo, wyciągu i amfiteatrze

Lidka 02.12.2017 11:39
Konserwator jest zobligowany przepisami. Od początku było wiadomo, że konserwator będzie tu bezwzględny a koszty horrendalne. To nie ma tak pstryk i robimy, co nam się podoba. Trzeba było to przewidzieć zamiast obiecywać cuda wianki. Kolejna mrzonka NM bez pokrycia w realiach. Ale lud to kupuje...

droggi gipss 02.12.2017 13:14
Cuda, wianki to pole golfowe w granicach Natura 2000 i obwodnica przez Dolinę Rospudy w warińcie Cieślika. To był meksyk i robienie z ludzi idiotów. Na tym zbudowano całą kampanie nie pamiętacie już "Nie róbmy POlityki - Budujmy obwodnice" Mrzonki dla naiwnych, otumanionych i oczadziałych Patologią Obywatelską.

Lidka 02.12.2017 18:10
No ale co to ma wspólnego z budynkiem po G nr 1 i konserwatorem? Były obietnice z sufitu czy nie? Błędami poprzedników chcesz usprawiedliwiać błędy ich następców? Przecież miało być lepiej...

sss 02.12.2017 21:02
Konserwator jest zobligowany ale w momencie gdy ktoś złoży wniosek o wpisanie obiektu na listę. Taki wniosek dostał, bo pewnie chciał blokować inwestycję. Głupotą konserwatora zaś jest wpisywanie od ręki zamiast na początku sprawdzić czy faktycznie budynek spełnia warunki do wpisu.

Misiek 02.12.2017 22:49
Nie rozumiem logiki drugiego zdania. Sam do siebie złożył wniosek, bo chciał blokować? Aaaa "pewnie" chciał. Czyli pewności nie ma, tylko domniemanie spisku. My tacy świetni, a tu nam kłody pod nogi. Nie trzeba być specjalistą, żeby wiedzieć, że to budynek zabytkowy. A ponoć mamy takich świetnych architektów w radzie hehehe

GGGG. 02.12.2017 10:14
Słusznie. Wpiszmy ATOL, fontanne, bulwary, Mostową, basen, wyciąg nart wodnych, molo radiowej Trójki. Wszystko zabytkami nie do zmiany wybudowane dzięki Cieślikowi, radnym PO i partii. Tablice wmurować i wiekopomnym zostawić.

Bezpartyjny 02.12.2017 20:17
GGGG zapomniałeś dodać: koszmarek zamiast okraglaka, skitepark, ławki granitowe z grilami i ulice bez chodnikow w technologii jak autostrady :D iiiiiii nie ma nawet więcej co wyliczyć!

qew 01.12.2017 17:47
Ten konserwator to ... brak słów. No co tam chronić? Co to za zabytek? PRL-owski baranek na pustaku? Bez przesady, nie jest to jakaś historyczno-architektoniczna perełka. Poza tym taki konserwator poza wpisywaniem na listę powinien mieć obowiązek dotowania remontów i utrzymania. A jak nie ma kasy to nie powinien kija w koła wsadzać. Może jeszcze Atvę albo delikatesy do rej. zab. wpisac?

lesny ludek 03.12.2017 12:47
Akurat ten budynek wybudowano przed wojną.

historyk 04.12.2017 11:40
Którą wojną? 2001-2008 czy 2008-2015?

leśny ludek 04.12.2017 16:23
Wybudowano ją w 1931, to sobie proszę sprawdzić przed którą wojną, jest kilka do wyboru ;)

XXX 04.12.2017 21:16
To okres miedzywojenny. Konserwator wpisze taki obiekt w ciemno, bez wizji lokalnej. Wystarczy mu zdjecie, ze stoi :))

zachmurzenie małe

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Zamelagomaniony egotykokabotyn🤡Treść komentarza: Naprawdę burmiszczu Karolczuk tylko tyle potrafisz pan z siebie wydukać? - "Trochę ostro Panie Leszku Stanisławie, trochę ostro". Panie Miroslawie Karolczuk chyba bez drugiego imienia, ale za to z dwoma zastępcami, zostaw pan w końcu swoje ego w innej czasoprzestrzeni, ponieważ niebawem możesz pan nim przebić sufit bezkresnego kosmosu!Data dodania komentarza: 26.11.2024, 18:43Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: KtośTreść komentarza: Turystyka generuje znaczne odpady, w Augustowie nikt nie egzekwuje opłat od właścicieli nieruchomości którzy wynajmują lokale turystom, nie chodzi mi tu o hotele a o zwykłych mieszkańców, którzy swe lokale przekształcili pod wynajem krótkoterminowy. Wywóz śmieci od później wiosny do wczesnej jesieni jest trzykrotnie wyższy niż w pozostałych miesiącach- dlaczego włodarze nie widzą bądź nie chcą widzieć problemu? Dlaczego podnoszą opłaty wszystkim a nie tym którzy na turystach zarabiają?Data dodania komentarza: 26.11.2024, 18:37Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Wojciech B.Treść komentarza: To wygląda na celowe pozbawianie miasta atrakcji turystycznych.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 18:29Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: Non scholae, sed vitae discimusTreść komentarza: Wydaje mi się, iż burmistrz Augustowa Mirosław Karolczuk, jego z-ca Chodkiewicz, mecenas Kałęka, kierownik Kotlarski i wtórujący im donośnie przewodniczący Ostapowicz słyszeli, że dzwony dzwonią tylko nie wiadomo, w którym kościele lub po prostu dowiedzieli się o czymś takim jak księgowość kreatywna i być może na kanwie tej metody manipulacji przedelegowali swoje specyficzne creatice skills, tym razem do tworzenia, jak by nie było jednak dość egzotycznych zamienników à la multifunkcjonalnych w samorządzie wytrychów prawa.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 18:18Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: ☝️💪🎉🥳👉🛸🤡🚀👈🥸💰🤝👏Treść komentarza: Radny powiatowy Kotlarski jest kierownikiem jakiego wydziału w UM w Augustowie? Nie rozumiem jak urzędnik miejski mieniący się na samorządowca z temperamentem chłopca lepiącego babki w piaskownicy i nieskrywanym zadowoleniem gardłuje kolejny raz w swoim rozedrganym stylu o tym, że dotacja w kwocie 30 tys. zł zamiast zostać przekazana dla WOPR, a w efekcie polepszenie bezpieczeństwa, w tym mieszkańców Augustowa na augustowskich jeziorach, cyt: KWOTA 30 tys. zł ZOSTAŁA PRZEZNACZONA NA INNE CELE. P.S. Chłopie przestań wreszcie zajmować się cyrkowym urzędnikowaniem i nagminnym pajacowaniem w samorządzie, a zajmij się lepiej quasi-społecznymi ustawkami i robieniem sobie fotek przy każdej możliwej imprezie organizowanej przez miasto Augustów.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 17:52Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: fgmtjryTreść komentarza: Burmistrzowi powinno zależeć na dobrym wyposażeniu WOPR, bo oni zapewniaja bezpieczeństwo na wodzie, a to dla mieszkanców i turystów jest ważne. Można nie lubić Opolskie, ale robi swoja robotę i za to trzeba go cenić. Do radnych pytanie: dlaczego nie obniżycie pensji burmistrzom, a przyjamniej Chodkiewiczowi, skoro jawnie i w sposób rażacy naruszył tyle ustaw?Data dodania komentarza: 26.11.2024, 17:34Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: Naszomiastowopisowski ewenementTreść komentarza: Augustowski samorząd na czele z burmistrzem Karalczukiem, przewodniczacym Rady Miejskiej Ustępowiczem i kierownikiem Kotlarskim wygląda jak jakiś kiepski kabaret z aktorami ze spalonego teatru - swego rodzaju ewenement w skali kraju. Radny Zarzecki rozkłada na łopatki ww. towarzystwo stanowiące niestety o losach Augustowa, próbując mimo wielu podjętych wywodów chyba jednak nieskutecznie uzmysłowić rzeczonym samorzadowcom?¿, iż są w oczywistym błędzie. RIO być może rozwiało dylematy burmiszcza Karolczuka, przewodniczącego Ostapowicza i kierownika Kotlarskiego. Być może w jakimś stopniu naruszyło połączenia neuronalne podczas zbyt intensywnego natężenia procesów myślowych. Jednak wisienką na torcie jest kuriozalne, absurdalne, żeby nie powiedzieć idiotyczne głosowanie frakcji rady miejskiej dzierżącej stery władzy w Augustowie, która - UWAGA, UWAGA - zagłosowała przeciw zwiększeniu bezpieczeństwa na obszarach wodnych, tj. na augustowskich jeziorach.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 14:18Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: Naszomiastowopisowskie demiurgi intelektuTreść komentarza: Co to za burmiszcz? Co to za radca prawny? Co to za przewodniczący RM Interpretacja prawa, a w zasadzie działalność burmiszcza Karolczuka polegająca na swego rodzaju produkowaniu quasi-zarządzeń stoi w kontrze lub po prostu w kolizji z obowiązującym prawem. Radczyni prawnej wydaje się, tzn. w jej ocenie nie ma przeciwskazań do łamania prawa przez burmiszcza Karolczuka. Rozumiem pani mecenas, iż jest pani zależna w pewnym stopniu od burmiszcza Karolczuka, ale nie obliguje, a tym bardziej nie upoważnia Pani jakakolwiek zależność względem burmiszcza Karolczuka do utwierdzania burmiszcza Karolczuka w jego błędnym, świadomym bądź nie przeświadczeniu o posiadaniu prerogatyw à la Andrzej Sebastian D. do stanowienia novum prawnego. Odnośnie sugestii przewodniczącego Ostapowicza, który chciałby narzucać oferentom termin składania ofert, nie będę się szczegółowo rozpisywać, ponieważ musiałbym użyć sformułowań stricte określających stan funkcjonowania mózgowia rzeczonego demiurga intelektu, a tym samym demiurg mógłby poczuć się urażony, a być może jednak doceniony. Podstawię to mimo wszystko w sferze domysłów, a być może nawet delaboratów poczynionych przez czytelników DP.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 13:51Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: bindugaTreść komentarza: Czy samorząd miejski ma obowiązek utrzymywać wopr ? Może od tego należy zacząć, a tak na marginesie pierwszy silnik od kogo miał być zakupiony ? Może warto to wiedzieć...Data dodania komentarza: 26.11.2024, 13:03Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: Samorząd do wymianyTreść komentarza: W cywilizowanym kraju, autor takiego bubla prawnego podałby się do dymisji. Ale do cywilizacji nam daleko, zwłaszcza pod rządami takich samorządowców, którzy pod płaszczykiem dobra społecznego wprowadzają zamordyzm. Apel do radnych opozycyjnych: jeśli ustawa pozwala to zacznijcie zbiórkę podpisów o zwołanie referendum ws odwołania tych miernot. Nie stać nas na utrzymywanie tych cyrkowców. A po akcji z opłatami śmieciowymi to się może udać.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 12:42Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: PytamTreść komentarza: Komu zależy na uwaleniu atrakcji turystycznych w Augustowie?Data dodania komentarza: 26.11.2024, 11:57Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: Geniusz to wymyśliłTreść komentarza: Mieszkańcy bloków wrócą do lat dziewięćdziesiątych kiedy wprowadzono opłaty za wodę (zamotowano wodomierze)! Moi sąsiedzi z dwójką małych dzieci stworzyli swój system oszczędności wody .....wieczorem napuszczali wannę wody, najpierw kąpały się dzieci później matka a na końcu tatuś.......woda zostawała i była używana (zanoszona wiaderkiem) do spłukiwania sedesu, podobno wystarczało na całą dobę 😀. Polecam więc patent na obecne czasy! Dziękuję pseudoburmistrzom za "dbanie" o rodzinę i oszczędność wody !Data dodania komentarza: 26.11.2024, 11:33Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: FrederykTreść komentarza: To woła o pomstę do nieba. Jak tak można celowo ograniczać turystycznie Augustów.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 10:43Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: MotorowidniakTreść komentarza: To co się wyprawia nad Neckiem to jawne robienie miastu na złość I wbrew interesowi mieszkańców. Od Ślepska prywatni inwestorzy tną trzciny budują stałe pomosty, mariny i nie napotykają przeszkód, natomiast miasto od czasów Walulika ma problem z plażą Bielnik. Jak nie trzcinowisko to ścieżka donikąd a nawet płot i zakaz wstępu przy brzegu jeziora w Marinie Borki. Tu ewidentnie ktoś gra nieczysto.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 08:15Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: zasiłkowiecTreść komentarza: A jakieś zniżki dla mopsowiczów, patologii i mieszkańców socjalek i komumałek przewidujecie???? Najlepiej 150 procent. Bo to jak to że mamy za coś płacić???Data dodania komentarza: 26.11.2024, 06:39Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: "Teraz rodzina" wg pisonaszomiastowychTreść komentarza: Miejski budżet trzeba podratować po wydrenowaniu etatem drugiego zastępcy burmistrza Karolczuka i gargantuiczną podwyżką jego uposażenia przyznaną mu z inicjatywy radnych NM-PiS. Milion złotych odpłynęło na tą antygospodarną politykę zatrudnienia w UM praktykowaną przez Karolczuka, który szedł do wyborów na burmistrza Augustowa z gębą pełną nic nie znaczących frazesów i jak się obecnie okazuje pustoszącym budżety domowe rodzin wielodzietnych naszomiastowo-przewrotnym hasłem: Teraz rodzina!!!Data dodania komentarza: 25.11.2024, 23:56Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Panie Marianie - niech Bóg prowadzi!Treść komentarza: Drogi Panie Marianie. Bardzo serdecznie dziękuję za poruszenie i nagłośnienie tego tematu. To właśnie od Pana dowiedziałem się o istnieniu tego problemu i zgadzam się w zupełności, że sprawa wymaga pilnego rozwiązania. Bardzo dziękuję Panu, że dzięki Pana wystąpieniom o tej niesamowitej sprawie dowiedzą się nie tylko mieszkańcy Augustowa, ale również osoby spoza granic naszego pięknego miasta. Jest Pan wielkim patriotą, prawdziwym fachowcem i autorytetem w dziedzinie gospodarki.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 22:25Źródło komentarza: Marian Dyczewski o bardzo ważnej sprawie dla mieszkańców Augustowa (video)Autor komentarza: Radny rady dzielnicy BorkiTreść komentarza: Zobaczcie jak piaszczystą plaże można zrobić przy Firest House i ośrodku Ośmiorniczka. O pomostach w trzcinowisku dla prywatnych motorówek nie wspomnę.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 19:27Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: Arywistyczny makiawelistaTreść komentarza: Kompulsywność natręctw manipulacji może wynikać z trzech podstawowych przyczyn: 1) Nieświadomego mentalnego zachłyśnięcia się ściekiem PiS-ultrapopulizmu i morawieckizmu; 2) Intencjonalnego wyćwiczenia się w skutecznym traktowaniu interlokotorów technikami manipulacji i metod makiawelistycznego cynizmu; 3) Predyspozycje charakterologiczne do permanentnej manipulacji połączone z pkt 1 i 2.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 18:38Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Blokowisko zapamiętaTreść komentarza: Dokładnie. Najbardziej w d... dostaną rodziny wielodzietne i te z osobami niepełnosprawnymi. Zero zastanowienia się nad ich losem. Tylko łoić i wyciskać jak gąbkę. Ze 2 lub 3 lata temu już się taki pomysł na sesji pojawił. Wtedy ekipa karolczukowa grzmiała, że nie przystoi tak rozliczać mieszkańców. Ale już jest po wyborach i można maski zrzucić.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 16:23Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)
PRZECZYTAJ
Reklama