Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 03:43
Reklama

Marian Dyczewski: "Wzywam do dymisji"

Podziel się
Oceń

List do redakcji Mariana Dyczewskiego.
Marian Dyczewski: "Wzywam do dymisji"

Autor: Marian Dyczewski podczas obrad w Urzędzie Miasta

List do redakcji Mariana Dyczewskiego:

"Wzywam do dymisji"

Na początku roku 2017 cała Rada Miejska wraz z Panem burmistrzem zatwierdzili budżet m. Augustowa na kwotę około 120 mln zł. Entuzjazm i radość była ogromna, bo zaplanowano na inwestycje w mieście 40 mln zł, co się do tej pory nie zdarzyło. Pomysły jakie urodziły się w głowach młodych radnych były różne, jedne rozsądne i rzeczowe, inne mniej potrzebne społeczeństwu. Dyskutowano nad tymi tematami we własnym gronie, ukrywając je przed społeczeństwem. Kreślono wielkie plany zagospodarowania przestrzennego miasta, dopasowując je do przedsięwziętych zadań. Nieraz dopychano to kolanem, mimo uwag krytycznych społeczeństwa miasta. Liczył się PR. Mija rok, wielkimi krokami zbliża się zima, a 90% pomysłów inwestycyjnych „spaliło na panewce”.

A oto ważniejsze założenia planu, która z rożnych przyczyn nie zostaną zrealizowane:

-remont żłobka przy ul. Kilińskiego

-modernizacja byłego Gimnazjum Nr 1

-baza dla kajakarzy

-budowa cmentarza komunalnego

-modernizacja „Atolu” na Rynku Zygmunta Augusta

-przebudowa Domu Kultury

-modernizacja linii ciepłowniczych

-modernizacja ścieków deszczowych

-gospodarka mieszkaniowa

-komunikacja kolejowa i autobusowa całkowicie zaprzepaszczona

-Ciąg dalszy na następnej stronie-



Napisz komentarz

Komentarze

Orzech 17.11.2017 17:56
Widać, że dobrze się odnajduje w roli trybuna ludu.

Krzesimir 17.11.2017 08:21
Marian mówi twardo, acz merytorycznie. Polać mu.

Marian 16.11.2017 17:51
Panie Burmistrzu. Gdzie są inwestycje, które obiecywał pan w trakcie wyborów samorządowych w 2014 r.? Co ma pan jeszcze do powiedzenia mieszkańcom? Kto sprawuje władzę w mieście? Kto zajmuje się finansami 30-tysięcznego miasta? Dymisja!

Danka 14.11.2017 08:59
Burmistrz jak niejednokrotnie podkreśla jest burmistrzem wszystkich którzy go wybrali - natomiast zapomina, że powinien być również burmistrzem tych którzy go nie wybrali i mieszkają w Augustowie, może niejednokrotnie dłużej niż on!

Obserwator 12.11.2017 17:52
Pomijajac kto wygrał przetarg na budowe bazy dla kajakow. Moim skromnym zdaniem i znajomych baza dla kajakow powinna miec lokalizację na zarzeczu tam są wszystkie bazy sportow wodnych. A skejt park przy basenie i lodowisku. Nie rozumiem też kto podejmuje decyzje o kolejnosci realizacji inwestycji. Z bazy dla kajakow korzysta kilkadziesiat osob. Urzad miejski mieści sie w kilku budynkach i obsluguje wielu interesantow mieszkańcow miasta, ktorzy wybrali rade miasta i pana burmistrza. Baza dla kajakarzy za 5 mln zł a ulice dla mieszkancow bez chodnikow. Rozumiem że wybraliśmy za dużo kajakarzy do rady a ..........i burmistrz kajakarz.

Mirek 12.11.2017 12:46
Trzy lata ludziom kit wciskali, aż pan M. Dyczewski ludziom oczy otworzył!

Ciekawy 19.11.2017 10:23
Czy ostatnie zdarzenia nie świadczą o tym, że Marian Dyczewski ma rację?

Rotator 12.11.2017 00:46
Wyrażenie Nasze Miasto nabiera nowego znaczenia.

Iga 11.11.2017 11:41
Może trzeba się przyjrzeć ' uczciwemu" panu radnemu którego tata wygrał przetarg..... Tak przeszkadzał mu radca p. Burmistrzs a tersz sam powinien skorzystac z porady prawnej. Karma wróciła!

Nikodem 12.11.2017 10:59
Miasto jest nasze ! Gdzie tylko można siebie pochwalą, wcisną kit. Aż oczy bolą jak się czyta że budują ulice w takiej samej technologi jak autostrady! Panie radny ogarnij się ! A tatuś pewnie bazę dla kajakarzy wybuduje w technologi japońskiej !

Ext 12.11.2017 11:52
Nikidem brawo Ty!! A po japonskiej technologii przyjdzie czas na albo juz jest na kosmiczne ceny paliw w naszym lokalnym cpn. Temu tez trzrba się przyjrzeć

Korwin 12.11.2017 12:54
Myślenie nie boli skoro był tańszy o pół miliona to logiczne, że jego oferta wygrała. Typowa Polska zazdrość i cebula, dla mnie to nawet mógłby zbudować jego wnuczek jakby oferta była tańsza. Inna sprawa, że moim zdaniem są ważniejsze rzeczy niż baza.

Cebula 12.11.2017 17:33
Baza miała kosztowac 1,5 mln zł. Wspołczesna pisze że ma kosztowac 5 mln zł. To z takiej kwoty można i 1 mln opuścić ! I dziwnym zbiegiem okoliczności wygrywa tatus radnego. Najmadrzejszego z calej rady po radnej co żłobek kontroluje ! Ps.pozdrawiam panie buraku !

Wyborca5 13.11.2017 12:15
A gdzie to pisze że był tańszy o pół mln? Miala być transparentność i etyka! U tu wszystko owiane tajemnicą. Mogla by ekipa NM z panem burmistrzem zwolać konferencję prasową. Mieszkancy są zdezorientowani co sie dzieje. Czerpia wiedzę z plotek. Wiec jeszcze raz pytam gdzie ta transparentność?

qsz 13.11.2017 16:11
Te myśliciel a nie pomyślałeś źe pod kogoś można podnieść koszt inwestycji np 3 krotnie hahhahaa

klara 13.11.2017 14:54
wygrał przetarg i tu jest już różnica....

nie-malkontent 13.11.2017 19:35
Wystarczy sobie zadać trudu - czego Współczesna nie zrobiła - i zerknąć tutaj: http://bip.um.augustow.pl/przetargi/zamowieniapublicznemiastaaugustoww2017r/aktualnezamowieniapublicznemiastaaugustoww2017r/zp271522017.html tam jest wszystko, łącznie z protokołem z JAWNEGO otwarcia ofert, gdzie podany był również budżet (2,6mln). Transparentniej się nie da.

mieszkanka 11.11.2017 07:36
Baza kajaków za 5 milionów, którą zbuduje ojciec radnego... coś chyba nie tak czy nie ma ważniejszych inwestycji nie można zbudować małej bazy dla kilku kajakarzy a resztę przeznaczyć np. na drogi

Czytelnik 11.11.2017 09:49
To prawda jest artykuł we współczesnej ! To skandal !

Kinia 12.11.2017 11:48
We "Wspolczesnej" jest juz artykul a nasze lokalne media nic o tym nie pisza? To co to za sluzba mieszkancom? Czemu Bialystok wie o aferach wczesniej niz my na wlasnym podworku????

tak 13.11.2017 14:56
proszę zapytać Burmistrza dlaczego tak wolał, przecież jest Burmistrzem wszystkich mieszkańców

Władek 09.11.2017 20:41
Ja myślę, że to wielki człowiek, który odważył się powiedzieć mieszkańcom prawdę o braku inwestycji w mieście! Oby ziemia augustowska miała jak najwięcej takich mądrych, ambitnych i odważnych ludzi umiejących dalekowzrocznie patrzeć w przyszłość Augustowa.

Augustowianin 09.11.2017 18:53
Panie burmistrzu. Słów krytyki jest bardzo dużo i czas słuchać mieszkańców. Wybory się zbliżają wielkimi krokami. Wiele obietnic padło. Czy i jak zostały zrealizowane? W 2016 r. po dwóch stronach rynku Zygmunta Augusta położono kostkę granitową z elementów surowo łupanych. Fatalnie się po niej jeździ, chodzić po niej nie sposób, bo jest ostra i nierówna. Widać także różnice pomiędzy dwiema nowymi pierzejami, a tymi, które zostały zrobione wcześniej. W innych miastach np. w Giżycku układa się kostkę mniejszą, równą i co więcej wykonuje się równocześnie fugowanie kostki żywicą, tworząc na nawierzchni wodoprzepuszczalną i mrozoodporną powłokę. W Augustowie problem pozostał, bo obecna nawierzchnia z kostki nie jest praktyczna, bo jej krawędzie są ostre. Nierówna kostka jest niewygodna dla przechodniów, rowerzystów i kierowców samochodów. Odstrasza mieszkańców i turystów, niszczy jadące po niej samochody i powoduje całodobowy hałas w wokół parku. Ta kamienna nawierzchnia napędza kolejki u ortopedów, którzy leczą powstałe złamania i skręcenia, zwiększa też nasze wydatki na szewców, którzy coraz częściej „reanimują” zniszczone na wybojach buty. I oczywiście utrudnia codzienne funkcjonowanie osobom poruszającym się na wózkach i o kulach. To skandaliczne, że w XXI wieku powstają ulice tak nieprzystosowane do chodzenia i jeżdżenia. Kiedy problem ten zostanie dostrzeżony i uregulowany z myślą o użytkownikach dróg?

bocian 10.11.2017 17:03
Zgadzam się z tym. Problemem jest to, że projekt i wnioski o zewnętrzne dofinansowanie zostały przygotowane przez poprzednią ekipę. Obecna miała dwa wyjścia: wziąć kasę i wykonać to tak jak zostało zaprojektowane lub zacząć wszystko od nowa - nowy projekt i wykonanie za własne pieniądze lub szukanie od nowa zewnętrznego finansowania co by przesunęło jej budowę o parę lat. Mimo to uważam, że warto czasami spisać na straty nawet spore pieniądze i przemyśleć wszystko od nowa. A tak mamy wyrób drogopodobny zakonserwowany na lata.... Tak samo jak 3-maja, gdzie beznadziejny projekt leżał wiele lat aż znajdą się pieniądze. Czasy się zmieniają, podejście do infrastruktury i potrzeb ludzi, a my mamy beznadziejną drogę w stylu lat 90-tych...

Fhjv 10.11.2017 23:24
Tylko ul. Mostowa jest o wiele lepiej wybudowana niż te 2 ulice wokół rynku za obecnej ekipy. Trzeba byc chyba ślepym żeby tego nie zauważyć. Każda sroczka swój ogonek chwali! Wielkie kostki z ostrymi kantami nie rowno ułożone ! Po drugiej stronie gdzie jest herb miasta widac że układali prawdziwi fachowcy i jakość kostki bez porownania.

wev 12.11.2017 11:58
Dokładnie. Po tej kostce nie da się chodzić. Co więcej, ona się wykoślawia i jest coraz gorzej. Co ten Cieślik wymyślił. W Białymstoku jest kostka ale równa. Poszli po taniości i jest mało użyteczne.

Kastor 09.11.2017 11:52
Taki z niego społecznik jak ze mnie ksiądz. Do władzy się pcha i tyle.

Waldek 08.11.2017 19:48
Stan infrastruktury drogowej (ulic i chodników) w mieście to skandal. Obecny fatalny stan infrastruktury jest konsekwencją wieloletnich zaniedbań i błędów polegających m.in. na realizowaniu inwestycji w sposób powierzchowny, braku bieżących remontów, braku dostatecznej kontroli nad wykonawcami remontów, braku realizacji planów inwestycyjnych na skutek szukania pozornych oszczędności i nieumiejętności pozyskania dofinansowania ze środków zewnętrznych, w tym środków z Unii Europejskiej. Wiele istniejących i od dawna eksploatowanych dróg w mieście nie odpowiada obowiązującym normom, stwarza zagrożenie dla użytkowników i przyczynia się do szkód i szybszego zużywania się pojazdów. Barierę w realizacji nowych inwestycji drogowych w gminie stanowi również brak miejscowych planów i dokumentacji technicznej. Przy okazji każdej większej inwestycji ujawniają się problemy nieuregulowanego stanu prawnego gruntów pod budowę drogi i trudności z wykupem gruntów. W minionych trzech latach mieszkańcy Augustowa wielokrotnie apelowali lub zgłaszali za pomocą radnych propozycje remontów dróg, budowy nawierzchni asfaltowych, wjazdów na posesje, parkingów i chodników. Co zrealizowano w rzeczywistości? Na palcach jednej ręki można wymienić! Tymczasem setki ulic w dzielnicach Borki, Baraki i Lipowiec wymagają remontu lub przebudowy. Przykłady można mnożyć: ul. Jaćwieska na Barakach, ulice przecinające ul. Jana Pawła II na Borkach m.in. ul. Czereśniowa, Jagodowa, Jabłoniowa, Śliwkowa, ulice dochodzące do ul. Nowomiejskiej. Ze strony ratusza odpowiedzi na pytania mieszkańców sprowadzają się do jednego „nie przewidziano do realizacji” i „brak środków”. Jak długo to jeszcze potrwa?

monia 08.11.2017 23:26
Dlugo. PiS wyprowadzi nas wkrotce z Unii to nie bedzie zadnego dofinansowania i nadal w blocie i po dziurach bedziemy zasuwac. Ale za to naszych, wlasnych, dumnie patriotycznych.

Roman 07.11.2017 22:28
Panie Burmistrzu, Co z powiększeniem obecnego cmentarza, zarządzanego przez parafię Najświętszego Serca Jezusowego? Kiedy powstanie nowa nekropolia, której budowę zapowiadał pan wielokrotnie podczas sesji rady miasta? Miejsce na pochówek w granicach obecnego cmentarza się kończy i to wstyd, aby 30-tysięczne miasto nie miało nowej, funkcjonującej nekropolii! Inna kwestia. Dlaczego dotychczas nie rozwiązano skutecznie problemu ptaków w parku miejskim? Ptaki zanieczyszczają park i dodatkowo przeszkadzają przechodniom. Na ławkach i alejkach jest gruba warstwa nieprzyjemnych odchodów a spacerowanie wśród nich jest mało przyjemne; dla alergików wręcz niebezpieczne. Cały park zajęty jest przez ptaki (chmary wron, kawek i gawronów), które powodują duży hałas. Odchody lecą z drzew jak deszcz z nieba. Widok alejek pozostawia wiele do życzenia, a swąd rozkładających się odchodów bywa nie do wytrzymania. Ptaki panoszą się wszędzie: na cmentarzu, nad rzeką Nettą, na osiedlach i w parku miejskim. Ratusz nie może bezradnie rozkładać rąk!

Rin 07.11.2017 11:36
Sz panie Wam trzeba ze 100 lat ale mieszkańcy juź za rok rozliczą i pogonią ... To towarzystwo wzajemnej adoracji

Ryszard 07.11.2017 08:32
Panie społeczniku Dyczewski. Jako mieszkaniec Augustowa proszę Pana o taką samą analizę dokonań rad i burmistrzów poprzednich kadencji. To co dokonało NM z PIS w 3 lata niektórym potrzeba było 6 lub 8 mających niewspółmiernie lepsze warunki gospodarczo-ekonomiczno-społeczne. Oczywistym jest że błędy i podknięcia każdemu się zdarzają (poza społecznikami i ludzmi związanymi z PO) to chwała młodym za to że chcą i pokazują "Yes I'can". Ta Pana lista to w 90% błędy przeszłości i ustalanie rozwoju i strategi w zaciszu gabinetu PO i SLD!!! Nie może być zgody na takie przedstawianie sytuacji Augustowa.

Słoneczko 07.11.2017 10:24
Źadna poprzednia ekipa rządząca nie robiła wokół siebie tyle szumu chodzi mi o Augustów! I nigdy w Augustowie nie było tyle zamieszania na ktorym ucierpieli zwykli nieupartyjnieni mieszkańcy. Dotkneło to wiele rodzin , wiele łez i nie przespanych nocy. I to przez tą wspaniałą ekipę NM (nie partię) ze wspaniałym burmistrzem na czele. I nie potrafie sie ciesieszyć listkiem asfaltu na swojej ulicy ktory okazał się luksusem w obliczu tegorocznej kaprysnej pogody !

Lidka 08.11.2017 10:40
Mieszkam w Augustowie 50 lat, ale tak ordynarnej władzy nie pamiętam. ja wierzyłam, że te łzy wylane przez tego człowieka (Burmistrza i jego świty) on kiedyś wypije.

Marian 06.11.2017 19:53
Można również spojrzeć na dotychczasowy rozwój miasta Augustowa pod kątem celów operacyjnych określonych w Strategii Rozwoju Gminy Miasta Augustów na lata 2014-2020, przyjętej w dniu 23 czerwca 2015 r. Cel operacyjny 1.1. Dynamiczny rozwój nowoczesnych i przyjaznych środowisku funkcji przemysłowo-usługowych: nie zrealizowany. Cel operacyjny 1.2. Rozwój postaw przedsiębiorczych: nie zrealizowany. Cel operacyjny 1.3. Budowa nowoczesnego, chętnie odwiedzanego przez kuracjuszy i turystów uzdrowiska: nie zrealizowany. Cel operacyjny 1.4. Utworzenie wysokiej renomy ośrodka turystyki aktywnej: nie zrealizowany. Cel operacyjny 1.5. Utworzenie spójnego marketingu terytorialnego: nie zrealizowany. Cel operacyjny 2.1. Wysokiej jakości edukacja: nie zrealizowany. Cel operacyjny 2.2. Rozwój całorocznej infrastruktury kulturalnej i sportowej: nie zrealizowany. Cel operacyjny 2.3. Powszechny dostęp do infrastruktury sieciowej: nie zrealizowany. Cel operacyjny 2.4. Zapewnienie wysokiej jakości ochrony zdrowia oraz pomocy społecznej potrzebującym mieszkańcom: nie zrealizowany. Cel operacyjny 2.5. Nowoczesna administracja: nie zrealizowany. Wnioski: żaden z określonych w Strategii Rozwoju Gminy celów operacyjnych nie został dotychczas zrealizowany. W porównaniu z poprzednimi latami słabo wygląda również pozyskanie środków finansowych z funduszy zewnętrznych, w tym środków z Unii Europejskiej, na realizację ww. celów. Brak projektów transgranicznych. Obecna perspektywa finansowa na lata 2014-2020 jest ostatnią szansą na pozyskanie znaczącego dofinansowania z Unii Europejskiej na projekty miejskie. Na chwilę obecną pozostaje ona jednak szansą w dużej mierze niewykorzystaną przez Gminę Miasto Augustów.

Grazynka 07.11.2017 07:19
Oskarżanie przewodniczącego i radnych, ze burmistrz nie realizuje budżetu jaka władza wykonawcza jest dowodem na daleko idącą ignorancje ze strony osób wysuwających tego typu wnioski. To że burmistrz natychmiast powinien ustąpić ze stanowiska i skryć sie do mysiej norki jest absolutnie niepodważalne i pewne.Natomiast mieszanie w to Rady to zwyczajny brak jakiejkolwiek wiedzy na temat funkcjonowania miasta i samorządu gminnego w ogóle !

racjonalistka 07.11.2017 09:58
Panu Dyczewskiemu zapewne chodzilo o ODPOWIEDZIALNOSC, wiec wiedza czy jej brak na temat funkcjonowania samorzadu nie ma tu nic do rzeczy. Radni i burmistrz startowali z tego samego ugrupowania, on byl ich twarza, mieli wspolny program, tak wiec rozliczenie z realizacji dotyczy WSZYSTKICH. W tym sensie Pan Marian ma racje (czy ja ma w poszczegolnych zarzutach - nie wnikam). Poczytaj wyzej post Ryszarda - on pisze w tym samym duchu, obarcza odpowiedzialnoscia polityczna cale ugrupowanie (PO, SLD), a nie poszczegolne osoby.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Zamelagomaniony egotykokabotyn🤡Treść komentarza: Naprawdę burmiszczu Karolczuk tylko tyle potrafisz pan z siebie wydukać? - "Trochę ostro Panie Leszku Stanisławie, trochę ostro". Panie Miroslawie Karolczuk chyba bez drugiego imienia, ale za to z dwoma zastępcami, zostaw pan w końcu swoje ego w innej czasoprzestrzeni, ponieważ niebawem możesz pan nim przebić sufit bezkresnego kosmosu!Data dodania komentarza: 26.11.2024, 18:43Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: KtośTreść komentarza: Turystyka generuje znaczne odpady, w Augustowie nikt nie egzekwuje opłat od właścicieli nieruchomości którzy wynajmują lokale turystom, nie chodzi mi tu o hotele a o zwykłych mieszkańców, którzy swe lokale przekształcili pod wynajem krótkoterminowy. Wywóz śmieci od później wiosny do wczesnej jesieni jest trzykrotnie wyższy niż w pozostałych miesiącach- dlaczego włodarze nie widzą bądź nie chcą widzieć problemu? Dlaczego podnoszą opłaty wszystkim a nie tym którzy na turystach zarabiają?Data dodania komentarza: 26.11.2024, 18:37Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Wojciech B.Treść komentarza: To wygląda na celowe pozbawianie miasta atrakcji turystycznych.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 18:29Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: Non scholae, sed vitae discimusTreść komentarza: Wydaje mi się, iż burmistrz Augustowa Mirosław Karolczuk, jego z-ca Chodkiewicz, mecenas Kałęka, kierownik Kotlarski i wtórujący im donośnie przewodniczący Ostapowicz słyszeli, że dzwony dzwonią tylko nie wiadomo, w którym kościele lub po prostu dowiedzieli się o czymś takim jak księgowość kreatywna i być może na kanwie tej metody manipulacji przedelegowali swoje specyficzne creatice skills, tym razem do tworzenia, jak by nie było jednak dość egzotycznych zamienników à la multifunkcjonalnych w samorządzie wytrychów prawa.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 18:18Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: ☝️💪🎉🥳👉🛸🤡🚀👈🥸💰🤝👏Treść komentarza: Radny powiatowy Kotlarski jest kierownikiem jakiego wydziału w UM w Augustowie? Nie rozumiem jak urzędnik miejski mieniący się na samorządowca z temperamentem chłopca lepiącego babki w piaskownicy i nieskrywanym zadowoleniem gardłuje kolejny raz w swoim rozedrganym stylu o tym, że dotacja w kwocie 30 tys. zł zamiast zostać przekazana dla WOPR, a w efekcie polepszenie bezpieczeństwa, w tym mieszkańców Augustowa na augustowskich jeziorach, cyt: KWOTA 30 tys. zł ZOSTAŁA PRZEZNACZONA NA INNE CELE. P.S. Chłopie przestań wreszcie zajmować się cyrkowym urzędnikowaniem i nagminnym pajacowaniem w samorządzie, a zajmij się lepiej quasi-społecznymi ustawkami i robieniem sobie fotek przy każdej możliwej imprezie organizowanej przez miasto Augustów.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 17:52Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: fgmtjryTreść komentarza: Burmistrzowi powinno zależeć na dobrym wyposażeniu WOPR, bo oni zapewniaja bezpieczeństwo na wodzie, a to dla mieszkanców i turystów jest ważne. Można nie lubić Opolskie, ale robi swoja robotę i za to trzeba go cenić. Do radnych pytanie: dlaczego nie obniżycie pensji burmistrzom, a przyjamniej Chodkiewiczowi, skoro jawnie i w sposób rażacy naruszył tyle ustaw?Data dodania komentarza: 26.11.2024, 17:34Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: Naszomiastowopisowski ewenementTreść komentarza: Augustowski samorząd na czele z burmistrzem Karalczukiem, przewodniczacym Rady Miejskiej Ustępowiczem i kierownikiem Kotlarskim wygląda jak jakiś kiepski kabaret z aktorami ze spalonego teatru - swego rodzaju ewenement w skali kraju. Radny Zarzecki rozkłada na łopatki ww. towarzystwo stanowiące niestety o losach Augustowa, próbując mimo wielu podjętych wywodów chyba jednak nieskutecznie uzmysłowić rzeczonym samorzadowcom?¿, iż są w oczywistym błędzie. RIO być może rozwiało dylematy burmiszcza Karolczuka, przewodniczącego Ostapowicza i kierownika Kotlarskiego. Być może w jakimś stopniu naruszyło połączenia neuronalne podczas zbyt intensywnego natężenia procesów myślowych. Jednak wisienką na torcie jest kuriozalne, absurdalne, żeby nie powiedzieć idiotyczne głosowanie frakcji rady miejskiej dzierżącej stery władzy w Augustowie, która - UWAGA, UWAGA - zagłosowała przeciw zwiększeniu bezpieczeństwa na obszarach wodnych, tj. na augustowskich jeziorach.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 14:18Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: Naszomiastowopisowskie demiurgi intelektuTreść komentarza: Co to za burmiszcz? Co to za radca prawny? Co to za przewodniczący RM Interpretacja prawa, a w zasadzie działalność burmiszcza Karolczuka polegająca na swego rodzaju produkowaniu quasi-zarządzeń stoi w kontrze lub po prostu w kolizji z obowiązującym prawem. Radczyni prawnej wydaje się, tzn. w jej ocenie nie ma przeciwskazań do łamania prawa przez burmiszcza Karolczuka. Rozumiem pani mecenas, iż jest pani zależna w pewnym stopniu od burmiszcza Karolczuka, ale nie obliguje, a tym bardziej nie upoważnia Pani jakakolwiek zależność względem burmiszcza Karolczuka do utwierdzania burmiszcza Karolczuka w jego błędnym, świadomym bądź nie przeświadczeniu o posiadaniu prerogatyw à la Andrzej Sebastian D. do stanowienia novum prawnego. Odnośnie sugestii przewodniczącego Ostapowicza, który chciałby narzucać oferentom termin składania ofert, nie będę się szczegółowo rozpisywać, ponieważ musiałbym użyć sformułowań stricte określających stan funkcjonowania mózgowia rzeczonego demiurga intelektu, a tym samym demiurg mógłby poczuć się urażony, a być może jednak doceniony. Podstawię to mimo wszystko w sferze domysłów, a być może nawet delaboratów poczynionych przez czytelników DP.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 13:51Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: bindugaTreść komentarza: Czy samorząd miejski ma obowiązek utrzymywać wopr ? Może od tego należy zacząć, a tak na marginesie pierwszy silnik od kogo miał być zakupiony ? Może warto to wiedzieć...Data dodania komentarza: 26.11.2024, 13:03Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: Samorząd do wymianyTreść komentarza: W cywilizowanym kraju, autor takiego bubla prawnego podałby się do dymisji. Ale do cywilizacji nam daleko, zwłaszcza pod rządami takich samorządowców, którzy pod płaszczykiem dobra społecznego wprowadzają zamordyzm. Apel do radnych opozycyjnych: jeśli ustawa pozwala to zacznijcie zbiórkę podpisów o zwołanie referendum ws odwołania tych miernot. Nie stać nas na utrzymywanie tych cyrkowców. A po akcji z opłatami śmieciowymi to się może udać.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 12:42Źródło komentarza: Augustowskie WOPR nadal bez pieniędzy. RIO podjęła uchwałęAutor komentarza: PytamTreść komentarza: Komu zależy na uwaleniu atrakcji turystycznych w Augustowie?Data dodania komentarza: 26.11.2024, 11:57Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: Geniusz to wymyśliłTreść komentarza: Mieszkańcy bloków wrócą do lat dziewięćdziesiątych kiedy wprowadzono opłaty za wodę (zamotowano wodomierze)! Moi sąsiedzi z dwójką małych dzieci stworzyli swój system oszczędności wody .....wieczorem napuszczali wannę wody, najpierw kąpały się dzieci później matka a na końcu tatuś.......woda zostawała i była używana (zanoszona wiaderkiem) do spłukiwania sedesu, podobno wystarczało na całą dobę 😀. Polecam więc patent na obecne czasy! Dziękuję pseudoburmistrzom za "dbanie" o rodzinę i oszczędność wody !Data dodania komentarza: 26.11.2024, 11:33Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: FrederykTreść komentarza: To woła o pomstę do nieba. Jak tak można celowo ograniczać turystycznie Augustów.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 10:43Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: MotorowidniakTreść komentarza: To co się wyprawia nad Neckiem to jawne robienie miastu na złość I wbrew interesowi mieszkańców. Od Ślepska prywatni inwestorzy tną trzciny budują stałe pomosty, mariny i nie napotykają przeszkód, natomiast miasto od czasów Walulika ma problem z plażą Bielnik. Jak nie trzcinowisko to ścieżka donikąd a nawet płot i zakaz wstępu przy brzegu jeziora w Marinie Borki. Tu ewidentnie ktoś gra nieczysto.Data dodania komentarza: 26.11.2024, 08:15Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: zasiłkowiecTreść komentarza: A jakieś zniżki dla mopsowiczów, patologii i mieszkańców socjalek i komumałek przewidujecie???? Najlepiej 150 procent. Bo to jak to że mamy za coś płacić???Data dodania komentarza: 26.11.2024, 06:39Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: "Teraz rodzina" wg pisonaszomiastowychTreść komentarza: Miejski budżet trzeba podratować po wydrenowaniu etatem drugiego zastępcy burmistrza Karolczuka i gargantuiczną podwyżką jego uposażenia przyznaną mu z inicjatywy radnych NM-PiS. Milion złotych odpłynęło na tą antygospodarną politykę zatrudnienia w UM praktykowaną przez Karolczuka, który szedł do wyborów na burmistrza Augustowa z gębą pełną nic nie znaczących frazesów i jak się obecnie okazuje pustoszącym budżety domowe rodzin wielodzietnych naszomiastowo-przewrotnym hasłem: Teraz rodzina!!!Data dodania komentarza: 25.11.2024, 23:56Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Panie Marianie - niech Bóg prowadzi!Treść komentarza: Drogi Panie Marianie. Bardzo serdecznie dziękuję za poruszenie i nagłośnienie tego tematu. To właśnie od Pana dowiedziałem się o istnieniu tego problemu i zgadzam się w zupełności, że sprawa wymaga pilnego rozwiązania. Bardzo dziękuję Panu, że dzięki Pana wystąpieniom o tej niesamowitej sprawie dowiedzą się nie tylko mieszkańcy Augustowa, ale również osoby spoza granic naszego pięknego miasta. Jest Pan wielkim patriotą, prawdziwym fachowcem i autorytetem w dziedzinie gospodarki.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 22:25Źródło komentarza: Marian Dyczewski o bardzo ważnej sprawie dla mieszkańców Augustowa (video)Autor komentarza: Radny rady dzielnicy BorkiTreść komentarza: Zobaczcie jak piaszczystą plaże można zrobić przy Firest House i ośrodku Ośmiorniczka. O pomostach w trzcinowisku dla prywatnych motorówek nie wspomnę.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 19:27Źródło komentarza: Trzcinowisko i muł nad NeckiemAutor komentarza: Arywistyczny makiawelistaTreść komentarza: Kompulsywność natręctw manipulacji może wynikać z trzech podstawowych przyczyn: 1) Nieświadomego mentalnego zachłyśnięcia się ściekiem PiS-ultrapopulizmu i morawieckizmu; 2) Intencjonalnego wyćwiczenia się w skutecznym traktowaniu interlokotorów technikami manipulacji i metod makiawelistycznego cynizmu; 3) Predyspozycje charakterologiczne do permanentnej manipulacji połączone z pkt 1 i 2.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 18:38Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Blokowisko zapamiętaTreść komentarza: Dokładnie. Najbardziej w d... dostaną rodziny wielodzietne i te z osobami niepełnosprawnymi. Zero zastanowienia się nad ich losem. Tylko łoić i wyciskać jak gąbkę. Ze 2 lub 3 lata temu już się taki pomysł na sesji pojawił. Wtedy ekipa karolczukowa grzmiała, że nie przystoi tak rozliczać mieszkańców. Ale już jest po wyborach i można maski zrzucić.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 16:23Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)
PRZECZYTAJ
Reklama