Fundusze z Unii Europejskiej na program „Bezpieczna ósemka”
Blisko dwadzieścia lat temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała znaczące fundusze z Unii Europejskiej w ramach programu „Bezpieczna ósemka”. Celem programu było wzmocnienie bezpieczeństwa na polskich drogach, a jednym z pozytywnych działań było wprowadzenie mierników prędkości. W Augustowie zdecydowano się na budowę kładek nad ulicą 29 Listopada, co miało poprawić bezpieczeństwo pieszych na trasie często uczęszczanej przez TIR-y.
Kontrowersje i alternatywne propozycje
Projekt kładek od początku napotykał na sceptycyzm. Ówczesny burmistrz Augustowa twierdził, że lepszym rozwiązaniem byłoby podziemne przejście na wysokości dawnego Domu Nauczyciela. Chociaż podziemne przejścia budowane są nawet pod zbiornikami wodnymi, odpowiedź była jednoznaczna – grunt na tym odcinku, będący tzw. groblą, nie nadawał się do realizacji takiego projektu.
Realizacja i dalsze plany
W rezultacie, kładka została zbudowana w okolicach dawnego młyna. Jej estetyka od samego początku pozostawiała wiele do życzenia, co potęgowało krytykę wobec projektu. Planowano również budowę analogicznej kładki w okolicach komendy policji, ale ostatecznie te plany nie zostały zrealizowane.
Pomimo mieszanych reakcji, kładka nad ulicą 29 Listopada w Augustowie stała się charakterystycznym elementem miasta. Jest dowodem na to, że projekty infrastrukturalne, nawet te realizowane z najlepszymi intencjami, mogą wywoływać kontrowersje i różnić się w odbiorze społecznym. Ważne jest, aby przyszłe inwestycje były konsultowane z lokalnymi społecznościami i uwzględniały ich potrzeby oraz opinie.
Napisz komentarz
Komentarze