W związku z omawianymi planami rozważane jest włączenie ulicy Młyńskiej do ulicy 29 Listopada, aby wyjazd z tego terenu był jeszcze bardziej udrożniony. W pobliżu 29 Listopada znajduje się skrzyżowanie z ruchem okrężnym, dlatego tego typu wniosek musi rozpatrzeć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, jako właściciel drogi krajowej. Tu również pojawiają się kłopoty, bo w miejscu planowanego łączenia przebiega trasa szlaku rowerowego Green Velo. Nie wszystkich uspokoiły słowa P. Kotwicy, że istnieją przejścia Green Velo przez drogę.
-Takie przejścia istnieją, tylko, że w pobliżu mamy rondo, dwa skrzyżowania, a ulica 29 Listopada ma duże natężenie ruchu. Chciałbym przyznać rację mieszkańcowi podnoszącemu problem wyjazdu z tego obszaru, bo uważam, że funkcjonują tylko dwa praktyczne wyjazdy, tj. z ulicy Sienkiewicza i Hożej. Z Młyńskiej nakaz skrętu w prawo nie przekonuje osób, które chcą wyjechać np. w kierunku Śródmieścia, bo muszą objechać całą targowicę i park. Kiedy o godzinie 15 kończy pracę KRUS, ZUS i z tych parkingów ludzie ruszają do wyjazdu, to naprawdę się korkuje –komentował radny Adam Wysocki.
Jedną z rozważanych propozycji podczas obrad była zmiana godzin pracy urzędu miasta, dzięki czemu nie nastąpiłoby wówczas zagrożenie skumulowania ruchu. Swój punkt widzenia przedstawił również prezes TMZA, który wskazał na jego zdaniem ważniejsze priorytety do przewidywanych inwestycji.
Napisz komentarz
Komentarze