Kilka lat temu urządzenia komunikacji miejskiej w Augustowie działały w stopniu zadowalającym. Sprawne były biletomaty na przystankach, działały biletomaty w autobusach, pasażerowie stojący na przystanku mogli odczytać rzeczywisty czas oczekiwania na autobus danej linii na elektronicznych tablicach informacyjnych.
Obecnie tablice są niesprawne, biletomaty również. Pozostaje możliwość zakupu biletu u kierowcy, ale może to nastąpić tylko w sytuacjach wyjątkowych, na przystankach, podczas postoju autobusu, za odliczoną kwotę. Firma Necko na swojej stronie internetowej podaje, że bilety można kupić w 9-ciu punktach handlowych na terenie miasta.
Niestety są dzielnice, np. Wypusty czy Borki, gdzie nie ma żadnego punktu, w którym można je kupić. Wynikają z tego zrozumiałe problemy z zakupem biletów oraz skargi i reklamacje pasażerów na niesłusznie ich zdaniem wystawione mandaty za ich brak. Jedna z takich skarg została skierowana do Rady Miasta i omówiona na posiedzeniu komisji rewizyjnej.
Cały problem polega na tym, że gdy pasażer wejdzie do autobusu, to kierowca rusza i sprzeda bilet za odliczoną kwotę dopiero wtedy, kiedy autobus zatrzyma się na następnym przystanku. W tym czasie kontroler może już zdążyć wystawić mandat za brak biletu. Takich sytuacji było wiele. Prezes firmy Necko na posiedzeniu komisji rewizyjnej w marcu br. powiedział, że wpłynęły tylko cztery reklamacje na wystawione przez kontrolerów mandaty. Jednak prawda jest taka, że wiele osób płaci, nawet jeśli uważa mandat za wystawiony niesłusznie.
Ewidentnie należy podjąć działania poprawiające możliwość zakupu biletów czy to poprzez nowe, sprawne biletomaty w autobusach, większą liczbę dostępnych punktów zakupu biletów, czy też możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy w aplikacji, których wiele już istnieje na rynku. Taka forma zakupu jest dla klientów wygodniejsza, szybsza, bardziej bezproblemowa i ekologiczna.
Po wpłynięciu w ostatnim czasie skargi turystki na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Augustowie Komisja Rewizyjna RM podjęła na mój wniosek decyzję o przeprowadzeniu kontroli w firmie Necko w zakresie dotyczącym szeroko rozumianego poziomu obsługi klienta.
Aleksandra Sigillewska
Napisz komentarz
Komentarze