Pierwsza formacja Blues & Folk Connection to projekt powstały z zamiłowania wokalistki Joanny Knitter i perkusisty Piotra Góry do tradycyjnej folkowej muzyki amerykańskiej. Postanowili stworzyć zespół, który przybliży ten gatunek szerszej publiczności. Zebrali doświadczonych muzyków, z których każdy dołożył coś do stylistyki zespołu. Powstał oryginalny zespół o niepowtarzalnym brzmieniu ponieważ tradycyjne w tej muzyce skrzypce zostały zastąpione kontrabasem co nadaje zespołowi indywidualny charakter. Hasło doświadczeni muzycy nie pokazuje jakim zbiorem indywidualności są poszczególni wykonawcy w zespole. O każdym z nich można napisać oddzielny artykuł. Kontrabasista Adam Żuchowski jest laureatem Fryderyka w kategorii jazz za debiutancką płytę zespołu Trio Mania. Gitarzysta Krzysztof Paul to zwycięzca międzynarodowego konkursu gitarzystów jazzowych, a pianista Artur Jurek współpracował z Ianem Gillanem wokalistą legendarnego zespołu Deep Purple. Generalnie podstawą muzyki folkowej jest prostota, ale nie oznacza to, że członkowie zespołu porzucili swoje zamiłowanie do wirtuozerii. Niejedno solo podczas ich koncertu wzbudzi podziw publiczności. Jednak w ich muzyce oprócz prostoty rządzi dyscyplina wykonawcza. Z tych względów Ich występ bez wątpienia będzie ozdobą augustowskiej imprezy. Drugi zespół jest aparatem wykonawczym zupełnie nieprzewidywalnym. Krakowski Gruff ma w swoich szeregach wokalistę, który jest urodzonym performerem. Bartek Przytuła chociaż jest postrzegany jako wokalista bluesowy nie zamyka się w tej stylistyce. W krakowskich klubach występuje z raperami. Nie stroni od elektroniki o czym może świadczyć projekt Dobro. Jego wpływ na odbiór koncertu Gruff jest gigantyczny. Występ Gruff może momentami przypominać występy Red Hot Chilli Pepers z wczesnej fazy twórczości lub ocierać się o Kabaret Starszych Panów. Co nam zaserwują trudno powiedzieć, gdyż Bartek Przytuła po wejściu na scenę pogrąża się we własnym świecie i cały oddaje się muzyce. Bartek może pozwolić sobie na komfort bycia performerem, gdyż wspierany jest przez wyjątkowo solidne zaplecze w postaci Tomka Kruka błyskotliwego gitarzysty i jednego z najlepszych kompozytorów w całym bluesowym środowisku. Jako przykład jego zdolności kompozytorskich można wskazać pierwsze przeboje zespołu Kraków Street Band „Save my soul” i „Way Down”. Tomek Kruk działa też we własnym projekcie Synapsy, a ostatnio wsparł zespół Amusing Companions. Tomek Kruk jako jeden z nielicznych muzyków w Polsce gra na gitarze typu Dobro. Jest to gitara akustyczna która w celu wzmocnienia dźwięku posiada zamontowaną w pudle gitary drgającą metalową membranę, która nadaje brzmieniu gitary ostry metaliczny dźwięk. Dla bliżej niezorientowanych w wyglądzie gitary Dobro podaję wskazówkę. Gitara dobro znajduje się na okładce hitowej płyty zespołu Dire Straits „Brothers in Arms”. Całość uzupełnia charyzmatyczny perkusista Maciek Kudła obecnie etatowy pałkarz Oddziału Zamkniętego. Gruff zaatakuje publiczność energetycznymi wersjami kanonicznych bluesów, ale także własną twórczością, gdyż najlepsze kompozycje Tomek Kruk zachowuje dla Gruff. Mam wrażenie, że publiczność nie pozwoli na szybkie zakończenie koncertu.
Organizatorzy: Sławomir Mitros, Augustowskie Placówki Kultury
Program 2017
Wszystkie koncerty Blues Maratonu są darmowe
Jedyny płatny – to bluesowy rejs statkiem 21 lipca 2017 z koncertem w trakcie: Hot Tamales, Cotton Wing.
18 lipca 2017 (wtorek), Kaktusik, godz. 20.00
19 lipca 2017 (środa) Kaktusik, godz. 20.00
20 lipca 2017 (czwartek), Kaktusik, godz. 20.00
Werbińska & Pawlina plus Jan Gałach,
Blues & Folk Connection
21 lipca 2017 (piątek) Statek Żeglugi, godz 18.00
Bluesowy rejs:
21 lipca 2017 (piątek), Kaktusik, godz 20.00Beerokracja Project,
Wolf Mail,
Czarny Pies (Kielak, Rzepa, Ścierański, Winder, Gałach, Piotrowski)
22 lipca 2017 (sobota), Scena na Rynku Zygmunta Augusta, godz 20.00Cotton Wing,
Czarny Pies (tylko w repertuarze grupy Krzak)
Jan Gałach Band do upadłego
Napisz komentarz
Komentarze