Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 03:27
Reklama

Przyroda rządzi ulicą

Podziel się
Oceń

Ulice w Augustowie mają różnych gestorów. Są drogi miejskie, powiatowe, wojewódzkie, krajowe. Ale jest jeszcze jeden administrator na ulicach miejskich. Chociaż ulica Nad Nettą w dzielnicy Borki należy do miasta, tak naprawdę dziś rządzi nią przyroda. Konary drzew wdzierające się na jezdnię, niewykoszone zielsko to skutek pozostawienia przyrody samej sobie.
Przyroda rządzi ulicą

Autor: Autor zdjęcia: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Zaniedbania na ulicy Nad Nettą są dobrze znane Dariuszowi Szkiłądziowi. Wicestarosta augustowski często przemieszcza się tą drogą i rozmawia z okolicznymi mieszkańcami oraz przyjezdnymi. Na początku wakacji odwiedziliśmy to miejsce z aparatem fotograficznym. Trzeba przyznać, że informacje wicestarosty Szkiłądzia nie są wyolbrzymione. Wizerunek ulicy i otaczającego ją terenu faktycznie pozostawia wiele do życzenia.

-Ulica Nad Nettą położona jest w malowniczym zakątku Augustowa. Ze względu na swoje walory, bliskość do jeziora Necko i popularnych miejsc rekreacji, powinna być wizytówką turystyczną miasta. Dzisiaj jest jednak zgoła odwrotnie. Pomijam fakt nawierzchni wykonanej z trylinki. Olbrzymim mankamentem tej ulicy jest to, że rządzi na niej przyroda, której nikt nie kontroluje. Zielsko porasta większość pobocza i psuje estetykę ulicy –ocenia wicestarosta.

-Największym problemem jest to, że konary drzew oraz krzewy wdzierają się w pas drogowy. To powoduje ogromne kłopoty komunikacyjne, może nawet stwarzać zagrożenie wypadkiem i tragicznymi konsekwencjami. Byłem świadkiem sytuacji, gdy samochody nie mogły jechać po swojej naturalnej stronie, a kierowcy manewrując odbijali na bok. Fragmentami nie da się przejść chodnikiem, mieszkańcy i turyści muszą schodzić na jezdnię –mówi Dariusz Szkiłądź.

-Ta ulica należy do miasta. Dlaczego nikt z tym nic nie robi, czy ma dojść do nieszczęścia? Najgorsza sytuacja panuje tam w weekendy. W tej części miasta ma powstać kładka łącząca brzegi rzeki Netty. Dziś są tam chaszcze, wylęgarnia komarów, kleszczy i siedlisko płazów, gadów, a zwłaszcza zaskrońców. Miasto planuje remont pobliskiej ulicy Nadbrzeżnej, ale nie troszczy się o najbliższą okolicę. To się nazywa miasto turystyczne –relacjonuje wicestarosta.

Nasz rozmówca komentuje, że nie tylko konary drzew stanowią realne zagrożenie. Zwraca uwagę na potencjalne niebezpieczeństwo w pobliżu placu zabaw nad jeziorem Necko. Tuż obok z ziemi wystają metalowe pale do cumowania łodzi, które mogą być niebezpieczne dla bawiących się dzieci. Szkiłądź twierdzi, że jest to kłopot znany i zaniedbywany od dawna.

-Ulica Nad Nettą prowadzi na plażę Bielnik, gdzie znajduje się odkryta siłownia i plac zabaw dla dzieci. Zachęcam użytkowników, by spojrzeli na jezioro Necko. Porastające trzcinowisko zasłania obraz jeziora. Bezpośrednio obok placu zabaw dla dzieci powbijane są metalowe pale do cumowania łodzi. Niedawno skoszono trawę i pokrzywy, które sięgały metra wysokości. Kiedy trawa jest wysoka, dzieci bawiące się na placu zabaw mogą nie zauważyć wbitych w ziemię pali z metalu. Może dojść do dramatu. Ta sprawa jest znana od lat -podkreśla Szkiłądź.

-Zastanawiam się, jak do tej sprawy podchodzi mówiący tyle o rozwoju miasta radny dzielnicy Borki Mirosław Chudecki? Jak widzi tę sytuację radny i wędkarz Mieczysław Szczerbakow? -Dariusz Szkiłądź, wicestarosta augustowski, dopytuje o radnych miejskich koalicji rządzącej.

*Artykuł ukazał się w 26/2022 numerze "Przeglądu Powiatowego".

Poniżej publikujemy zdjęcia wykonane przez nas na początku tegorocznych wakacji.



Napisz komentarz

Komentarze

Realista 17.07.2022 13:27
Opozycjo wake up. Kiedy zaczniecie walczyć? Przecież gdyby sytuacja była odwrotna, zniszczyli by Was w przedbiegach. Takie numery, które odstawili tylko w ostatnim tygodniu starczyloby do wygrania wyborów. Jesteście jeszcze?

Niezdecydowany 17.07.2022 15:47
Spoko. już nawet Glapinscy (prezes NBP i żona) mówią żeby głosować na Tuska to będzie lepiej https://wiadomosci.wp.pl/glapinski-przepytany-w-sopocie-jak-my-mamy-zyc-6791402140334848a

wyborcza 17.07.2022 20:11
To że Karolczuk i Nasze Miasto przegra to jest pewne jeszcze lepiej jak Karolczuk wystartuje z PiS w Polsce i w Augustowie wygra opozycja z PO jako partią wiodącą kto rozumie politykę i nastroje społeczne to wie rządy nieudaczników się kończą.

Augustów_Kozia_Wólka 18.07.2022 10:21
w Augustowie wygra opozycja czyli PO-PIS.... i znowu będzie przepięknie, będzie znowu wspaniale

refid 18.07.2022 11:58
No przecież w Augustowie cały czas rządzi PiS.

wsiowa_polityka 18.07.2022 13:20
to rządzi Kleczkowski z Miklasem? już się pogubiłem , myślałem że oni są w opozycji

rettr 18.07.2022 19:32
Miklas z Kleczkowskim są tępieni przez frakcję z Białegostoku ,ale się nie dają ,na razie jak widać . Kasa idzie z sejmiku ,więc wnioski wyciągnij sam - sama , kto rządzi Ot ,taka to wsiowa polityka.

Marysia 18.07.2022 11:01
i super bo pojawią się nowe firmy co zaoferują mieszkańcom co najmniej 10.000 zł wynagrodzenia miesięcznie, będą nowe hotele, sanatoria i będzie rewelacyjnie. dlatego opozycja ma mój głos. Oprócz PIS. bo tam ostatnio ich ksiądz w Białymstoku tak narozrabiał że się ich boję jako kobieta

wyborca_też 19.07.2022 13:40
ale z kim ma przegrać? nie widzę zupełnie konkurencji

sąsiadzamiedzy 17.07.2022 09:08
Augustów nigdy nie miał szczęścia do włodarzy, tak jak pobliskie Suwałki, Ełk, czy Gołdap. Jednak ostatnia ekipa z Naszego Miasta to jedna wielka porażka augustowian. Szkoda bo Augustów ma wielki potencjał, który sprezentowała mu natura. Ciekaw jestem czy mieszkańcy wyciągną właściwe wnioski ze swoich błędów?

Nemesis 17.07.2022 18:28
"Sąsiadzamiedzy", dlaczego piszesz, że Suwałki, Ełk i Gołdapia nigdy nie miały szczęścia do włodarzy? W Augustowie i w pobliskich miastach rządzili, a w niektórych nadal rządzą kompetentni i rozsądni włodarze. Augustów od niespełna dekady trawi populistyczna "dżuma" kabotynów i dyletantów.

sąsiadzamiedzy 18.07.2022 08:33
Oczywiście Suwałki, Ełk i Gołdap mogłyby być przykładem dla augustowian, zarządzane przez nich miasta w sposób nie budzący wątpliwości zmieniły swój wygląd, funkcjonalność a mieszkańcom dały pracę.

Ełczanka 18.07.2022 12:14
i dlatego każdy w Ełku zazdrości dla Augustowa? hahaha co Ty bredzisz. Mieszkam w Ełku, to wiem, tu nie ma żadnego koncertu, żadnego porządnego baru, tylko disco polo, restauracji jak na lekarstwo

rozbawiony 18.07.2022 14:26
No jeżeli miarą rozwoju miasta jest ilość barów to trudno z tobą polemizować . Zostaw Ełk i się osiedl w Augustowie. Będziesz chodzić do barów.

Burmistrzowie nie informują o "atrakcjach"? 16.07.2022 10:34
Ciekawe dlaczego burmistrzowie Karolczuk i Chodkiewicz nie wstawiają na swoich fb skanu protokołu kontrolnego pomostu przy wyciągu nart wodnych, w którym znajdują się zapisy o zagrożeniu katastrofą budowlaną na tym obiekcie? Wypadałoby panowie burmistrzowie pochwalić się, poinformować i jednocześnie uprzedzić mieszkańców Augustowa oraz turystów, o czekających na nich "atrakcjach" na miejskim pomoście przy plaży POSTiW!

Błazen 16.07.2022 01:15
Trzeba zapytać burmistrza Karolczuka i jego zastępców, jak ma się sprawa z szumnie i teatralnie ogłaszanymi inwestycjami związanymi z "Olimpijskim Augustowem" i megalomańsko-monumentalną kładką, którą pan Karolczuk ma zamiar budować w przyszłej-niedoszłej swojej kolejnej kadencji oraz w czasie największego do lat kryzysu gospodarczego, który niebawem dosięgnie Polskę? Ciekaw jestem, czy burmistrz Karolczuk i jego z-ca Chodkiewicz nadal będą tworzyć rzeczywistość alternatywną w środkach masowego przekazu, nawiązującą poziomem karykatury do kultowego serialu komediowego - "Alternatywy 4". Sygnalizuję grzecznie dla jegomościów, tj.: burmistrza Karolczuka i jego z-cy Chodkiewicza, iż jest dość istotna różnica pomiędzy serialem komediowym, a zarządzaniem kilkudziesięciotysięcznym miastem.

Architekt 16.07.2022 10:27
przewiduję koszt wybudowania kładki wybranej w konkursie architektonicznym na 100 - 150 mln zł. A co nie stać?

Olimp 15.07.2022 20:10
Mamy to????Olimpijski Augustoff. 80 000 000 Brawo Panie Burmistrzu. Augustowianie będą z Pana dumni?????

Augustowiak 15.07.2022 21:22
smutne ale prawdziwe... niestety ale już czas jakichkolwiek większych inwestycji w Augustowie i wszystkich innych mniejszych miast minął... Przy tych cenach materiałów i usług budowlanych to możemy zapomnieć o halach sportowych, koncertowych, uzdrowiskach. Patrząc obiektywnie to na inwestycje rzędu 50 milionów plus Augustowa stać już nigdy nie będzie.

Nie Putin 16.07.2022 07:23
Można uznać, że do tego rękę przyłożył rząd PiS stosując politykę rozdawnictwa i drukując pieniądze, przez co mamy historycznie wysoką inflację. Ale to nie przeszkadza Augustowskim włodarzaom przytulać się teraz to prezesa szukając desperacko poparcia przed wyborami. Polityczna prostytucja, ot co.

Atena 15.07.2022 21:41
Co to jest dla naszomiastowych, tylko 50 000 000 trzeba dołożyć z wlasnych środków. Przecież mieszkańcy się zrzucą. I to jest dopiero sukces??????

Zagadka 15.07.2022 22:21
Teraz udupili 35 mln zł. Niedawno 400 mln. Co robi wieksze wrażenie????

Antycudak 15.07.2022 16:06
Dzisiaj Wielki Kłamca Koronny ogłosił światu na konkurencyjnym portalu, że w srodku sezonu turystycznego zamyka część pomostu na POSTIWIE. Ot i kolejny sukces tej prześwietnej ekipy. Gratulacjom nie powinno być końca!!!

Zagrożenie katastrofą budowlaną na POSTiW-ie 16.07.2022 10:05
Dziwne, że nadzór budowlany nie interwniuje w tej sprawie. Z protokołu kontrolnego pomostu przy plaży POSTiW wynika, że występuje tam zagrożenie katastrofą budowlaną. Czy nadzór i burmistrz czekają z interwencją do jakiegoś tragicznego zdarzenia, które może wydarzyć się na tym miejskim obiekcie użyteczności publicznej?

Reter 15.07.2022 14:57
Panie Burmistrzu proszę pochwalić się j,ak tam po przetargu na Olimpijski Augustów? Na fejsbusiu nic tam ni ma.

KK 15.07.2022 17:03
Przecież on już się chwalił wszędzie gdzie tylko mógł, że juz prawie wybudowal. Teraz sie raczej nie pochwali bo kopary opadly do samej ziemi. Póki co nie mogą się pozbierać, także trochę poczekamy zanim chlopcy dojdą do siebie.

augustowianinzGdańska 15.07.2022 08:13
Siedzę przy porannej kawie i wszedłem na portal i oczom nie wierzę. Augustowianie kogo wyście wybrali. Jeżdżąc po Polsce widzę jak pięknieją miasta i miasteczka, jak dba się o każdy zakątek miasta a mój Augustów, który w latach 80-tych ubiegłego wieku był prawdziwą letnią stolicą Polski staje się powoli skansenem. Przejeżdżałem w ubiegły weekend przez Mikołajki, tłumy turystów, zadbane miasto. Czy Augustów nie stać na odpowiedzialnych włodarzy? Czy mieszkańcom Augustowa obojętne jest miejsce , w którym żyją. Augustowianie obudźcie się mamy demokrację, wystawiacie sobie fatalne świadectwo. Wstyd!!!!!

rodowityaugustowianin 15.07.2022 10:47
Niestety to prawda ok. 70% mieszkańców Augustowa to mieszkańcy okolicznych wsi, którzy sprzedali gospodarstwa rodziców zakupili mieszkania w blokach i uważają, że to szczyt szczęścia. Za stosunkowo nieduży czynsz mają pełną obsługę oni i ich dzieci. Nawet papierka nie muszą podnosić bo zrobi to obsługa spółdzielni. Osiągnęli szczyt swoich marzeń i nic im więcej nie w życiu nie potrzeba. Na wybory w większości nie chodzą, a ci którzy idą kierują się przede wszystkim wizerunkiem na plakacie wyborczym. Jeżeli jest duży i wyretuszowany to bez wątpienia staje się ich kandydatem. Oczywiście muszę tu dodać , że tak czynią nie wszyscy ale zdecydowana większość. Druga grupa to wyborcy PiS-u. Wskazał Pan Kleczkowski i Jurgirel Karolczuka, bach niemal wszyscy jak jeden mąż wybierają wskazanego kandydata, nieważne , że wskazanie to szkodzi im samym i miastu. Takich wyborców w Augustowie mamy tysiące i jeżeli ktoś ma nadzieję, że to zmieni to jest w wielkim błędzie. Tak dzieje się od lat a czas lat 70-tych i 80-tych już do Augustowa nie wróci. Augustów jest na drodze rozwoju pobliskiego Lipska i nic ani nikt nie jest w stanie tego zmienić. Augustowianinie z Gdańska miło, że pamiętasz swój Augustów zapełniony turystami. Mieszkasz w pięknym zadbanym mieście i krzystaj z uroków innych miejscowości turystycznych.

Augustowianka 15.07.2022 17:24
Rodowity augustowiaku popatrz na Gołdap tam z małego miasteczka na końcu świata wieloletni burmistrz zrobił miasto uzdrowiskowe z tężniami, parkiem zdrojowym .....w okolicy wyciąg narciarski ścieżki rowerowe, atrakcje dla najmłodszych .....jednak można .... W Augustowie obecne władze robią wszystko za miliony (baza słynna kajakarzy a raczej zniszczona szopa , budynek urzędu, plac zabaw z huśtawkami w cenie samochodu, koncert za ponad 100 tyz, zazielenienie rynku 20 drzewomiotłami ponad pół mln .....) tylko ulice po taniości żeby znów wybory wygrać . I na dokładkę wszystkiemu winna opozycja , powiat i wszyscy co przejrzeli na oczy! Życzę miłego letniego wieczoru i trzeźwego umysłu!

Obiektywny 16.07.2022 10:24
tylko że exodus ludzi z Gołdapi szukających pracy jest dużo większy niż w Augustowie. ps. wszędzie dobrze gdzie nas nie ma

AugustowianinzAugustowa 15.07.2022 12:38
Mikołajki mają kilkanaście hoteli 3 - 4 - 5- gwiazdkowych łącznie z Gołębiewskim.. Dlaczego prywatny biznes hotelarski nie inwestuje w Augustowie? Bo przecież nie UM ma budować hotele, pola golfowe, restauracje itd... Jesteś z Gdańska i tego nie rozumiesz? ps. w Mikołajkach ten tłum zobaczysz tylko przez 2 miesiące.. a później bieda, nędza i psa z kulawą nogą tam nie uwidzisz.. to jest miasto turystyczne i nie ma tam największej fabryki w Europie BAT ani dużych stoczni jachtowych (też łącznie liczący się w Europie). Mikołajki zamieszkuje 8 tys. osób i żyje tylko z turystyki

kazimierz 15.07.2022 14:28
Rodak z Gdańska pisze o zadbanych miastach i miasteczkach, tudzież Mikołajkach a ty naszomiastowy draniu odwracasz kota ogonem pisząc o hotelach w Mikołajkach i fabrykach w Augustowie i ośmiu tysiącach mieszkańców w Mikołajkach. Jeszcze jedna kadencja Naszego Miasta a Augustów może nie będzie liczył tych ośmiu tysięcy a żyjący tu ludzie będą się starzeć i żyć coraz biedniej.

drań 15.07.2022 18:57
nie ośmieszaj się kazimierz

kubuśpuchatek 15.07.2022 14:39
Burmistrz nie buduje hoteli, czy atrakcji turystycznych ale powinien stworzyć miejsca do lokalizacji tego typu przedsięwzięć potencjalnym inwestorom. To ty tego augustowianinie nie rozumiesz. Na zamieszczonych powyżej zdjęciach widać jak unikalny teren może zostać zbagatelizowany przez obecne władze miasta, a mógł tam powstać park, hotel lub inna atrakcja turystyczna a króluje tam przyroda, krzaczory i bujna trawa, raj dla komarów i kleszczy. To się augustowianinie nazywa zmarnowaniem potencjału.

Prosiaczek 15.07.2022 18:58
masz rację... powinien stworzyć warunki czyli wybudować jeziora na wzór wielkich jezior mazurskich.- ostatnio taki numer widziałem w filmie Bareji

KubuśPuchatek 15.07.2022 20:18
Idiota czy z Naszego Miasta

Prosiaczek 15.07.2022 23:17
tak jak pewna telewizja ma problem z Tuskiem to Kubusiu ty masz ewidentnie problem z Naszym Miastem. Może psycholog pomoże?

Kleczminski Walenty 14.07.2022 12:27
cytuję: Mateusz Morawiecki :"Polacy, postarajcie się ocieplić domy jeszcze przed sezonem grzewczym..." Przemysław Czarnek, ten od edukacji :" można jeść mniej i taniej..." mój głos już mają....

mieszkanieczNadNetty 14.07.2022 10:40
Zapraszam radnych Naszego Miasta i tych radnych, którzy ich wspierają do spaceru ulicą Nad Nettą oraz zwiedzenia plaży Bielnik i okolicy. Zaproszenie kieruję też do radnych wojewódzkich zwłaszcza Pana Dyjuka, Pana Wnukowskiego i miło by było gdyby swoją obecnością zaszczycił nas marszałek Kosicki. Ze swoich obserwacji dostrzegam, że się Państwo bardzo wspieracie i macie tęgie głowy i pieniądze więc może zmobilizujecie trzech panów, którzy za pokaźną pensję o której mogą pomarzyć mieszkańcy doprowadzili do takiego stanu ulicę i turystyczny fragment mojego miasta.

Realnie 14.07.2022 21:29
Nie zmobilizują, bo ci trzej panowie tańczą dokładnie wg melodii granej przez owych wojewódzkich tuzów polityki

Pisior 14.07.2022 10:20
Dobry gospodarz z tego Mireczka. Samowolkę budowlaną trzaśnie, miasto zaniedba, kolegów zatrudni, sobie pensję podniesie dwukrotnie, naklamie tu i ówdzie. Fajny chłop ichmiastowy. A teraz do PiS u idzie. PiS zyska fajnego członka, jakby tego słowa nie rozumieć

też_pisior 14.07.2022 12:36
za 20 tys.miesięcznie to każdy się sprzeda... zwłaszcza że inflacja coraz większa a żyć jakoś trzeba.

obywatel 14.07.2022 08:00
Policja powinna zamknąć ulicę dla ruchu komunikacyjnego do czasu oczyszczenia jej z zieleni a właścicielowi drogi czyli burmistrzowi wręczyć mandat.

Dwa mandaty karne dla Karolczuka 14.07.2022 10:13
To już byłby w tym tygodniu drugi mandat dla Karolczuka. Pierwszy za samowolkę, a drugi za bałagan w mieście.

Mn 14.07.2022 14:38
Policja to powinna się zająć wjazdem na nadrzeczna ,zakaz postoju a samochodów pełno i panu szkiladziowi to nie przeszkadza ?

KS 14.07.2022 17:39
Karolczukowi to nie przeszkadza?

Karol 14.07.2022 17:51
Czy w Augustowie jest policja? Straż Miejską Nasze Miasto zlikwidowało a policja ma gdzieś łamanie prawa,

Czerepach 14.07.2022 18:34
O, widze Ich Miasto zabolalo kilka slow prawdy o swojej nieudolnosci, dlatego staraja sie odwrocic teraz kota ogonem i zepchnac dyskusje na boczne tory? Niech Ich Miasto sie cieszy, ze ma slaba opozycje w radzie miasta, bo jakby mialo w niej Pana Szkiladzia, byloby skutecznie punktowane sesja w sesje.

Czerepach vice 14.07.2022 18:55
Jedyną opozycją w mieście jest redaktor Przekop. Jedyną, której te parafialny naprawdę się boją. To on doprowadzi ich miastowych do czarnej ***

damian 13.07.2022 13:24
Takiej kichy to jeszcze nie widziałem. Toż to trzeba zaprosić media ogólnopolskie, żeby zrobiły reklamę dla Augustowa w środku sezonu turystycznego. Chcesz jechać nad jezioro musisz zabrać ze sobą maczetę. Przedarłeś się do jeziora a jeziora nie widać bo jest za trzcinami. Broń Boże nie wolno zabierać ze sobą dzieci bo mogą podczas zabawy nadziać się na metalowy słupek. W mieście trzech burmistrzów pilnuje swoich stołków. Masakra.

erger 13.07.2022 09:57
A na ulicach powiatowych to gałęzie wycięte? Chyba nie do końca. Np. na ul. Turystycznej można zaliczyć z liścia.

Odwracanie kota 13.07.2022 16:42
To nie ten artykuł ereger! Tutaj o ulicy Nad Nettą !

kkk 13.07.2022 08:29
Pomyślcie, dla czego tak jest. po pierwsze- tak wyglądający teren jest tańszy/ przecież będzie przetarg na ten teren/ kolesie muszą go kupić. Czekają aż kładka będzie zatwierdzona aby dokładnie wyznaczyć teren do kupienia.Potem się zrobi na cacy. po drugie żaden radny NM tam nie mieszka. po trzecie jak ktoś kupi teren PTTK z Szeklą razem to wtedy zrobi się drogę. Pan Dobkowski twierdzi że w turystyka się nie opłaca,bo nie przynosi dla miasta dochodów, więc po co lepiej w ,,Kaczy dołek,, zainwestować pieniądze które są przeznaczone na turystykę. Myślę że dobrze to wytłumaczyłam i co niektórym rozwiałam wątpliwości.

stan gry 13.07.2022 21:01
Do kkk - dokladnie w punkt. Ot i cala to mizerna ukladanka paszla w piz...u.

mieszkaniec nad Nettą 13.07.2022 08:11
Proponuję Panie Darku aby powiat wybudował w tym miejscu trzy ławeczki z tabliczkami, na których trzem włodarzom byłyby podziękowania za ogromny wkład w rozwój turystyczny Augustowa. Pomost zdążyli rozebrać przed sezonem ale uporządkować okolicę, usunąć rzeczywiste zagrożenia bezpieczeństwa nie starczyło ani czasu ani determinacji. wychodzą więc prawdziwe intencje burmistrza i spółki.

kazik 13.07.2022 11:35
Zgadzam się a czwartą malutką ławęczkę dla radnego Mirosława Chudeckiego, a co niech też przejdzie do historii mojego miasta

Beata 13.07.2022 16:09
Pani mecenas ma już ławkę pod albatrosem , a Misiek bez ławki, a Kajetan bez ławki? Tak nie można

Tomateusz 14.07.2022 07:17
Ciekawe ruchy w najbliższym czasie się szykują mówią coś ze dużo w naszym PiS-ie ma się zmienić w szczególności w sprawach kadrowych ktoś coś wie? Ponoć paru się pakuje a paru wraca na białych koniach. Chyba jednak ten Karolczuk będzie mógł nawet i z pisu startować jak będzie chciał. No ciekawie to wyglada. Jednak Dobkowski będzie góra bo wiadomo ze Wnukowski go nie zostawi jak i reszty.

jeszczepopieramPiS 14.07.2022 10:21
Takie ruchy kadrowe i sojusz z Naszym Miastem przyniesie sukces wyborczy PiS w wyborach parlamentarnych. Mam nadzieję , że gazeta i wrzucane do skrzynek materiały przybliżą mieszkańcom fakty z życia i sukcesów działaczy popieranego przez PiS ugrupowania. Myślę, że materiałów i dowodów nie zabraknie.

Mieszkanka nad netta 13.07.2022 06:58
Odczepcie się od tej ulicy nam to nie przeszkadza a turystów mamy tylko dwa miesiące ,jak nie ma asfaltu nie ma debili rozjezdzajacych drogę z duża prędkością ,nie ma betonazy ,niech szkiladz zrobi porządek z autami zaparkowanymi na chodnikach tam w okresie letnim jest zakaz parkowania a z nadrzecznej nie można wyjechać i to grozi stoliczkami

Mieszkaniec z Nadrzecznej 13.07.2022 15:18
Ależ droga mieszkanko na ul. Nadrzecznej starostwo umieściło znaki zakazu. Wicestarosta Szkiłądź nie jest policjantem i nie wypisuje mandatów. Pomyliłaś instytucje.

tutejszy 13.07.2022 00:32
A może by tak małomiasteczkowi ,w rytm "Augustowskich nocy",wykosili trzciny w slipie przy amfiteatrze?

Będzie pięknie 14.07.2022 07:57
Tym może się zajmie nowiutki, świeżutki dyrektor CSiR, prosto z zaprzyjaźnionych Suwałk. To miasto naprawdę nas lubi, tyłu fachowców nam ciągle udostępnia.

Zamienił stryjek siekierkę na kijek? 14.07.2022 11:49
Jaki dyrektor csir z Suwałk? Przecież dyrektorem csir jest Łukasz Bućko! Z-ca Chodkiewicz nawet zachwalał go na kwietniowej sesji rady miejskiej, że jest on zasłużonym, wieloletnim pracownikiem pływalni w Augustowie, świetnym fachowcem i bardzo znanym augustowskim trenerem. Dlaczego mieliby zmieniać Bućkę na kogoś innego? Po co w ogóle zmieniać wykwalifikowanego specjalistę Bućkę na jakiegoś dyrektora spoza Augustowa?

Trzeba wiedzieć 14.07.2022 13:07
Bucko już dawno nie jest dyrektorem csir. Teraz dyrektorem jest Borysewicz. Masz nieaktualne informacje od dwóch tygodni

CSiR idzie na dyrektorski rekord! 14.07.2022 14:13
W takim razie będzie to już czwarty w tym roku dyrektor augustowskiej pływalni, po Głowackim, Bućce i Borysewiczu? Jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o pieniądze.

Pytam 12.07.2022 23:23
Co na to Kajetan?

kamil 12.07.2022 22:15
Panie Dariuszu jak zwykle w punkt. Masakra .

Zygmunt 12.07.2022 21:54
Szanowny Panie Dariuszu. Często czytam Pana komentarze i muszę przyznać, że z większością z nich całkowicie się zgadzam. Ale pogadać każdy może. Trzeba podjąć realne działania. Dlatego zachęcam Pana, aby stanął Pan do kolejnych wyborów na urząd burmistrza w roli kandydata.

Dwulicowy 12.07.2022 21:43
Czy wiecie, że radny Dobkowski postuluje,żeby odbudowany pomost na Bielniku nazwać imeniem "Świętej pamięci Eugeniusza Ławrynowicza " Gdy rozbierali pomost mówili ,że to samowolna budowa nic o świętych

mieszkaniecnadnettą 12.07.2022 21:26
Jakich wybraliśmy włodarzy to już wiemy ale gdzie jest policja? Dzięki Panie Darku.

ooloo 13.07.2022 07:18
Policja stoi na straży spokoju. Włodarzy.

hehe 13.07.2022 19:25
policja jest zajęta nauką wydawania odgłosów paszczowych w celu zagłuszania gwizdów obywateli przeciw władzy, oto dowód: https://www.facebook.com/LBOlotnabrygadaopozycji/videos/780453146320262 to się dzieje naprawdę w demokratycznym kraju a kto nie widział filmu "Akademia policyjna", to może obejrzeć trailer j.w. myślicie, że tylko NM się ośmiesza?

Fircyk 12.07.2022 20:45
To jest właśnie ten słynny rozwój miasta. Najważniejsze było rozebranie pomostu, a reszta spraw nieważna, niech se mieszkańcy i turyści w trzcinowiskach siedzą i relaksują się.

zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 30 sier - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Naszomiastowo-insrybutorowe towarzystwo wzajemnej adoracji PiS-NM🤡Treść komentarza: Czy DP mógłby popełnić artykuł w związku z dzisiejszym podjęciem decyzji przez głównego herszta zorganizowanej grupy przestępczej niewiarygodnie zapiekłego kłótnika, ultrapopulistycznie fetorzącego karła moralnego, największego szkodnika w historii Polski niejakiego Jarosława K. vel zapisiorowiony paskudnik karłowaty, o wyjęciu kolejnego królika z kapelusza i wyborze następcy jeszcze na nieszczęście Polski i Polaków pajacujacego na arenie międzynarodowej wyjątkowo kompulsywnego klauna i serwilisty, niejakiego Andrzeja Sebastiana Du.y?🤡Data dodania komentarza: 24.11.2024, 18:35Źródło komentarza: Mamy burmistrza. Nieoficjalnie wygrał KarolczukAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A ja bym tam utworzył Eko-ZOO i zapędził cały miejski magistrat Lipsko-Kabotyński..Data dodania komentarza: 24.11.2024, 17:15Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: ludek z nad kanałuTreść komentarza: Jak widać po komentarzach zainteresowanie ogromne tym tematem. A szkoda że naród ciemny nie interesuje się tym co ważne dla lokalnej społeczności....Data dodania komentarza: 24.11.2024, 14:45Źródło komentarza: Marian Dyczewski o bardzo ważnej sprawie dla mieszkańców Augustowa (video)Autor komentarza: HulumuluTreść komentarza: Myslisz, że tak nie jest? Od lat za POSTIWEM na dzikią plażę przychodzi starszy pan w celu wykonania toalety. Rozbiera się, zrywa kilka liści klonu, idzie w krzaki zrobić kupkę, wraca po mydełko i wchodzi do wody, gdzie wygina sie na różne strony, szorując wszystkie swoje członki. Nie omija też szpary międzypośladkowej. Obrzydliwe. Na zwrócenie uwagi, że jest to obrzydliwe co robi i nie wolno używać w jeziorze mydła nic nie odpowiedział. Pojechałem nad Studzieniczne nad kameralną plażyczkę, aby uniknąć tłumów itd. Wjeżdżam na plażę, a tam starsza pani na śroku plaży robi siusiu. Mam pecha. :-) Ludzie oszczędzają wodę, wielu jest tzw. kapaczy. Kapią wodę do wanien, byle licznik nie wykrył i z takiej "darmowej" wody korzystają. Za tę wodę ukradzioną wszyscy płacimy. Będzie coraz gorzej jak poza myciem w jeziorach dojdzie załatwianie sie po lasach.Data dodania komentarza: 24.11.2024, 09:12Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: "Teraz rodzina" burmiszcza Karolczuka!Treść komentarza: Drodzy mieszkańcy Augustowa, może nie będzie tak źle z opłatami za wywóz śmieci skorelowanymi bezpośrednio ze zużyciem wody w Waszych mieszkaniach, a Wasze budżety domowe nie zostaną potraktowane hasłem wyborczym burmiszcza Mirosława Karolczuka - "Teraz rodzina!". To już podobno przesadzona sprawa, mianowicie burmiszcz Karalczuk z dwoma jego zastępcami, tj.: z-cą Wychodkiewiczem i z-cą Siepaczkowskim wspólnie na tajnym naszomiastowo-insrybutorowym posiedzeniu postanowili, iż ratusz odkupi od dewelopera działkę na ulicy Ogrodowej, na której kiedyś nawet dość prężnie funkcjonowało miejskie przedszkole, ale zostało już kilka ładnych lat temu podobnie jak POSTiW, dokumentnie i raz na zawsze zburzone decyzją jakiś quasi-samorządowcow działających po naszomiastowo-insrybutorowemu na szkodę lokalnej społeczności. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło i właśnie tam wybudowany zostanie niebawem budynek komunalny piękny, przytulny i bigaśny jak naszomiastowo-insrybutorowy ratusz, w którym będzie mieścić się nowoczesna umywalnia i pralnia z wielofunkcyjnymi prysznicami z hydromasażami i superenergoszczędnymi pralkami, z której będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy Augustowa mieszkający w lokalach budynków wielorodzinnych!🙃Data dodania komentarza: 23.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: ☝️💪🎉🥳👉🛸🤡🚀👈🥸💰🤝👏Treść komentarza: Mnie tam te podwyżki burmiszcza Karolczuka i jego akolitów z NM-PiS zupełnie nie dziwią. Karolczuk przecież jak chłopu na miedzy głosił przed wyborami na burmistrza Augustowa, że jego główne hasło wyborcze to: "Teraz rodzina"! Obiecywał, więc chłop teraz robi swoje i kosi po rodzinach ile wlezie naszomiastowym drenowaniem kieszeni rodzin wielodzietnych. Każdy kto miał dzieci dokładnie wie, że na kąpanie, gotowanie, podmywanie, zmywanie, przemywanie, płukanie, obmywanie, spłukiwanie itd., itp. wody idzie szczególnie przy małych dzieciach co nie miara, czyli mówiąc wprost - od cholery. Rodziny wielodzietne mieszkające w budynkach wielorodzinnych poczują niebawem na własnej skórze, a raczej skromnych zasobach finansowych swoich portfeli naszomiastowo-populistyczne hasło burmiszcza Karolczuka i ekipy NM-PiS, czyli "TERAZ RODZINA"!!!Data dodania komentarza: 23.11.2024, 00:35Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Ekipa insrybutorowych lamusówTreść komentarza: A augustowskim magistracie musi być jakaś "ekipa insrybutorowych lamusów" stale drenujących budżet miejski i portfele mieszkańców Augustowa. Najpierw zepsute miejskie liczydło naczelnego ratuszowego kabotyna zaprzepaściło szansę pozyskania dla Augustowa kilkudziesięciu milionów złotych z Funduszy Norweskich, później ta ekipa dość skutecznie zniechęciła mieszkańców do korzystania z miejskiego basenu próbując wydoić ich skromne budżety domowe płatnym komunalnym parkingiem, a teraz chcą dodatkowo dokumentnie opróżnić portfele augustowian tzw. śmieciowym sposobem na zużytą wodę.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 21:31Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Trzeba było myśleć samodzielnie przy wyborach, a tak to trudno. To jak w kawale mimo, że nie do śmiechu mieszkańcom ale ku przestrodze i rozwadze na przyszłość. "Żona przed porodem pyta męża: - Kochanie, jak nazwiemy naszego synka? - Tomasz. - Tomasz? A dlaczego Tomasz? - Nie chciałaś w ...., to masz." Mieszkańcy znów wdepnęli w gówno..Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:37Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: KaligulaTreść komentarza: Też słyszałem o "open hours" na pranie i mycie się na miejskim basenie. To pewnie w ramach rekompensaty dla mieszkańców bloków spółdzielni mieszkaniowej i budynków komunalnych za łupienie ich śmieciowym naliczaniem opłat za wywóz odpadów komunalnych przez naszomiastowych burmiszczów i ich akolitów z towarzystwa wzajemnej adoracji PiS-NM.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:24Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Biznes-na-latoTreść komentarza: a ja proponuję punktom gastronomicznym zlokalizowanym nad jeziorami zaopatrzyć się przed sezonem w duże ilości szamponów i mydła. W ciepłe dni będzie lepiej schodzić niż piwo....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:26Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Free shower & laundry hours at the municipal swimming pool in AugustowTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk, jego zastępcy i ich akolici z koalicji NM- PiS mają jeszcze w tym roku podjąć uchwałę umożliwiającą mieszkańcom Augustowa posiadającym TAK-a (Twoja Augustowska Karta) darmową kąpiel i pranie na miejskim basenie podczas wyznaczonych przez dyrektora CSiR godzin na pranie i prysznic określonych w Regulaminie - "Free shower & laundry hours". Myślę, że pomysł jest nawet fajny, żeby trochę ulżyć mieszkańcom Augustowa budynków wielorodzinnych w związku z wprowadzeniem przez burmistrza Karolczuka nowego sposobu naliczania opłat za wywóz odpadów komunalnych uzależnionych od ilości zużycia wody w danym gospodarstwie domowym.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:10Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Zepsute liczydło z czasów zaprzepaszczonych przez burmiszcza Karolczuka i ekipę NM Funduszy Norweskich🤡Treść komentarza: Czy "nowy" sposób naliczania opłaty za odpady komunalne, którym mieszkańcy Augustowa raczeni będą od 1 stycznia 2025 r. bezrefleksyjnie wprowadzony przez burmistrza Karolczuka w związku z jego sztandarowym hasłem pt. "TERAZ RODZINA" otumaniającym mieszkańców Augustowa fetorem wychodkiewiczowo-naszomiastowego manipulacjo-populizmu podczas ostatnich wyborów samorządowych oraz firmowanym przez jego dwóch markueranrujących zastępców i radnych PiS-NM, uwzględnia proporcjonalne naliczane opłaty za każdy m³ zużytej wody w danym gospodarstwie domowym mieszkalnictwa wielorodzinnego, tj. za np. 1.001 m³ naliczona zostanie kwota za wywóz odpadów komunalnych wg wzoru: V zw x 15 zł = OPPNB zwok, gdzie "V zw" jest ilością zużytej wody w mieszkaniu, a "OPPNB zwop" opłatą po podwyżce naszomiastowych burmiszczów za wywóz odpadów komunalnych, czyli 1,001 x 15 zł = 15,02 zł, czy gispodarstwo domowe składające się z jednego lub kilku domowników będzie musiało jednak zapłacić 30 zł za 1,001 m³ w związku z przekroczeniem ilości zużytej wody ponad 1 m³ (słownie: jeden metr sześcienny) o 1 dm³ (słownie: jeden litr)? Zaznaczam, iż w skali tylko jednego roku kwota może uszczuplić budżet domowy tylko jednego gospodarstwa domowego na kwotę ok. 180 zł, a biorąc pod uwagę liczbę mieszkań tylko w samej spółdzielni mieszkaniowej kwota nadużycia decydentów wprowadzających "nowy" sposób naliczania opłaty za wywóz odpadów komunalnych, może sięgać setek tysięcy złotych rocznie.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:50Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: tynkarzTreść komentarza: "ów metodę"??? a metoda to jest on czy ona? chyba powinno być "ową metodę"!!!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:56Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: ziziTreść komentarza: co z tego, że zapamiętają, skoro potem i tak znów go wybiorą? ciemny lud wszystko kupujeData dodania komentarza: 22.11.2024, 15:53Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Drenujące podwyżki burmiszcza Karolczuka vs podwyżki dla mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Tak na szybko licząc to podwyżka uposażenia burmiszcza Karolczuka przyznana mu z inicjatywy i za sprawą koalicji radnych NM-PiS oraz nietuzinkowo niegospodarne utworzenie przez rzeczonego burmiszcza Augustowa Mirosława Karolczuka etatu drugiego zastępcy burmistrza w augustowskim magistracie, dotychczas spowodowały wydrenowanie miejskiego budżetu kwotą ok. miliona złotych! Co na to mieszkańcy Augustowa? Czy burmiszcz Karolczuk w żurnalu pod swoją redakcją na bieżąco informuje mieszkańców o stale postępującej i rosnącej kwocie wynikającej z działalności burmiszcza Karolczuka, ugrupowania NM i ich akolitów z PiS? Proponuję, żeby na zbliżającą siecwielkimi krokami Gwiazdkę burmiszcz polecił swojemu zastępcy F.J. Chodkiewiczowi, żeby ten przy okazji odpalania lampek świątecznych na RZA zainstalował wysoko na kolumnie króla Zygmunta Augusta very very big, jak mega ego naszomiastowych burmiszczów, telebim z aktualizowaną online kwotą drenujacą miejski budżet, liczoną od początku "wdrożenia" przez burmiszcza Karolczuka i pozostałych decydentow z NM i PiS tego niezwykle niegospodarnego procederu.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:16Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Witam szanownych dziennikarzy . Oglądałem sesję rady i to jakie wyliczenia przedstawiał zastępca burmistrza i jakich argumentów użył to znaczy że żyje w innych realiach. Twierdzenie że mieszkańcy domów jednorodzinnych dużo lepiej segregują bo on widzi jak wystawiają różne worki . Jak słyszę takie uzasadnienia to coraz częściej uważam że wykształcenie nie idzie w parze z inteligencją. A co do tego że miał spotkania z Prezesami zarządzającymi blokami to w pierwszej kolejności niech by wymusił inwestycje w tym kierunku przez tych prezesów ale oczywiście najlepiej i najprościej iść po najmniejszej linii oporu i wyciągnąć kasę. Spółdzielnia Mieszkaniowa to nie robi nic w tym zakresie a jak zobaczyłem jak ostatnio dostawili po malutkim pojemniku do odpadów i podpisali Papier na kilka bloków to się uśmiałem. Prezesi bloków nie biorą pod uwagę jeszcze jednej rzeczy. Chodzi o odpady wielogabarytowe. Ludzie mieszkający w blokach nie mają możliwości przechowania mebli czy innych rzeczy i wystawienia ich raz na kwartał tak jak mogą to zrobić w domach jednorodzinnych. Jeszcze jedna sprawa dlaczego ma być brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz co z rodzinami których dzieci w tym okresie wyprowadzili się, wyjechali na studia a rodzice będą płacić za śmieci ogromne kwoty. Z tego co zrozumiałem to domy jednorodzinne będą płacić od osoby a też mają liczniki. Gdzie jest prawo takie same dla wszystkich w myśl naszych gospodarzy. Jedynym rozsądnym głosem był Pan Cieślik że najwięcej zapłacą osoby z dziećmi bo to takie rodziny zużywają najwięcej. Dlaczego Miasto nie rozstawi kilku punktów do zbiórki śmieci elektro drobnych tylko każe z każdą najmniejszą pierdołą jeżdzić do koszar to ma być eko. Treść maila którą wysłałem wcześniej do spółdzielni i urzędu miasta ciekawe czy ktoś ktokolwiek to czytał. Urząd miasta Mam nadzieję że ktoś zaskarży uchwałę opłat za odpady lub ją zmienicie która od nowego roku ma obowiązywać bo to jest dyskryminacja osób mieszkających w blokach a domach jednorodzinnych. Dlaczego w budynkach wielorodzinnych mają płacić więcej skoro przyjmujecie 3m x 15=45 . Druga sprawa dlaczego będzie brane pod uwagę 12 miesięcy wstecz jak w takim okresie dużo się zmienia. Wygląda na to że osoby mieszkające w takich budynkach mają ponosić większe koszty . Czy to nie narusza prawa. Spółdzielnia mieszkaniowa Dzień dobry. Jak zamierzacie rozwiązać podrzucanie śmieci przez osoby nie mieszkające na terenie spółdzielni skoro śmietniki są nie zamykane a jest to częsty przypadek. Po drugie proszę upomnieć swoich pracowników sprzątających którzy sprzątając przy śmietnikach Jak ktoś stawia przy śmietniku różne rzeczy które nie powinno być wrzucone do ogólnego A ONI WSZYSTKO ŁADUJĄ DO OGÓLNEGO a później pretensje do mieszkańców że nie segregują. Po trzecie trzeba rozbudować śmietniki i nie zasłaniajcie się że nie ma miejsca bo w wielu przypadkach jest dużo obok tych istniejących.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:07Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Oddam za darmo100-litrowe akwariumTreść komentarza: Spotykają się dwaj Augustowianie po roku funkcjonowania wysokości opłat od śmieci uzależnionych od zużycia wody Jeden mówi do drugiego: w tym miesiącu udało mi się w końcu zapłacić mniej za śmieci niż przed rokiem Na to drugi odpowiada: właśnie to czuję .....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:12Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: Śmietnikowy DżoTreść komentarza: Śmieciarki jeżdżą każdego tygodnia, bywa kilka razy nawet. Po plastiki, po szkło, papier, bio, zmieszane, popiół. Trzeba zrobić jeszcze więcej frakcji do segregowania, żeby codziennie po dwa razy jeździli. Bedzie jeszcze weselej i drożej. Życie dla segregowania i płacenia za śmieci.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 10:11Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)Autor komentarza: NiuńkaTreść komentarza: Mało tego. Pan Cieślik ów metodę poparł jako słuszną, stwierdzając jednocześnie iż proponowali taką zmianę już wcześniej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:14Źródło komentarza: Izabela Piasecka krytykuje władze miejskie. Mieszkańcy Augustowa zapłacą krocie za śmieci? (video)
PRZECZYTAJ
Reklama